a day at the beach - Reisverslag uit Kingsland, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu a day at the beach - Reisverslag uit Kingsland, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

a day at the beach

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

03 November 2022 | Verenigde Staten, Kingsland

goede morgen, vandaag ben ik van Kissimmee richting het westen naar de kust gereden maar dat heeft wel wat voeten in aarde gehad. ten eerste ben ik vreselijk ongerust over Bert, ik heb sinds gisteren niets meer van Sylvia gehoord dus ik hoop niet dat dit slecht nieuws betekend. tot ik iets weet moet ik er maar het beste van hopen maar de situatie is niet goed denk ik aangezien Bert in het ziekenhuis is opgenomen. mochten jullie dit als familie toch lezen laat me dan, in een apart mailtje even weten hoe de vlag ervoor staat, ok ? ik kan vanaf hier natuurlijk niets doen maar in mijn hart ben ik bij jullie. vanmorgen was ik vanwege het tijdsverschil al heel vroeg wakker, ik had de wekker op 07:00hr gezet maar om 05:00hr was ik klaar wakker en ben maar gaan douchen om de dag vroeg te beginnen. geen tijd te verliezen dacht ik dus vanaf het motel eerst maar eens naar IHOP gereden en daar wachtte mij een heerlijk ontbijt: 3 leches pancakes en wat was het lekker en met een halve liter koffie en een verse jus d'orange was mijn dag weer goed begonnen. op weg terug naar het motel bedacht ik me dat ik Navi niet had opgeladen maar geen nood, dat kan ook in de auto onder het rijden: dacht ik ........... ik weet niet wat ik fout doe maar hij laadt gewoon niet op, begrijp er niets van. gelukkig was de batterij nog voor een 1/4 vol dus rijden maar. volgende probleem: nieuw adres invoeren lukt niet en na 10x toch wel en dan floept hij er weer uit, zou dit te maken hebben met de locatie, misschien geen wifi of zo ? nee, dat kan het niet zijn anders zou hij helemaal niets doen. drommel, drommels, drommels, wat zou ik toch fout doen ? ondertussen zie ik de batterij ook leeglopen en het duurt niet meer dan 2 uurtjes voor ik alles uit zie springen, wat nu te doen, kan toch moeilijk zonder Navi de weg vinden maar het zal wel moeten. ben begonnen richting Melbourne. en nee, ik ben niet in de war met mijn volgende reis in Maart 2023 .......... want ik heb het over Melbourne, Florida maar het lijkt in de verste verten niet op zijn naamgenoot in Australie. het heeft meer weg van Galviston, Texas met de stranden en houten huizen, al dan niet op palen. via een hele hoge brug kom je aan de overkant op het peninsula waar de meest prachtige stranden met bijbehorende namen liggen: Ocean Oaks, Canova Beach, Pelican Beach, Satelite Beach, Cocoa Beach, allemaal met de meest luxueuze hotels, beach resort en vrijstaande huizen. hier zijn het geen arme sloebers die de toon voeren maar ............ nergens auto's voor de deur ( behalve bij de hotels dan ) dus iedereen is volgens mij dag en nacht aan het werk om dit soort paleisjes te kunnen betalen. voordat ik via Merrit Island het vaste land weer aandoe kom ik nog langs Cape Canaveral en het Kennedy Space Center. ruimtevaart heeft niet mijn belangstelling dus meer dan er langs rijden wordt het niet. wel een enorm complex want het duurt meer dan 20 minuten voordat alles weer uit zicht is. ben vanaf dat moment niet meer van de highway afgegaan want ik wil beslist niet verdwalen en ik wil toch richting Jacksonville en Savannah en dat geven de borden gelukkig goed aan maar leuker was geweest om binnendoor te rijden, het is niet anders. onderweg kwam ik langs Daytona Beach, bekend van de auto races ( was daar in het verleden niet een nederlandse winnaar ? ) en daar ben ik bij het stadion even de benen gaan strekken. het is een enorm complex en bijna alle winkels en horeca in de nabije omgeving staan daar in het teken van de races maar vandaag was er niets te beleven, geen raceauto gezien behalve dan op billboards langs de weg. een uurtje later reedt ik richting Jacksonville en daar was het even splitsuur want de highway gaat zo goed als recht door de stad. zelf niet heel veel last van gehad want de meeste file stond bij de afritten richting de stad zelf en ik kon er zo'n beetje omheen rijden richting Savannah. het was de bedoeling om daar einde van de middag aan te komen maar ik ben weer te lang blijven hangen bij al die prachtige stranden dus dat heb ik niet ( helemaal ) gehaald. had ondertussen wel vast een half oog gericht op de reclameborden voor mijn volgende slaapplaats maar alles wat ik zag ............ geen Motel6, alleen maar andere franchines. ik gaf mezelf om 17:00hr nog 3 kansen en je verzint het niet, nummer 3 was raak ! af van die highway dan maar en inchecken die zooi. dame aan de balie was aller vriendelijkst en vroeg heel belangstellend waar ik vandaan kwam en hoe ik het hier vond, beetje gespeeld natuurlijk maar het is toch fijn dat je iets anders krijg dan een boeh of een bah. vanwege het calorierijke ontbijt geen lunch ondergaan maar voor de avond wilde ik toch wel iets meer dan de Snelle Jelle van gisteren. supermarkt aan de overkant had, zoals bijna alle supermarkten hier heel veel keus en alles is supervers alleen zijn het wel enorme porties. zelfs de kleinste versie is normaal gesproken genoeg voor 2 mensen en aangezien ik het zonde vind om eten weg te gooien gaat het toch allemaal naar binnen. Happy Turkey Day zullen we maar zeggen ! zo, nu eerst maar eens proberen of we Navi op de kamer gewoon in het stopcontact kunnen opladen, als dat niet het geval is dan weet ik het ook niet meer en heb ik een heel groot probleem, we gaan het meemaken. ondertussen is het 21:00hr dus de hoogste tijd om even de beentjes in de lucht te gooien, kijken of er met die meer dan 100 zenders iets op tv is, het zal toch wel ? in gedachten ben ik in Almere bij Bert en Sylvia en hun gezin, hoop dat alles goed gaat. liefs en tot morgen, Laura


  • 03 November 2022 - 07:25

    Marloes:

    Jeetje dat waren heel wat auto uurtjes lijkt me ook niet fijn geen navigatie maar hoop dat dat nu opgelost is .

    gr marloes


  • 03 November 2022 - 10:43

    Sylvia:

    Tja, die techniek is leuk als het werkt……

    hoop dat het in orde komt

    jammer van de stress op vakantie is dat niet de bedoeling

    ben benieuwd naar de foto’s

    met Bert gaat het goed hoor, geen zorgen

    hij mag ws straks naar huis!


  • 03 November 2022 - 18:59

    Stefan:

    Hi traveller,

    Inderdaad, Pa is inmiddels zelfs alweer thuisgekomen vandaag, dus dat gaat de goede kant op :)!

    Lastig van die navigatie, maar komt vast goed. Anders toch maar een grote kaart op de kop tikken?

    En tja, 5 uur wakker worden, daar hebben wij tegenwoordig personeel voor.. Benjamin heeft het concept langer slapen want wintertijd nog niet helemaal in de gaten (gaaaaap)..

    Wel leuk om hier en daar bekende dingen te horen ook. Cape Canaveral hebben wij destijds als echte nerds natuurlijk wel een hele dag doorgebracht, een beetje naar space shuttles staren enzo, inderdaad heel groot! Savannah zijn wij ook geweest toen; ik meen me te herinneren dat we naar een lokaal gerund museum over de segregatie waren daar. . niet erg leuk, maar wel interessant.

    Nou hopelijk doet de nav het morgen (vandaag) weer en kan je weer lekker toeristisch rondrijden :)!

    Take care, succes met de porties en tot snel!

    Stefan, Mandy en Benjamin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 43683

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: