staircase to heaven - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu staircase to heaven - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

staircase to heaven

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

05 November 2022 | Verenigde Staten, Myrtle Beach

hi guys, and welcome in Myrtle Beach,

na het drama van gisteren met Navi is vandaag alles, maar dan ook echt alles goed en volgens plan verlopen. wakker worden is hier toch wel a piece of cake want in je achterhoofd heb je natuurlijk van alles wat je die dag wilt doen en dan is het niet moeilijk de benen buiten boord te gooien. slapen gaat trouwens fantastisch hier maar ja, what's new voor iemand die voor de deur op de trambaan nog in slaap zou vallen ( sorry Sylvia ........ ) maak al met al toch nachten van 8 a 9 uur, maar heb je ook wel nodig als je overdag je verstand erbij moeten houden, zeker op de weg. hoewel, het verkeer is hier zo ontzettend relaxt, daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen. iedereen laat je voor als dat nodig is en ik ben nog geen enkele keer gesneden of bijna van de weg gereden. er is hier natuurlijk ook veel meer ruimte maar dan nog, het is een mentaliteit.

heb vanmorgen om 07:30hr mijn keycard ingeleverd, althans dat wilde ik doen maar er was niemand aan de balie. het was wel een beetje rare Motel6, met een onverstaanbare medewerker van ( denk ik ) Bangalese afkomst maar met handen en voeten kom je er altijd wel, toch ? maar goed, deze meneer was vanmorgen dus in geen velden of wegen te bekennen en ik heb de kaart dus maar gewoon op de balie gedeponeerd in de hoop dat ze hem ondertussen wel gevonden zullen hebben. op naar een ontbijtje, maar in de buurt was niet veel soeps dus ik besloot eerst maar een eindje te gaan rijden en na ongeveer 30 minuten zag ik een vestiging van the Waffle House verschijnen en dat leek me wel was. het was een goede keus en binnen no time was mijn buikje weer vol. by the way, voor wie er nog nooit van heeft gehoord: hasbrowns is een soort van aardappel rosti ( deze was vooral heel erg lekker ) de koffie hier was hier prima en ook een refill was dan ook snel naar binnen gewerkt. EN LET OP ! ik heb om jullie lekker te maken een paar foto's geplaatst, hoop dat ze goed doorkomen. moet er wel bijzeggen dat ik deze foto's niet zelf heb gemaakt maar van internet heb geplukt maar dat is een minor details ............

na het ontbijt kon ik Navi 2.0 instrueren richting Mount Pleasant te rijden om daar een bezoekje te brengen aan Boone Hall Plantation and Gardens. het was wel een stukje rijden maar ach, wat zijn afstanden hier als je alle tijd hebt, toch ? de aankomst deed me heel erg denken aan de vorige plantages waar ik ben geweest in Louisiana en Mississippi, het was bijna een deja vue. na het betalen van de entree van USD 28,00 aan het hek rijd je via een oprijlaan met heel oude eikenbomen naar de parkeerplaats achter het prachtige koloniale huis, heel indrukwekkend ( het huis, niet de parkeerplaats ) bij het Visitors Centre moest je je aanmelden voor de house tour want dat gaat per groep van zo'n 30 man. ik had het geluk dat er net eentje begon dus ik kon gelijk aansluiten. de gids was een hele enthousiaste dame uit Chicago en ze begon met te vragen wie waar vandaan kwam en dat was vanuit heel Amerika, van Maine tot Nevada en van Florida tot Oregon, maar niemand uit Europa, behalve ik dan. trouwens, tip van de dag: je kunt altijd beter zeggen dat je uit Amsterdam komt dan uit Holland of the Netherlands want Amsterdam spreekt klaarblijkelijk meer tot de verbeelding. de oohh's an aahh's waren talrijk en er werd gedurende de tour nog een paar keer verwezen naar Nederlandse voorvaders van de eigenaren en toen ik hardop zei dat dat wel eens mijn great great grandfather zou kunnen zijn geweest had ik de lachers op mijn hand. was niet de bedoeling maar wel geinig. het kwam daardoor ook sneller tot een gesprek tussendoor met wat andere bezoekers, heel leuk om met ze te converseren over van alles en nog wat, maar hoofdzakelijk hoe graag ze toch een keer naar Amsterdam zouden willen afreizen. ik zou zeggen: DOEN ! maar het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken. het huis was prachtig, heel stijlvol met veel authentieke elementen maar ook met de gemakken van tegenwoordig wat wel weer een gek gezicht is, meubelstukken van 300 jaar oud en daarnaast een portable airconditioning. de trap naar boven was ook prachtig en schijnt een hele bijzondere constructie te zijn, een zogenaamde freestanding staircase, helemaal van hout en deze zit niet vast aan de muur. alleen de onderste trede zit aan de vloer vastgemaakt en elke volgende trede ondersteund de trede daarop volgend, helemaal tot aan de tweede verdieping. de trap is echter niet bestand tegen zoveel toeristen dus we mochten dan ook ( helaas ) niet naar boven. ik had die 12 slaapkamers wel eens willen zien, maar helaas ...........er zijn op deze plantage trouwens een aantal locaties gebruikt in hele bekende film, waaronder my all time favorite romantische film 'the Notebook" ( die moet je echt gezien hebben ) na de house tour had ik nog een onderonsje met de gids en vertelde haar dat ik een paar jaar geleden ook in Chicago was ( waar zij dus vandaan kwam ) en dat ik dat ook heel erg leuk had gevonden. kijk, dat vond zij nou ook fijn om te horen. ik heb haar een goeie tip gegeven. ( tip als in geld, voordat jullie denken dat ik iets anders bedoel )

daarna volgde een soort voorstelling met een dame die de slavernij even kwam bespreken en ondank dat dit niets nieuws onder de zon was, was het toch allemaal weer schokkend om te horen wat deze mensen destijds is overkomen, walgelijk gewoon ! ik ben altijd wel geinterresseerd in de historie van dit soort gebeurtenissen en ze maakte er een verhaal van met een lach en een traan. aansluitend kon je de slavenverblijven van binnen bekijken en dat was uiteraard een groot contrast met de binnenkant van the mansion. detail: in de slavenhuisjes hing aan de muur een tv waarop ook weer allerlei informatie over deze afschuwelijke periode werd vertoond dus er werd al snel de grap gemaakt dat de slaven het zo slecht nog niet hadden gehad met een tv aan de muur, heel bizar ! als laatste kon je de stallen nog bezoeken maar aangezien ik niet zo'n paardenmeisje ben heb ik dat maar overgeslagen. in plaats daarvan ben ik even naar de giftshop geweest om te kijken of ik daar nog wat snuisterijen kon bemachtigen, en ja hoor, je raadt het al: het is klein en past in je binnenzak, ra ra wat is dit ? ik heb het netjes gehouden hoor .............

ondertussen was het 16:00hr geworden en vond ik het tijd om weer verder te rijden want ik had nog een afstand van 2 uurtjes voor de boeg. met behulp van Navi was dat natuurlijk geen probleem en om 18:15hr stapte ik Motel6 in Myrtle Beach binnen en dit is weer een hele nette en moderne vestiging. na het enorme ontbijt van vanmorgen doe ik het voor het diner maar weer een beetje rustig aan, ik heb nog een Snelle Jelle en de koffie kun je hier gewoon aan de receptie verkrijgen, ik vind het goed voor nu en morgenochtend zoeken we weer een lekker ontbijtje, bij Wendy's misschien ? zal zo even kijken of dat in de buurt zit.

voor nu even genoeg verhalen, voor de liefhebbers zou ik zeggen: google Boone Plantation even want daar staan nog veel meer foto's op, veel kijkplezier en graag tot morgen.

liefs,

Laura


  • 05 November 2022 - 06:21

    Mandy:

    Wat fijn dat het nu wel meezat :)

    dat ontbijt lijkt me heeeeeerlijk, geniet ervan morgenochtend en ik ben benieuwd wat je nu allemaal gaat doen. Voelt nog steeds als een Jack Reacher boek af en toe, erg leuk.

    liefs! [e-1f48b]


  • 05 November 2022 - 07:29

    Marloes:

    Zo dat was weer een lang en leuk verhaal

    maar eet je alleen in de ochtend

    lijkt me dat je dan wel trek hebt s avonds

    fijn dat hè allemaal lekker loopt, zal zo eens google

    gr marloes


  • 05 November 2022 - 08:00

    Stefan:

    Hai Laura!

    Mooie avonturen weer hoor! Superfijn dat je de weg weer kan vinden met de navigatie [e-1f698]! Ja met die plantages is het erg dubbel natuurlijk; het ziet er mooi uit allemaal, maar dat is lang niet het hele verhaal.. heel erg, en eigenlijk nog niet zo lang geleden allemaal.

    Dat van Amsterdam herken ik wel; ik heb op gegeven moment ook maar op gegeven uit te leggen wat waar ligt in Europa, dat lukt toch niet erg. Aan de andere kant zou ik van de meeste Amerikaanse steden ook niet direct weten in welke staat het ligt, dus..

    En wat leuk is het toch dat je zo van motel naar motel kan reizen op die manier; lekker flexibel, en een overdaad aan lekker eten (hoewel geen fruithapjes zo te horen ;-) ).

    Liefs, Stefan[e-1f618]


  • 05 November 2022 - 08:19

    Sylvia:

    Lieve Laura,

    mooi verslag weer, ik heb je nog niet gehoord over het weer?

    ben benieuwd welke kant je nu op gaat, ik zoek het altijd even op op Google waar je bent.

    leuke foto’s, probeer je eigen foto’s ook eens

    liefs,

    Sylvia


  • 05 November 2022 - 14:25

    Meta:

    Hallo Laura,

    Weer een mooi verslag van een bijzondere dag.

    Hier is de slavernij ook weer in het nieuws want Nederland gaat excuses

    aanbieden.

    Fijn dat met Navi alles weer in orde is dat rijdt toch een stuk ontspannener.

    Groetjes,

    Meta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 43998

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: