stupid is as stupid does - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu stupid is as stupid does - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

stupid is as stupid does

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

07 November 2022 | Verenigde Staten, Florence

Bon Giorno, e benvenuto a Firenze !

ik dacht, ik begin eens in het italiaans aangezien ik nu in Florence ben ............ maar nee, natuurlijk niet in Italie maar in South Carolina. het is wel een wereldreis die ik deze week aan het maken ben, van Melbourne naar Florence dat maak je niet elke dag mee. vandaag was weer een vroegertje want om 07:00hr starte ik de auto alweer om op weg te gaan naar mijn volgende bestemming, maar niet voordat ik nog even ben gaan ontbijten bij IHOP en weer was ik de eerste. ik kon me van de vorige keer herinneren dat het op zondag extra druk is met uit ontbijten gaan maar als je om 07:30hr het etablissement binnen stapt heb je daar weer niet zo'n last van. de blueberry pancakes met ricotta en frensch toast waren zo ontzettend lekker dat ik geen kruimel heb laten liggen. ik werd nog aangesproken door een donker witte bejaarde meneer die helaas heel moeilijk te verstaan was maar een praatje maken is altijd wel gezellig toch ? hij had 14 kleinkinderen ............ dus jullie moeten aan de bak Stefan en Victor !

na het ontbijt was het richting Fayetteville, NC en toen ging het compleet mis want onderweg viel de wifi verschillende keren uit en had ik geen bereik meer op de GPS ( no service waar eigenlijk TMobile zou moeten staan ) er zijn op het platte land dus blijkbaar hele stukken waar geen bereik is en ik moest dus maar op de bonnefooi en met het lezen van de borden ( die op het platte land nou ook niet heel duidelijk zijn ) de weg zien te vinden en elke keer als ik een tankstation zag dacht ik, ik ga daar even kijken of ik wel bereik kan krijgen en dat lukte de ene keer wel en de andere keer niet. balen zeg, maar wel avontuurlijk, toch ? ik liep dus binnen de kortste keren achter op schema en toen ik eindelijk weer op de juiste route zat ( ik was volgens mij wel een paar keer heen en weer gereden tussen een aantal dorpen ) was het ondertussen bijna 12:00hr, zonde van de tijd zeg maar gelukkig had ik vanmorgen wel de tank volgegooid. het zal je toch gebeuren dat je zonder benzine komt te staan in de middle of nowhere maar gelukkig is dat niet gebeurd. heb uit pure noodzaak uiteindelijk maar wel de snelweg genomen ( toen ik die eindelijk had gevonden ........... ) anders had ik in rondjes blijven rijden denk ik.

en dan, Fayetteville, dat klinkt weer frans. ik had gisterenavond op internet gelezen dat dat een hele leuke plaats was om te bezoeken maar heel goed voorbereid was ik niet dus nadat ik daar tegen 13:30hr eindelijk aankwam heb ik de auto geparkeerd bij de botanische tuinen en ik ben eerst maar even wat rond gaan lopen in het stadje. het heeft een beetje iets weg van Boston, geen hoge gebouwen gezien en alles in een country style, spreekt me wel aan ( hoewel New York ook niet te versmaden is ) maar zondagochtend in een volgens mij nogal Christelijke omgeving ............. je kunt het zelf wel invullen denk ik. geeft niks want de wandeling was de moeite waard en gelukkig ben ik niet verdwaald. om 15:00hr stond ik weer bij de entree van de tuinen en kon het feest beginnen. het is hier ook najaar dus het was niet de bloemenpracht die ik me ervan had voorgesteld maar alsnog zeer de moeite waard ( alleen had ik mijn fotocamera in de auto laten liggen, ik pluk er wel weer een paar van internet )

rond 16:00hr ben ik weer in de auto gestapt en richting Florence, SC gereden ( dus de staatsgrens weer over, bye bye NC !!! ) en dat was een rit van ongeveer 1,5 uur. dit is een zelfde soort stadje als Fayetteville maar toch weer anders en aangezien het veel later was geworden dan ik eigenlijk in mijn hoofd had ben ik eerst maar even een motel gaan zoeken en die was snel gevonden. spullen naar de kamer gebracht en ook hier weer even een ommetje gaan maken, veel tijd was er niet over en ik heb nog maar 2 dagen om terug te komen in Orlando, zal e.e.a. over moeten slaan en wat vaart moeten maken dus morgen wil ik onder Savannah uitkomen, liefs in de buurt van Brunswick dan loop ik weer op schema.

uiteindelijk is het ook weer geen ramp want ik wist van tevoren dat ik maar weinig tijd had en het is ook geen straf om in deze auto te moeten rijden, je zit als een vorst in deze enorme bak ( nogmaals: een Toyota Highlander ) en met het schuifdak open rijd je toch in een soort van convertible, net als thuis in mijn rode monster maar dat is binnenkort helaas over als ik mijn nieuwe auto op ga halen want al heb ik de auto in juli al besteld, zo lang duurt het tegenwoordig voordat hij wordt afgeleverd omdat er blijkbaar helemaal geen voorraad meer is ( dank je wel Corona ! ) en dus ook geen onderdelen voor een schuifdak en daar baal ik ontzettend van maar het is niet anders. enige wat in de Totoya niet zo goed is is de radio want om de zoveel kilometer moet je weer een ander kanaal opzoeken omdat het bereik dan niet om aan te horen is dus ik spring van country naar pop en van easy listening naar nieuwszenders, zo blijf je wel op de hoogte ( het gaat dan hoofdzakelijk over en superbowl en de midterms )

heb trouwens nog iets heel doms gedaan, of liever gezegd NIET gedaan. mijn pinpas doet het hier niet en dat is mijn eigen domme schuld want ik ben voor vertrek vergeten om deze op internationaal pinnen te zetten .............. alles gaat dus op de creditcard, zelfs de kleinste dingen zoals koffie bij een tankstation maar dat schijnt hier gebruikelijk te zijn. gelukkig had in nog wel USD 100,00 aan contant geld van de vorige keer over maar die zijn ondertussen op omdat ik deze in het begin ook voor het eten heb gebruikt. tanken is wel een stuk duurder als de vorige keren maar alsnog veel goedkoper dan in Nederland want een volle tank ( volgens mij 60 liter is ongeveer 15 galons ) kost hier rond de USD 45,00 dus dat is niet vervelend. tanken moet je in de meeste gevallen trouwens van tevoren afrekenen bij de kassa van het tankstation en dan kun je pas tanken, wel zo veilig voor als mensen zonder betalen weg zouden willen rijden.

nou, vanwege de verspilde tijd heb ik in mijn beleving minder meegemaakt dan ik eigenlijk had bedacht maar alsnog is het weer een heel verhaal geworden. ik heb een paar foto's van internet geplukt, hoop dat ze goed overkomen. ga nu even een kleinigheid eten en dan bijtijds slapen want morgen wil ik nog vroeger dan normaal op weg, maandagochtend zal het wel veel drukker op de weg zijn dan op zondag en dat wil ik zoveel mogelijk voor zijn.

voor wie aan het werk is, werk ze en voor alle pensionada, en dat zijn er in mijn kennissenkring nogal wat tegenwoordig, een hele fijne dag en graag tot morgen.

liefs,

Laura


  • 07 November 2022 - 07:15

    Marloes:

    Zo dat was weer een hele rit . Jij maakt wat Amerikaanse km

    maar je hebt het naar je zin ,ja de dagen vliegen ook voor pensionadas .

    hier vervelen we ons ook niet,zeker niet met een lieve pup in huis

    mooi verhaal weer ,gelukkig heb je je creditkaart ,goede reis verder

    gr van ons


  • 07 November 2022 - 10:03

    Sylvia:

    Je bent alweer aan het denken over de terugreis, wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt toch?

    kun je je betaalpas niet ter plekke op internationaal zetten?

    hier alles ok, niets dan verkouden mensen overal om ons heen (inclusief wijzelf)

    rij voorzichtig met die grote bak

    kus, Sylvia


  • 07 November 2022 - 10:04

    Bert:

    Mooi verhaal, je maakt heel wat kilometers zo.


  • 08 November 2022 - 07:45

    Mandy:

    Leuk verhaal, lang leve de creditcard [e-1f609] geniet nog van de laatste paar dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 43998

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: