life is a rollercoaster - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu life is a rollercoaster - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

life is a rollercoaster

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

09 November 2022 | Nederland, Amsterdam

hallo lieve mensen,

ik ben weer thuis hoor, en wat is het allemaal snel gegaan zo'n weekje maar ik kan het iedereen aanraden. laatste dagje was nogal enerverend om het maar zacht uit te drukken. het begon allemaal als een "normale" dag alleen nog vroeger dan normaal. op een of andere manier is mijn biologische klok helemaal in de war want al had ik de wekker op 06:00hr gezet, ik was om 05:00hr al klaarwakker en besloot dus maar om uit de laatste dag het maximale te halen. het motel in Gainesville was weer een beetje een aftandse vestiging maar al is het soms een ouwe meuk, het is altijd schoon en dat vind ik het belangrijkste ( en dat het altijd makkelijk is te vinden is voor mij ook een pluspunt ) dit was zelfs een kamer met een keukentje erbij dus ik heb de laatste avond boodschappen gedaan en ben uitgebreid gaan koken .............. ok, wie dit geloofd moet even langs de dokter om pillen tegen het (uit)lachen te halen. voor wie het leuk vindt om te weten: het was weer een eenvoudig maaltje om wederom te compenseren van wat ik die ochtend naar binnen had weten te werken. de laatste dag was niet anders en ik reed dus om 06:30hr weg van het motel richting Orlando en besloot naar de eerste de beste Denny's te rijden en heb me daar weer tegoed gedaan aan een goed gevulde omelette met toast and hasbrowns. wat een bord weer, en toch krijg ik het voor elkaar om elke keer alles, inclusief 3 bekers koffie en een enorm glas jus d'orange weer naar binnen te werken. zelfs de waitress zei in het plat amerikaans "you done good girl" blijkbaar is het beleefd om iets op je bord te laten liggen maar welke gek dat heeft verzonnen ......... veel te lekker allemaal.

vanaf Gainesville is het nog ongeveer 2 uurtjes rijden naar Orlando en aangezien ik de hele dag nog had besloot ik een stukje om te rijden. was eigenlijk van plan via Tampa te rijden maar dat was toch iets te ver dus het is Lakeland geworden en daar heb ik een uurtje rond gereden. er staan daar ( las ik later op internet ) een groot aantal gebouwen van architect Frank Lloyd Wright, toeval Lia ??? maar ik ben hoofdzakelijk downtown geweest, heb de auto geparkeerd en een uurtje rond gelopen, leuk county stadje met veel winkeltjes om rond te neuzen. heb nog een grappige magneet gekocht van een krokodil ( zie foto ) stuffed animal en magneet ineen, die zal het goed doen bij de dames. over magneetjes gesproken, er zit in Orlando natuurlijk een Hardrock Cafe dus dat was de volgende bestemming. het liep echter even anders want al was het etablisement snel gevonden, het was op het terrein van Universal Studio's en de enige manier, voor zover ik het zo snel kon zien was om hiervoor een kaartje te kopen of een kamer in het Hardrock Hotel te boeken en dat was natuurlijk niet de bedoeling. wellicht had ik van tevoren even moeten kijken hoe ik dat beter had kunnen aanpakken en het is jammer want de HRC gitaren magneetjes collectie staat op meer dan 20 en daar komt er dus nu NIET eentje bij, ook niet voor Bert, helaas en sorry ........... maar ik hoefde niet de auto uit om toch een rondje om het hele complex heen te rijden en dat was, als je van dit soort parken houdt heel indrukwekkend. er liepen ook grote rijen mensen van de parkeerplaatsen naar de attracties waaronder een enorme achtbaan die je van mijlenver al in het oog hebt en nog een of andere berg waarvan ik dacht dat het Space Mountain was maar dat weet ik niet zeker, dat zou ook Disney World kunnen zijn ( en je merkt het al: ik ben niet van de pretparken ) ik heb nog geprobeerd buiten het terrein een parkeerplaats te zoeken maar dat is gewoon niet te doen want dat is of te ver lopen of niet te betalen.

het was ondertussen ruim na de middag en ik moest nog even aftanken voor ik de auto moest inleveren en daar ging ik behoorlijk de fout in want al ging ik 's ochtends met zeker nog een kwart tank rijden, daar moest ik toch tot de airport genoeg aan hebben, het liep even anders. ik had tijdens de hele vakantie de route via de tolwegen geannuleerd maar rondom Orlando ontkom je er niet aan en in een split second maak je dan een foute beslissing en neem je de verkeerde afslag. ik reed vervolgens volledig de verkeerde kant op en toen was het geen tankstation meer te bekennen. er kwam geen einde aan deze weg en ondertussen was het lampje "fuel low" gaan branden, geen goed teken ........... ik dacht nog, normaal gesproken kom je om de zoveel kilometer wel een of meerdere tankstations tegen maar dat was nu dus niet het geval. het leek wel of ik steeds meer de onbewoonde wereld tegemoed reed ( bleek later richting het westen te zijn ) en ik raakte toch wel een beetje in paniek. niet alleen omdat de tank bijna leeg was maar ook omdat ik dan misschien mijn vlucht wel zou missen. in een helder moment ben ik lang de kant van de weg op de vluchtstrook gaan staan en heb ik Navi gevraagd waar het dichtstbijzijnde tankstation was en wonder boven wonder, dat was 3 miles verderop, dat zou ik toch nog wel moeten redden want het lampje knipperde nog niet. er bleek een engeltje op mijn schouder te zitten want inderdaad, dit was het geval en ik kon de auto aftanken op bijna 60 liter. ik had de hele week zo goed op de tank gelet en nou op de laatste dag ging het nog bijna mis.

op naar de Car Rental Return dan maar want ondertussen was het al bijna 15:00hr en ik moest ook nog even naar de customer service om e.e.a. uit te leggen over de GPS die het de eerste 2 dagen zo goed als niet gedaan had. wellicht kon ik een refund krijgen en dat was ook het geval want nadat ik de auto had geparkeerd en naar de balie was gelopen en alles had uitgelegd kreeg ik zonder er ook maar om te hebben gevraagd USD 100,00 terug gestort op mijn creditcard, prima service voor het ongemak lijkt mij.

inchecken had ik de laatste avond geprobeerd maar was niet gelukt dus dat moest ik op de luchthaven nog even doen en dat was gelukkig zo gepiept. borden gaven aan dat de vlucht op tijd zou vertrekken en omdat ik dus nog voldoende tijd had wilde ik mijn blog nog even checken maar de Wifi werkte op een of andere manier niet dus dat plannetje viel in het water. dan maar even langs de duty free maar ook dat was een teleurstelling want wat ik zocht hadden ze niet, jammer dan. dan nog maar even een laatste kopje koffie bij de Starbucks halen en wachten tot we aan boord konden en dat was rond 18:15hr, ging allemaal heel soepel en ik had een goede plek op rij 35 naast een hele aardige amerikaanse dame waar ik al snel mee in gesprek kwam, dat was dus beter als op de heenreis. om 19:30 uur gingen we de lucht in en nadat we nog een maaltijd hadden genuttigd ben ik een filmpje gaan kijken en daarna al heel snel in slaap gevallen. normaal gesproken zijn dat hazenslaapjes maar ik was blijkbaar toch veel vermoeider dan ik dacht want ik werd pas weer wakker toen we nog maar 1,5 uur waren verwijderd van Schiphol dus ik had het blijkbaar nodig en rond 10:00hr vanmorgen landde het vliegtuig op Schiphol. snel van boord en door de douane ging ook heel soepeltjes waardoor ik om 10:30hr al op de bushalte stond. het was buiten lekker fris en nadat ik in Hoofddorp was aangekomen wachtte mij nog 1 kleine verrassing. auto ingestapt maar wilde niet starten ........... wat is dit nu weer ? het kostte me ongeveer 5 minuten om te beseffen dat ik wel even de koppeling in moest drukken om de motor aan te laten slaan, deze dombo had natuurlijk een week lang in een automaat gereden waar je juist op de rempedaal moet drukken om te kunnen starten. op naar huis dan maar en zodra ik de sleutel in het slot van de voordeur stak was de vakantie officieel over. en daar zit ik nu, mijn laatste verhaal zit erop en ik ga het missen maar geen zorgen want over 4 maanden sta ik weer op Schiphol hoor en kunnen jullie weer genieten van al mijn avonturen. nogmaals, heel leuk dat jullie met me zijn meegereist en heel graag tot de volgende blog vanuit "down under"

liefs,

Laura


  • 09 November 2022 - 14:45

    Marloes:

    Fijn je bent er weer

    bedankt voor de mooie verhalen

    gr marloes


  • 09 November 2022 - 18:11

    Sylvia:

    Welkom thuis

    wat een gestresst met die lege tank zeg

    enfin, nog 4 maandjes en je staat weer op je geliefde Schiphol.

    kus, Sylvia


  • 09 November 2022 - 23:01

    Meta:

    Welkom thuis, Laura en dank voor je mooie verhalen.

    Tot ziens met groetjes van,

    Meta


  • 11 November 2022 - 09:00

    Frans:

    Beste Laura,

    Ik lees deze (uitgebreide) reisverslagen nu achter elkaar. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad. In 1996 ben ik ook in de hoek geweest, niet in Florida (wel in 1994 Havana) maar het zuidelijkste waar ik toen geweest ben was Charleston. Nu weer Australie, leuk vooruitzicht voor je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 43998

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: