ready, set, arrived ! - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu ready, set, arrived ! - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

ready, set, arrived !

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

02 November 2022 | Verenigde Staten, Kissimmee

hoi allemaal, en welkom in Florida !

nou ik ben er eindelijk hoor, na een vlucht van 9,5 uur ........... toch langer dan ik dacht ben ik aangekomen in Orlando. de vlucht was nou niet om over naar huis te schrijven want er ging van alles mis. ik had een stoel helemaal achterin het vliegtuig wat op zich niet erg is, dan heb je ook geen vleugel voor je neus en we gingen ook op tijd weg maar toen de earphones werden uitgedeeld waren ze plotseling op, dat was balen ! hoe moet ik nou een filmpje kijken of muziek luisteren ? ik hoor iedereen al denken, als ze een smartphone had dan had ze die oortjes gewoon kunnen gebruiken maar dat is het punt niet, ze moeten er gewoon genoeg mee aan boord nemen. ik werd een beetje kribbig tegen de stewardess en vroeg haar "what do you suggest I do now for the next 9,5 hours? look out the window ?" ze keek er een beetje zuur bij maar meer dan "sorry, sorry, sorry, I apologize" kwam ze niet en dus geen film vandaag. dan maar een boekje lezen, een van mijn favourite bezigheden, NOT !

toen de lunch kwam hoorde ik vanuit de verte al "do you want chicken or pasta ?" maar toen ze bij mijn stoel kwam was er alleen nog maar pasta, gnocchi wel te verstaan en echt lekker was dat niet, domper nummer 2.

en bijna de hele reis nog een jankend kind vlak achter me, heel fijn ! je kon gewoon horen dat het janken om het janken was, heel vervelend allemaal. naast me zat trouwens een amerikaanse man en een gesprekje aanknopen heb ik tot 3x geprobeerd maar hij was meer geinteresseerd in zijn telefoon. de route ging voor een deel over het puntje van Groenland, wat een prachtig gezicht is dat toch al die ijsvlaktes, maar geen ijsberen gespot .......... of eskimo's die waren zeker ook op vakantie.

had ook een puzzel boekje bij me ( lekker oubollig he ? ) dan ging de tijd tenminste nog een beetje voorbij maar ik had toch liever een filmpje gekeken. 18:00hr local time aangekomen op Orlando Airport en daar ging alles gelukkig redelijk snel, geen bagade op te halen dus ik was als een van de eerste bij de shuttle trein die ons naar de main airport bracht want daar moest ik de auto ophalen, en wat voor eentje ......... een Toyota Highlander en ik heb ik alles een beetje snel moeten regelen dus nog niet heel goed bekeken maar reken maar dat het weer een enorme bak is, en splinternieuw volgens mij, zal morgen gelijk even een foto maken.

ok, toen op naar het motel dat ik vorige week al online had geboekt voor de eerste nacht en dat is maar goed ook want het was ondertussen al tegen 20:00hr dus Navi ( wie kent hem nog ? ) ingeprogrammeerd en in een vreemde auto, in het donker, over the highway en met tot 2x aan toe wegwerkzaamheden reed ik alsnog om 21:00hr het terrein van Motel6 in Kissimmee op en dat was weer als vanouds. morgen ga ik voor vertrek ( en bij daglicht ....... ) de auto maar eens even beter bestuderen.

avondeten heb ik maar even laten varen, heb geen zin meer om nu nog de deur uit te gaan maar ik heb nog een Snelle Jelle in de koffer, het is niet anders maar dan kunnen we morgenochtend wel weer goedmaken want ik heb al gezien dat er hier om de hoek een IHOP zit, dat wordt weer een ontbijt om te smullen !!!

voor nu laat ik het er even bij, ben best wel moe dus morgen weer een dag

laterrrrrrrrrrrrrr

liefs,

Laura


  • 02 November 2022 - 06:53

    Marloes:


  • 02 November 2022 - 08:59

    Sylvia:

    Hoi Laura,

    jammer van de vlucht, dat alles zo tegen zat, maar nu gaat het feest beginnen toch?

    wij hebben helaas de hele avond doorgebracht op de eerste hulp ( zeg maar: eerste hel……)

    Bert is opgenomen, longontsteking en koorts,

    we moeten afwachten…..

    jij nu genieten en ik houd je op de hoogte


  • 02 November 2022 - 22:20

    Meta:

    Hallo Laura,

    Het is even wennen dat het bij jou nu 6 uur vroeger is.

    Dan heb je de eerste dag er bijna op zitten.

    Leuke dingen gedaan?

    Dat lees ik dan de volgende keer weer wel.

    Groetjes en veel plezier van,

    Meta


  • 06 November 2022 - 22:58

    Philip- Corrie:

    Beste Laura, nog 1x probeer ik, nu met jouw aanwijzingen. Hoop dat het nu wel gaat lukken met het overkomen van mijn tekst. Morgen lees ik je hele verslag dat je me per mail verstuurde om er zeker van te zijn dat ik niks mis. Geniet van deze bijzondere vakantie! Het is hier bedtijd. Hartelijke groet, ook van Philip, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 43998

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: