Best Key Lime Pie ever - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Best Key Lime Pie ever - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Best Key Lime Pie ever

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

09 December 2016 | Verenigde Staten, Key West

hallo lieve mensen,
hier mijn laatste verslag vanuit een heerlijk warm en zonnig Key West. het is echt de moeite waard geweest, ook al was het maar kort, de reis er naartoe langer dan het verblijf zelf en ik vanaf vandaag weer gezegend ben met een paar kapotte knietjes. wellicht kunnen Sylvia en ik samen onder het mes, 2 voor de prijs van 1 ?????
vanmorgen weer heel vroeg op nadat ik weer heerlijk heb kunnen slapen, alleen de verdomde airco ......... in de bus hier naartoe was het al een drama ( doe op de terugweg mooi een sweater aan ) hotelkamers zijn er natuurlijk hier ook allemaal mee uitgerust en ik heb hem te laat uitgezet waardoor ik in de loop van de avond een hele ontstoken keel had. toen ik vanmorgen om 06.00 uur wakker werd kon ik heel moeilijk slikken, werd gelukkig in de loop van de dag veel minder en nu is het praktisch verdwenen. airco heb ik niet meer aangezet, dan maar een beetje vochtig warm, vind het helemaal niet erg.
ontbijt hier is pas vanaf 08.00 uur dus ik ben eerst maar eens even voor een mooie ochtend wandeling gegaan. eerste bestemming was het beroemde "Most Southern Point" ( google het maar ) en hele mooie foto's kunnen maken. gelukkig maar want toen ik er 's middags langs kwam stond het afgeladen met mensen die op dat punt een foto wilde maken, je moest gewoon in de rij staan. zie je wel dat vroeg opstaan veel voordelen heeft ? vanaf dit punt ben je ook slechts 90 miles verwijderd van Cuba, derhalve is er naast de "landmark" ook een Amerikaanse Navy Basis, stonden een paar lekkere hapjes op wacht ....... voorzichtig foto's gemaakt, voor je het weet "putten ze je in jail" en daar kunnen we natuurlijk niet aan beginnen.
om 08.00 uur terug naar het hotel voor ontbijt, heel uitgebreid en heerlijk, weer waffles en bagels maar je kunt het gewoon niet NIET nemen, te lekker en de rest van de dag eet ik toch niet veel soeps. tijdens het ontbijt voltrok zich wel weer mijn ergste nachtmerrie: er zaten allemaal stelletjes die niets anders deden dan allebei de hele tijd met hun mobiele telefoon zitten klooien, lekker gezellig ook !
zelfde verhaal als je langs terrasjes loopt, en het is hier in de VS nog 10x erger dan in Nederland, iedereen, echt iedereen loopt hier met zo'n ding in zijn/haar hand, jong en oud, kinderen en bejaarden en alles wat daar tussenin zit, hand in hand lopend op straat en dan beiden met dat ding aan de gang. mensen hebben elkaar echt niets meer te vertellen. mijn collega's zouden zich hier erg thuis voelen denk ik ...... en dan heb ik het nog niet eens over al die idioten die achter het stuur ongegeneerd met dat ding zitten te bellen of weet ik veel wat ze ermee doen.
na het ontbijt heb ik ook hier de hop-on hop-off bus ( nou ja, het is hier een trolley - foto's volgen ) genomen met als eerste stop het "Hemmingway House" ik vond het geweldig, zijn boeken waag ik me niet aan maar wat een leven heeft die man gehad, geluk en drama liggen toch vlakbij elkaar. de "roaring thirties" zullen we maar zeggen en een beetje een excentriekeling, zit bij ons ook wel in de familie, toch ? huis is ook in een soort van Art Deco stijl, niet het zelfde als in Miami, maar het sprak mij erg aan. alleen al die katten in en om het huis, ik vond het maar niks, doe mij maar een hond !
en wat ik niet wist: hij is overleden op 02 Juli 1961 !!! ik zag het staan onder een enorme foto van hem met daaronder de geboorte- en sterfdag, is dat niet toevallig ? misschien ben ik wel de reincarnatie van Ernest Hemmingway, de gids vond het ook bijzonder, of in ieder geval deed hij net alsof ( leuke vent trouwens - type acteur die dit ernaast doet, "in between jobs" zo te zeggen )
de rest van de middag alleen maar rond gelopen ( en stukken met de trolley ) en weer veel, heel veel foto's gemaakt, het ene huis is nog mooier dan het andere. hier is trouwens ook een Hard Rock Cafe, dus wederom ( en bravo Sylvia, jij krijgt die dikste knuffel !!! ) een gitaartje gekocht. we kunnen ondertussen een band beginnen ......
onderweg een stuk van de beroemde Key Lime Pie gekocht, man oh man, wat is dat lekker, maar ik had net zo goed aan het meisje achter de toonbank kunnen vragen of ze het direct op mijn heupen had willen plakken ....... cheesecake to the max zullen we maar zeggen.
was rond 18.00 uur weer terug in het hotel, lekker douchen en een kleinigheidje eten. heb ook maar vast iets voor in de bus gekocht want ik moet hier eerder weg dan dat het ontbijt begint .... jammer.
ben in ieder geval van plan om weer heel vroeg op te staan dan kan ik voor ik vertrek nog even een wandelingetje maken.
morgen weer terug naar Amsterdam maar ik heb voldoende tijd om op Miami Airport nog een laatste verslagje te maken dus jullie zijn nog niet van me af en by the way ........ heel hartelijk dank voor de leuke reactie, stel ik zeer op prijs.
toedels,
Laura

  • 09 December 2016 - 10:47

    Sylvia:

    Lieve Laura, ik schrijf dit in mijn koffielpauze
    Wat schijf je leuk! Je hangt nu in de lucht denk ik...
    Heel goede vlucht en we komen snel toto's kijken.
    Dxxxxxx Sylvia

  • 09 December 2016 - 18:36

    Corrie :

    je zult dan nu in het vliegtuig zijn, in Nederland niet het mooiste weer om in te landen...
    We zullen elkaar spoedig zien, want we hebben afgesproken 2e Kerstdag bij ons. We zien er naar uit je te zien, de verhalen en foto's te bewonderen...
    Eerst maar acclimatiseren,
    hartelijke groet, ook van Philip,
    Corrie

  • 10 December 2016 - 09:20

    Frans:

    Beste Laura,

    Ik lees het nu pas. leuk verslag en fijn dat je het naar je zin hebt. Die 90 miles verderop in Havanna was ik in 1994. Extreem dikke Amerikanen zul je daar ook wel volop gezien hebben. Ook ik ben benieuwd naar je foto's.

    Frans

  • 10 December 2016 - 19:39

    Marloes:

    Hier een behoorlijke internet storing ,kan wel zeggen dat ik het dan enorm mis ,leve internet
    Super leuk je verhalen ik lee het met plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

searching for Hemmingway 2016

hallo allemaal,
vrije dagen zijn om leuke dingen mee te doen, dus toen ik het eind van dit jaar nog een paar ........... dagen over had was er al snel besloten dat ik niet de hele tijd thuis zou blijven. en waar gaan we nu weer naar toe ? een weekje lekker weer is natuurlijk heerlijk maar om de winter een beetje te omzeilen gaan we wel weer even een paar uurtjes vliegen, het is niet anders. na een heerlijke "niets doen" vakantie afgelopen mei naar Kaapverdie is het dit maal de beurt aan een iets avontuurlijker reisje naar zonnig Florida, en ja ja, ik heb de temperatuur al gecontroleerd: het is daar nu tussen de 21 en 28 graden, goed te doen, toch ? ik heb deze keer alleen een ticket geboekt en een motel voor de eerste nacht, de rest zien we daar wel, moet niet zo moeilijk zijn, en anders slapen we gewoon in het park ............. wil in ieder geval een dagje naar Fort Lauderdale en natuurlijk naar Key West !!!!! of ik dat met de auto ga doen ? was wel de bedoeling maar nog spannender is het wellicht om het met openbaar vervoer te doen ( liften gaan we echt niet doen, kijk je wel eens naar "Reportage" ??? ) het is wel allemaal een beetje kort dag maar het komt vast goed. ik meld me wel weer als ik daar ben want de laptop gaat weer mee al was het alleen maar om een dagboek voor mezelf bij te houden. elke reactie is van harte welkom.
groetjes
Laura

Recente Reisverslagen:

10 December 2016

Welcome home baby !

09 December 2016

Best Key Lime Pie ever

08 December 2016

Back to fairytaleland

07 December 2016

Visiting the rich and famous

06 December 2016

Welcome to the Sunshine State
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 43674

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: