Hard Rock Cafe not open for business - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Hard Rock Cafe not open for business - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Hard Rock Cafe not open for business

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

30 Maart 2023 | Australië, Port Macquarie

nogmaals goede morgen, een 2e verslag van 30mrt, nu vanuit Port Macquarie, NWS waar in in de loop van de avond ben aangekomen. toen ik vanmorgen in Sydney nog even een kort verslagje produceerde was nog niet eens zeker of ik de auto bij Avis wel mee zou krijgen omdat het statement van mijn creditcard nog steeds niet online stond. geld is 2 dagen gelden overgemaakt en bij nader inzien had ik ( ook dit ) eerder moeten checken. ik heb de gok genomen en ben rond 11:00hr naar Avis in ( Brad, nee hoor ......... ) Pitt Street gelopen en gelukkig stonden de goden weer aan mijn kant want het blijkt dat het geld eerder op de rekening staat als op het statement want de creditcard passed the test .......... en de auto MET GPS mocht ik uiteindelijk meenemen, een Skoda Kodiaq 4WD en daar kun je mee voor de dag komen mag ik wel zeggen. ik weet dat ik een nogal verwend monster ben op dit gebied maar hoe grote de auto hoe beter en ook weer zo goed als nieuw, niet gek he ? rond 11:30 reed ik vanaf Avis naar het hotel om de bagage op te halen, die had ik 's ochtends al beneden bij de receptie afgegeven en kon ik dus hup zo in de auto gooien. was weer een beetje passen en meten om de stad uit te komen want ik wilde via de Sydney Harbour Bridge mijn aftocht maken maar de GPS besliste anders, had ik eigenlijk ook wel kunnen weten want de vorige reis zat mijn hotel aan de andere kant van de stad zodat ik wel deze route kon nemen ( ik ben er dus al een keer overheen gereden ................ en geklommen ) maar vanaf Chinatown richting het noorden verlaat je de stad via de andere kant dus, jammer de bammer, volgende keer maar weer. het was ook nog eens druk op de weg dus terug gaan om alleen de rit over de brug te maken dat ging me weer een beetje te ver. in mijn achterruitkijk spiegel zag ik de skyline van Sydney steeds kleiner worden en voor ik het wist zat ik op de snelweg richting Port Macquarie. de afstand is een aardig stukje, een kleine 400 kg en dat komt op papier neer op 4,5 uur rijden. maar dat gaan we natuurlijk niet in 1x doen, we maken een paar mooie stops onderweg en de eerst is natuurlijk koffie en een hapje want vanwege alle "stress" vanmorgen was ik daar nog niet aan toe gekomen. bedenkt me trouwens dat ik door al dat gedoe met de laptop heel weinig over mijn verblijf in Sydney heb verteld en ik zal het niet te lang maken maar zelfs zonder internet kun je een hele leuke tijd beleven, geloof me nou maar. de eerste ochtend ben ik uiteraard naar the Sydney Harbour Bridge gelopen met natuurlijk aan de overkant the Sydney Opera House. heb daar een rondleiding genomen en die was heel interessant. je wordt door verschillende zalen geleidt en mocht zelf even achter de coulissen kijken. er stond voor de komende dagen verschillende programma's op het menu maar niets wat ( voor dat geld ....... kaartjes zijn heel duur ) echt mijn interesse had. het zijn niet alleen toneel voorstellingen die er worden opgevoerd maar ook de meest bekende artiesten en bands van modern tot klassiek kun je er beleven maar vergeet dan dus niet je portemonnee mee te nemen ............ de rondleiding duurde 2 uur en was zo om maar wel heel leerzaam en vooral leuk. weer terug gelopen naar the Sydney Harbour Bridge en nog eens gekeken of ik niet toch nog een keer de boel zou kunnen beklimmen maar het was de vorige keer al zo duur, als ik me herinner AUS 285,00 en nu was het al UD 350,00 en dat was me toch een beetje te gortig, zoveel geld kun je zoveel andere leuke dingen mee doen ( of pakjes sigaretten voor kopen ......... commentaar is overbodig want ik weet het allemaal ) wel veel foto's gemaakt, zal er een paar bijvoegen maar zoals al eerder gezegd ik ben niet echt een goede fotograaf. verder ben ik nog in de wijk "the Rocks" gewandeld ( een paar keer zelfs ) en heb een bezoekje gebracht aan Darling Harbour waar ik tot mijn grote schrik achter kwam dat het Hard Rock Cafe tot nader order gesloten was. jammer, geen t-shirt voor Bert kunnen kopen ........... moet ik toch nog een keer terug, heel vervelend. Kings Cross ( de vroegere rosse buurt van Sydney ) was ook leuk om te wandelen, veel leuke winkeltjes ( zelfs voor mij als non-shopper ) en ik heb natuurlijk nog een bezoekje gebracht aan Boni Beach, dat ligt wel een eind uit de stad maar daar ben ik met de bus naartoe gegaan, wist ik nog van de vorige keer. het was druk op het strand en zelf nog was life guards in actie gezien, geen drama's maar ik zag ze wel rennen, wellicht was er een haai in zicht ( ik heb hem niet gezien ) het stikt in Sydney ook van de prachtige botanische tuinen waar het goed toeven is, lekker wandelen en mensen kijken op een terrasje met een drankje in de hand, heerlijk om te doen ! was natuurlijk in die taal 3 dagen Sydney ook wat tijd kwijt aan al dat internet drama, totaal wel 6x op en neer naar de bieb geweest en die tijd had ik uiteindelijk beter kunnen besteden maar helaas het is niet anders. ik zou nog veel meer kunnen vertellen over Sydney maar anders wordt het verhaal veel te lang en ik ben ondertussen nog steeds onderweg naar Port Macquarie, the home town of my adoption baby koala ....... kan niet wachten om hem te ontmoeten. de weg er naartoe via Newcastle, Myall Lakes National Park en Taree was zoals eerder gezegd lang maar prachtig via de bergen dus ik heb nog een paar stops onderweg gemaakt om de benen te strekken. rond 19:00hr reed ik het prachtige stadje aan de South Pacific Ocean binnen en het Rydges Hotel was snel gevonden prachtig gelegen aan een baai maar het was op dat moment al te donker om het echt te kunnen bewonderen. morgen weer een dag en hoop dan aan het einde van de dag weer mooi te kunnen omschrijven. tot zover deel 2 van donderdag 30mrt. and don't forget to check out the photo's .............. liefs, Laura


  • 15 April 2023 - 08:54

    Sylvia:

    Leuk dat er wat foto’s bij zitten, ik kan moeilijk zeggen : veel plezier, want je bent al hier[e-1f601][e-1f602][e-1f917]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Laura

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 43695

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: