rock on to the magnet - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu rock on to the magnet - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

rock on to the magnet

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

11 December 2017 | Indonesië, Denpasar

goede morgen lieve leesvrienden,
ik wil het niet inwrijven ( eigenlijk wel natuurlijk .... ) maar het is hier weer een stralende dag. het heeft afgelopen nacht wel heel erg hard geregend maar dat is alleen maar goed voor de temperatuur want die is overdag warm en zeer, zeer vochtig. veel drinken dus en daarom gaan er zeker 2 liter flessen water per dag door, bof ik even dat ik een sterke blaas heb ( zou wat voor jou zijn Sylvia ..... ) over het algemeen is deze temperatuur voor mij goed vol te houden en dat terwijl ik toch de hele dag bezig ben en ik heb er alweer heel wat kilometers opzitten, arme voetjes, jullie moeten nog even volhouden en dan mogen jullie weer naar Marloes toe ( hint, hint, hint ..... ) het hotel is ongeveer half vol denk ik, het zijn in ieder geval geen mensen massa's die ik tegen kom. ben vanmorgen na het ontbijt even bij het zwembad gaan liggen en daar kwam ik een mede hotelgast tegen waar ik gisteren bij de hostess meeting ook al mee in gesprek raakte. hij zit hier al een paar dagen langer en heeft vorige week 3 dagen vast gezeten in Singapore omdat alle vluchten naar Denpasar waren geannuleerd vanwege de ontwikkelingen bij de vulkaan ( die overigens heel rustig is op dit moment - ik merk er in ieder geval niets van ) ik ben blij dat ik niet een week eerder geboekt heb, anders was mij dat ook overkomen. we hebben gezellig nog wat gedronken en daarna scheidde onze wegen weer, hij ging vanmiddag door naar Lombok, ook mooi lijkt me maar daar heb ik helaas geen tijd voor. mijn week is alweer volgeboekt met excursies ( morgen de eerste naar het noorden van het eiland ) en ik zit te twijfelen of ik misschien woensdag een scootertje zal huren maar ze rijden een beetje als gekken hier dus of dat nou heel verstandig is ? al rijd er iemand tegen mij aan dan ben je nog altijd die buitenlander en dat risico vind ik wel een beetje groot dus ik denk er nog even over na. alternatief is om ook nog een dag met het openbaar vervoer te reizen en ik heb al een foldertje gehaald, ziet er allemaal heel betrouwbaar uit, geen aftandse voortuigen gelukkig. mensen zijn hier over het algemeen heel erg modern, vooral de jonge generatie, ik val hier wel een beetje uit de toon ...... van de mensen van de hotels en restaurants zijn de meesten gekleed in traditionele Balinese kleding, mannen en vrouwen, ziet er mooi uit. ben vanmiddag in zo'n tentje gaan lunchen en waar ik normaal gesproken een boterhammetje verorber heb ik nu voor een lokaal restaurantje gekozen en ik weet niet precies wat ik had, het was iets met rijst en kip maar zoals gebruikelijk heb ik het alleen aan hoeven wijzen, kind kan de was doen en het was heerlijk. hoezo wat een (de) Boer niet kent ? ikke wel hoor, maar er zijn natuurlijk grenzen, zolang het maar geen insecten zijn of zo of iets van ( getsie derrie !!! ) ingewanden of iets dergelijks en ja hoor, dat kun je hier allemaal krijgen. eet smakelijk ! na de lunch ben ik verder de "stad" ingelopen en natuurlijk zat daar aan het strand een Hard Rock Cafe, ofwel, het heet hier Hard Rock Hotel ( cafe mag zeker niet i.v.m. de islam ? weet dat niet zeker - zal het morgen even aan de reisleider van de excursie vragen ) heb weer een magneetje gekocht en die zijn hier ( schrik niet, of eigenlijk wel ..... ) omgerekend EUR 18,00 maar niet kopen was geen optie, ieder mens heeft een afwijking, toch ? zal maar niet hebben over de prijs van de T-shirts ( sorry Bert ) en andere snuisterijen, echt schandalig zeker in tegenstelling tot het eten want dat is echt spot goedkoop ( was vanmiddag omgerekend EUR 7,00 kwijt - dus daar worden we niet arm van ) ben tegen het eind van de middag weer naar het hotel gegaan want ik wil vanavond een beetje vroeg gaan slapen omdat we morgen om 07.00 uur worden opgehaald voor de excursie. ga samen met een Pools meisje die ik ook op de welkomst bijeenkomst heb ontmoet en zij is ook alleen dus dat was snel gefixt. ze werkt in Nederland en spreekt dus ook Nederlands, wel met een zwaar accent maar goed te volgen. dat wordt dus de hele dag Nederlands praten, goed voor dur ! vandaar dat ik vandaag ook een beetje vroeg ben met de blog ( f.y.i.: het is hier 7 uur later dan in Nederland ) internet is gisterenavond ook een aantal keer uitgevallen en anders ben ik er de hele avond mee bezig. nog even wat eten en dan lekker languit, ben best wel moe van al dat lopen en zoals gezegd, morgen weer vroeg op. werk ze ! ( gniffel, gniffel, gniffel ........ )
liefs, Laura

  • 11 December 2017 - 13:51

    Sylvia:

    Hallo wereldreizigster!
    Ik ben altijd slecht met tijden, maar als het 7 uur later is daar dan is het bij jou nu een uur of 21.00 toch?
    Dus je ligt misschien al in je bedje na een vermoeiende excursiedag.
    Morgen weer lekker bijkomen aan het strand/zwembad
    Kus Sylvia

  • 11 December 2017 - 13:51

    Sylvia:

    foto's???

  • 11 December 2017 - 15:20

    Marloes:

    Nou laura klinkt goed
    Zo te horen vermaak je je wel.hier nu 15.15 en ben al klaar met werken veel afzeggingen i v m het weer en ja oudere mensen
    Bovendien zijn ze hier erg goed in paniekvoetbal en word je met de oranje en rode codes om het hoofd geslagen
    Sneeuw is nu eenmaal glad ,vroeger ook volgens mij
    Maar goed iedere zijn ding
    Ik ga eens lekker zitten breien met een koppie thee
    Tot later

  • 12 December 2017 - 10:36

    Stefan:

    Hoi Laura!

    Let je even niet op, zit jij alweer in Bali (op Bali)? Heerlijk hoor!
    Inderdaad goede timing; een paar weken eerder en je had last gehad van die vulkaan lijkt me; en bovendien ontwijk je nu de CODE ROOD ALARM ALARM!!! paniek hier in Nederland.

    Klinkt alsof je de dagen vult met activiteiten; leuk! Maar denk je ook nog een beetje aan het strand ;-)?

    Ik ga nu snel met terugwerkende kracht je vorige verhalen lezen; ik wens je een prachtige reis toe! Als je weer terug bent spreken we een keer af voor verhalen + foto's?

    Liefs,
    Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 43610

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: