kijkuh kijkuh ..... nie kopuh ! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu kijkuh kijkuh ..... nie kopuh ! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

kijkuh kijkuh ..... nie kopuh !

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

12 December 2017 | Indonesië, Denpasar

halo semuanya = hallo allemaal in het Indonesisch ( ik is talenwonder ! )
wat een dag vandaag, excursie gemaakt naar het noorden van het eiland en die dag begon al vroeg. opstaan om 06.00 AM om daarna als eerste om 07.00 AM bij de ontbijttafel aan te schuiven. er waren nog niet eens koffiekopjes aanwezig. die koffie bai de wee is niet te zuipen, thank God for Starbucks !!! daar had ik nog net tijd voor voordat de taxi voor kwam rijden. de chauffeur was een alle aardigste jonge man die mij en mijn Poolse reisgenote kwam ophalen om ons met een mini busje naar het verzamelpunt te brengen. hij sprak verbazingwekkend goed Engels en hij deed ook erg zijn best om het ons onderweg naar de zin te maken en had ook een goed gevoel voor humor. na een half uurtje kwamen we aan bij een groot hotel in Sanur en daar konden we overstappen op de bus voor de tour richting het noorden. de grotere wegen zijn hier redelijk goed en de eerste stop was in Blimbing waar een groot aantal rijstvelden te bezichtigen was maar persoonlijk vond ik daar niet zoveel aan. leuker was de volgende stop bij een of andere ( ben de naam vergeten .... ) koffieplantage waar bij de ingang een paar vliegende honden in een boom hingen. wat een enge beesten, een soort van uit de kluiten gegroeide vleermuizen, niet te dichtbij komen dus, check ! en foto's maken, check ! en koffie proeven, check ! m.a.w. een beetje de toerist uithangen dus. voel me altijd een beetje opgelaten als je die mensen komt "bezichtigen" maar het is wat het is. volgende stop was het prachtige Lovina Beach, alleen jammer dat het in de tussentijd was gaan regenen ....... en niet zo'n beetje ook en niet zonder gevaar in de bergen, was redelijk stijl dus een goede chauffeur was geen overbodige luxe. tijdens de traditionele Balinese lunch werd de regen steeds minder en na verloop van tijd konden we gelukkig nog wel even langs het strand wandelen, met zwart, ja je leest het goed, zwart zand, heel bijzonder. om 14.00 PM vertrok de bus richting Lake Beratan de plek waar de Ulun Danu tempel staat, helemaal gelegen op, inderdaad OP het water en dat zag er heel mooi uit, veel foto's gemaakt. het stikte er ook van de Aziatische toeristen en meerdere ervan wilden met mij op de foto. volgens mij kwamen deze mensen van het platte land want ze hadden blijkbaar nog nooit een blanke vrouw gezien ??? ach ja, hebben die mensen ook een leuke dag, toch ? als laatste werd er nog een stop gemaakt op een kleine markt en daar werden we zowat aangevallen door verkopers van o.a. nep Rolex horloges met 100 jaar garantie tot de voordeur en traditionele kleding die je wellicht na 1x wassen kan weggooien ..... en daar moet ik echt niets van hebben, snel de bus weer in !
op de terugreis begon het al heel snel donker te worden en de chauffeur had blijkbaar haas om thuis te komen. probleem is alleen dat ze in de bergen niet echt ( lees: echt niet ! ) straatverlichting hebben, zie je het voor je ? maar het is allemaal goed afgelopen, we zijn veilig en wel beneden aangekomen.
toe we weer bij het verzamelpunt arriveerden stond de chauffeur van het mini busje alweer op ons te wachten en in een half uurtje waren we weer bij ons hotel. in dat half uurtje heeft hij wel geprobeerd ons te verleiden tot een hapje en een drankje ( ik verzin het echt niet ! ) maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen. ik moet toegeven, het was een leuke jongen maar er zijn grenzen, ik schat dat hij niet ouder dan 30 was en voor je het weet zit je bij Dr. Phil .......
al met al een hele fijne dag en ik heb ook nog iets heel belangrijks ontdekt. de reden dat het internet steeds uitviel lag waarschijnlijk aan het feit dat mijn kamer een beetje in een dead spot zit. ik dacht laat ik het eens op het balkon proberen, et voila ! geen enkele keer uitgevallen.
verklaard alleen niet waarom ik er zaterdag en zondag geen last van had, of in ieder geval niet zoveel.
morgen weer een dag en dan ben ik van plan een beetje strand en zwembad te pakken. jullie heel veel plezier in de sneeuw. ik heb alles gezien want er zit op de tv zit ook Nederland 1 - hoe dat kan, geen idee maar zo blijf je een beetje bij, toch ? doen jullie allemaal voorzichtig !!!
toedels, Laura

  • 12 December 2017 - 20:16

    Sylvia:

    Vreemde 1ste reactie??!!
    Is dat een vriend van jou Laura?
    Mooi verhaal weer, jammer van de regen en van de opdringerige Balinezen.
    Morgen weer een rustdagen neem ik aan
    Veel plezier! Sylvia

  • 12 December 2017 - 20:29

    Bert:

    Inderdaad vreemde eerste reactie, je maakt weer heel wat mee.Blijf genieten.Het is tenslotte een eind vliegen . Geniet en tot gauw benieuwd naar de foto,s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 43963

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: