Visiting the rich and famous - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Visiting the rich and famous - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Visiting the rich and famous

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

07 December 2016 | Verenigde Staten, Miami

hello everyone !
hier weer een dagopname vanuit zonnig en warm Miami, het is zeker 28 graden en het voelt heel vochtig aan. het was me wel weer een dagje vandaag, je kunt in ieder geval niet zeggen dat ik mijn dag verslaap. vanmorgen ging om 06.00 uur de wekker, nou ja op de telefoon dan ( dat doet-ie dan weer wel ..... ) en aangezien ik gisteren om 23.00 uur van knorrenstein ben gegaan ( in NL > 05.00 uur ! ) heb ik voldoende kunnen rusten. bed is wel een beetje zacht maar ik slaap overal. continental breakfast was prima, inclusief home made waffles .... mmmmm heerlijk en echt amerikaans, toch ?
ben om 07.30 uur richting de haven gegaan alwaar ik eerst een beetje heb rond gekeken want the hop-on hop-off bus office gaat pas om 09.00 open. iedereen was wel alweer druk in de weer, vooral de schoonmakers en die doen goed werk, je ziet geen papiertje liggen op straat, denk dat je daar hier dan ook wel een flinke boete voor krijgt ( en terecht ! USD 2000,00 for littering ..... geen gein ) zo vroeg was het ook nog niet zo warm, maar dat zou snel veranderen. om 09.00 uur de eerste bus naar Miami Beach genomen, de zgn South Beach Loop ( zeg: loep = lus ) en die zat ook niet vol, er waren nog 4 andere morning people ..... ) maar je kon heerlijk buiten = boven zitten.
zoals ik eigenlijk altijd doe heb ik eerst een volledig rondje gedaan en aangezien er 3 verschillende routes zijn was ik daar dus al 3x 1,5 uur mee zoet. met tussenpozen erbij. andere 2 routes zijn the City Loop ( incl. Little Havana ) en the Uptown Loop maar de South Beach Loop heb ik voor een 2e keer gedaan en ben halverwege uitgestapt om door het Art Deco District te lopen, en wat is dat prachtig. ik heb zo ontzettend veel foto's gemaakt, het ene pand nog mooier dan het andere. vooral op Ocean Drive, DE straat om te flaneren, zowel de mensen als de auto's ...... wat een pracht en praal. ook op de actual beach geweest en de beroemde lifeguard huisjes gezien, ook heel Art Deco en de "David Hasselhoff ( "the Hoff" voor vrienden .... ) wannabies zijn blijkbaar erg geliefd bij de beach bimbo's met bijbehorende opblaas voorgevels ( zeg ik het zo netjes ??? ) ook het huis van Gianni Versace gezien ( je weet wel die mode ontwerper die op de stoep van zijn huis is dood geschoten ) wat een prachtig huis, heel Venetiaans.
verder nog van een afstand mogen kijken naar de huizen van de rich and famous, de Oprah's, de Shakira's, de Madonna's, de Clinton's enz enz enz enz, en er lagen ook nog een paar roeibootjes voor de deur ...... wat een arme stakkers zijn het toch !
op de terugweg nog even langs het Hard Rock Cafe gegaan en een "gitaartje" gekocht, ik heb er nu geloof ik al een stuk of 6 ???
prijsvraag: wie weet waar ik het over heb ???
de winnaar krijg een extra dikke knuffel als ik terug ben.
morgenochtend weer uitchecken en dan op naar Key West, heb er heel veel zin in.
weet op dit moment alleen nog niet precies hoe ik er naartoe ga, bedoeling is met de ( Greyhound ) bus maar ik zal het morgen wel even aan de receptie vragen, hoe moeilijk kan het zijn ......
nu alleen nog even een zoektocht naar een lepel. ik heb voor ik naar het hotel terug ging een heerlijke beker yoghurt met vruchten gekocht maar nu ik boven ben, gedoucht heb en in mijn baby-doll zit kom ik erachter dat ik geen lepel heb. restaurant beneden maar dan even openbreken, kan ik meteen nog even een sigaretje roken. ( en niet vergeten eerst even iets aan te trekken ..... )
heel graag tot de volgende blog
knuffels !!!
Laura

  • 07 December 2016 - 21:19

    Marloes:

    He wat gezellig die verhalen ,weet niet veel van al die bekende mensen ,maar zie graag je foto s met toelichting dan wel ,heerlijk die temperatuur ,zou ik hier ook wel willen ,hier best al koud ,tot later

  • 10 December 2016 - 09:41

    Frans:

    Oplossing prijsvraag: Koelkastmagneetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

searching for Hemmingway 2016

hallo allemaal,
vrije dagen zijn om leuke dingen mee te doen, dus toen ik het eind van dit jaar nog een paar ........... dagen over had was er al snel besloten dat ik niet de hele tijd thuis zou blijven. en waar gaan we nu weer naar toe ? een weekje lekker weer is natuurlijk heerlijk maar om de winter een beetje te omzeilen gaan we wel weer even een paar uurtjes vliegen, het is niet anders. na een heerlijke "niets doen" vakantie afgelopen mei naar Kaapverdie is het dit maal de beurt aan een iets avontuurlijker reisje naar zonnig Florida, en ja ja, ik heb de temperatuur al gecontroleerd: het is daar nu tussen de 21 en 28 graden, goed te doen, toch ? ik heb deze keer alleen een ticket geboekt en een motel voor de eerste nacht, de rest zien we daar wel, moet niet zo moeilijk zijn, en anders slapen we gewoon in het park ............. wil in ieder geval een dagje naar Fort Lauderdale en natuurlijk naar Key West !!!!! of ik dat met de auto ga doen ? was wel de bedoeling maar nog spannender is het wellicht om het met openbaar vervoer te doen ( liften gaan we echt niet doen, kijk je wel eens naar "Reportage" ??? ) het is wel allemaal een beetje kort dag maar het komt vast goed. ik meld me wel weer als ik daar ben want de laptop gaat weer mee al was het alleen maar om een dagboek voor mezelf bij te houden. elke reactie is van harte welkom.
groetjes
Laura

Recente Reisverslagen:

10 December 2016

Welcome home baby !

09 December 2016

Best Key Lime Pie ever

08 December 2016

Back to fairytaleland

07 December 2016

Visiting the rich and famous

06 December 2016

Welcome to the Sunshine State
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 43618

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: