no broken souvenirs - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu no broken souvenirs - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

no broken souvenirs

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

15 Mei 2019 | Portugal, Ponta Delgada

goede morgen/middag/avond ( zal maar vast weer aan het Nederlands wennen ........... )
laatste dag op Sao Miguel en ik heb er alles proberen uit te halen door vanmorgen heel vroeg op te staan, om 06.00 uur ( en dat is vroeg ) maar het ontbijt hier ( zal ik missen ) begint om 07.00 uur dus na een uurtje poedelen en plamuren was ik als een van de eerste bij het buffet. de koffie was net klaar en dus verser dan vers ( al blijft het hier slootwater uit zo'n grote ketel )
heb eerst nog even wat laatste foto's van het hotel gemaakt. ik moet zeggen, het is erg smaakvol ingericht, alle vloeren en trappen zijn van marmer, het is licht met heel veel zitjes met van die heerlijke grote leunstoelen, mooie verlichting, heel veel planten en kunst ( nou ja, kunst ......... ) aan de muur, het doet mij allemaal een beetje Japans aan maar wie ben ik, geen kenner in ieder geval. ik vind het gewoon mooi.
ben om 09.00 uur weer richting centrum gegaan om nog even wat straatjes te bewandelen die ik nog niet eerder had gehad en dat zijn er veel, misschien moet ik nog een keer terug komen ?
het is hier vandaag een normale werkdag en dus erg druk met verkeer, zeker op de boulevard. ik had deze keer geen platte grond bij me ( vergeten ....... ) maar ondertussen weet ik al goed de weg hier en je kan bijna niet verkeerd lopen want alles is zo'n beetje gelinkt aan de boulevard, geen probleem dus als ik een straatje verkeerd loop.
om 11.00 uur vond ik het wel weer tijd voor een kopje koffie en een terrasje was al snel gevonden. of ik er ook iets te eten bij wilde hebben ? nou nee, ik heb elke ochtend bij het ontbijt zo zitten bunkeren ( tip van Sylvia ) dat ik de rest van de dag geen hap meer door mijn keel krijg, en dat wil wat zeggen ........ de koffie op de terrasjes is in ieder geval een stuk beter dan die in het hotel.
de temperatuur was ondertussen ook weer lekker opgelopen en ongemerkt verbrand je toch een beetje dus nu maar even in de schaduw en dat is ook geen straf. na een uurtje ben ik weer verder gegaan en ik kwam langs een prachtig klein kerkje en ben daar naar binnen gegaan. heb al eerder opgemerkt dat katholieke kerken meestal erg mooi zijn en dat was deze uit zo te zien de 17e eeuw ook. moet me toch even van het hart dat als ik aan heel vroeger denk ik het toch altijd wel vreemd vind dat hoe arm de mensen ook waren en hoe weinig ze ook te eten hadden er blijkbaar altijd geld voor de kerk was. nou ja, nu genieten we daarvan, toch ? heb wederom een kaarsje aangestoken en weer keurig een Euro in het potje gedaan, kunnen ze weer 3 pakken kaarsjes van kopen ........ ben zelfs nog even in de bankjes gaan zitten en ik moet eerlijk zeggen, het is wel rustgevend, een beetje op een terrasje mensen kijken, maar dan anders. er stond trouwens buiten de kerk een bordje "niet fotograferen" maar verschillende mensen zag ik het toch doen. het is een beetje tegen mijn principes in maar ik heb het toch ook gedaan maar als ik heel eerlijk ben, mijn fotocamera leek niet in de verste verte op die op het plaatje, praat ik het zo goed ? ik denk dat ze wel een beetje donker zijn uitgevallen maar dat zien we thuis wel weer. ik heb op zich veel minder foto's gemaakt dan ik normaal doe want mijn geheugenkaart is nog steeds niet vol ( blijft genoeg over hoor .......... don't worry ! )
ondertussen liep het tegen 14.00 uur en ik had nog helemaal geen magneetjes gescored ......... nog iets totaal tegen mijn principes in. daar moest ik maar even snel verandering in brengen. eerste de beste souvenirs shop ingelopen en weer flink ingeslagen. hoewel, niet zoveel als normaal maar voldoende om weer een half bordje mee te vullen ( kom je die dan weer even mij me ophangen Bert ? ) plus nog een paar voor wat vage bekenden ........... ik weet het, ik heb andere mensen aangestoken, you're most welcome !
even op de kerkklok kijken, die staan hier toch op elke hoek van de straat en zo te zien werd het weer tijd om terug te lopen naar het hotel. om 17.00 uur wordt ik opgehaald en ik wilde nog even een laatste verslagje maken ( deze dus ) ik zit nu in de lobby en ook hier doet de wifi het geweldig, dat is toch wel erg fijn, zeker met die ouwe laptop van mij. ben wel een beetje een bezienswaardigheid want iedereen zit met een telefoon of een tablet en ik dus niet, maar zolang alles het doet sleep ik hem de hele wereld over, ziet hij ook nog eens wat en over 4 maanden maggie weer mee naar Amerika.
dit keer een vlucht zonder tussenstop dus het duurt korter dan de heenreis, hoop dat alles weer goed gaat, het weer is in ieder geval beter dan vorige week. heb trouwens totaal maar 1 slechte dag gehad met regen en dat was vorige week donderdag, de rest was allemaal droog en meestal zonnig. geen bloedhete temperaturen maar dat hoeft ook niet en niet te vergeten een lekkere zeewind maar ja, dat heb je al snel op een eiland ........ en 1 weekje is misschien niet zo lang maar lang genoeg voor een reis naar een eiland en ik kan de Azoren iedereen aanbevelen want het is hier fantastisch !
liefs, Laura

  • 15 Mei 2019 - 19:22

    Philip En Corrie:

    Mooi eindverslag!
    Heb een goede reis naar Nederland!

  • 16 Mei 2019 - 04:27

    Sylvia:

    Goeie vlucht en tot snel!

  • 16 Mei 2019 - 06:06

    Meta:

    Ik heb weer genoten van jouw verhalen. Goede thuisreis.
    Liefs, Meta

  • 18 Mei 2019 - 11:15

    Marloes:

    Even alles bijgelezen leuk hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Ponta Delgada

una casa Portuguesa 2019

hallo allemaal en welkom op mijn reis blog
wat een heerlijk gevoel om weer met vakantie te gaan en wederom naar een plek die tot de verbeelding spreekt: de Azoren, of wel een stukje Portugal 1400 km uit de kust van het Iberisch schiereiland
de in totaal 9 bewoonde en 8 onbewoonde eilanden vormen een archipel in het midden van de Atlantische oceaan en is een autonome regio van de republiek Portugal
de zeer groene eilanden zijn allemaal van vulkanische oorsprong wat, als ik de website mag geloven hele mooie plaatjes zal gaan opleveren
een naderende uitbarsting ben ik niet bang voor want ik heb me daar op Bali ook kranig tegen kunnen verweren en de laatste echte grote erupsie is van kort voor mijn geboorte ergens in de 18e eeuw
ik heb een hotel geboekt op het grootste eiland Sao Miguel en van daaruit kun je verschillende leuke en actieve uitstapjes maken
van prachtige wandeltochten door de schitterende natuur en klimpartijen door de wildernis tot zwemmen in de warmwaterbronnen en het ontdekken van de lokale keuken ( zal wel veel lekkerbekjes worden )
ik heb zelfs begrepen dat we op walvisjacht kunnen ......... iemand een glaasje levertraan ?
het weer wordt een beetje een verrassing maar de temperaturen zijn, als ik de verhalen op internet mag geloven en het zo positief mogelijk bekijk op dit moment tussen de 17 en 22 graden alleen zo midden op de oceaan is dat toch altijd een beetje de vraag hoe dat gaat uitpakken
mijn ieniemienie koffertje wordt op 7 mei gepakt en de volgende dag vertrek ik dan voor 8 dagen naar deze toch wel unieke bestemming
volg me vooral op mijn blog en elke reactie is van harte welkom
Saludos amigos !
liefs Laura

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2019

treintje komt zo, treintje komt zo

15 Mei 2019

no broken souvenirs

14 Mei 2019

just smile and wave boys

13 Mei 2019

you gotta wok to walk

12 Mei 2019

dansen op een vulkaan
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 43418

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: