kedeng kedeng, kedeng kedeng ....... New York ! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu kedeng kedeng, kedeng kedeng ....... New York ! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

kedeng kedeng, kedeng kedeng ....... New York !

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

06 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

dat dat stomme liedje nog eens ergens goed voor zou zijn ....... maar ik vond het wel een toepasselijke titel voor een blog over een reisje met de trein van Providence naar New York City. vanmorgen nog een rondje in de buurt gedaan nadat ik eerst weer een ontbijtje heb geregeld en mijn koffertje heb gepakt - is niet veel werk, ik ben licht bepakt. het is weer warm dus ik neem het er 's ochtends even van, dan valt het nog een beetje mee en houden we de pas er lekker in. nog een paar laatste foto's gemaakt en toen terug naar het hotel om uit te checken. het meisje aan de balie was meer met haar telefoon bezig dan met de klant ( ondergetekende dus ) en het is hier echt nog 10x erger dan thuis, mensen kunnen hier hun billen nog niet afvegen zonder dat ding in hun hand. meest schokkende vind ik toch altijd weer de terrasjes met mensen aan 1 tafel die allemaal what ever the .... zitten te doen en verder geen woord met elkaar wisselen. sorry, ik weet het .......... het ligt aan mij ! gisteren zei ik nog dat het trein station op loop afstand ligt, en dat is ook zo, maar dan moet je natuurlijk niet verkeerd lopen .......... ik had een prachtige plattegrond bij me maar toch ergens de boot gemist ( huh ? ) plotseling zat ik weer bij Brown University, verkeerde brug overgestoken en toen ik eenmaal fout zat duurde het een hele tijd ( hoe lang laat ik even in het midden ) voordat ik weer op het juiste spoor zat. maar goed, toch gevonden en net op tijd want ik stond op het punt om een taxi aan te houden. over tijd gesproken, toen ik eenmaal op het station aankwam was het toch nog pas 12.00 uur, voordeel van vroeg opstaan, toch ? kon de trein van 12.30 uur nemen maar dat was de sneltrein en dan zou ik om 15.00 uur al in New York zijn. ik heb express ( leuke woordspeling .... ) de regionale trein genomen, vertrek 14.20 uur, aankomst 18.15 uur want het is fijn reizen met de trein en ik had ook geen haast. ik weet niet of alle wagons zo zijn maar de Amtrax die ik had was een prachtige trein, leek wel 1e klas met hele brede stoelen en heel veel beenruimte. de 4 uur durende reis was derhalve een heerlijk ontspannen middagje. je komt langs allemaal leuke dorpjes en stadjes in Rhode Island en Connecticut met allemaal van die houten huizen en dat zijn dan nog niet eens de prachtige huizen met een wrap arround porch ( mijn droomhuis ) want die staan natuurlijk niet langs de spoorlijn ........ dat is dan wel weer het voordeel als je met de auto reist, dan kun jezelf een route uitstippelen maar je hoort mij niet klagen hoor ! je rijdt ook een stuk langs de kust en als je de staat New York inrijdt zie je aan de overkant Long Island liggen. ik denk dat ik er geen tijd voor heb maar daar zou ik ook nog wel even een rondje willen maken ( huizen kijken op the Hamptons ...... heeft Brad daar niet een huis ??? ) precies op tijd aangekomen op Penn Station, en weet je nog Sylvia ? je loopt het station uit en wat zie je dan ? inderdaad Hotel Pennsylvania, daar heb ik gisterenavond een hotel geboekt voor 2 nachten en ik weet het niet zeker maar zaten wij de laatste keer ook niet op de 9e etage ? het is in ieder geval niet de zelfde kamer maar de inrichting is bijna gelijk aan die van toen, prima dus, het voelt alsof ik thuis ben ( nou na ......... een beetje dan ) en het is weer lekker centraal, midden in Manhattan en slechts 5 minuten van Time Square en the Empire State Building. die ga ik trouwens niet op hoor, hebben we de vorige keer al gedaan. plan is om morgen ochtend eerst naar Central Park te lopen, was dat niet een minuut of 20 ? het weer is er perfect voor en als het te warm wordt loop ik gewoon in de schaduw. verdwalen doe ik hier zeker niet, als was het alleen al omdat alle straten parallel aan elkaar lopen. ik heb er nu alweer zin in, maar eerst even slapen, ook fijn ...... en vast even mijn New York's oefenen: " How you doing ? " ( denk Joey uit Friends ) groetjes, Laura
PS ik zag dat Bert gisteren 3x het zelfde bericht heeft verstuurd maar ik had vandaag zelf ook problemen om een nieuw bericht te plaatsen. de aanhouder wint zullen we maar zeggen ( of plaats een bericht meer dan 1x ............ niet erg hoor, juist leuk dat je volhoudt !

  • 07 Juli 2017 - 21:35

    Sylvia:

    Hoi zus, dus je bent in New York in hotel Pennsylvania daar heb ik ook nog wat herrineringen aan.....
    Maar, jij zou toch ook nog op bezoek gaan bij die mensen die je in Miami of zo had ontmoet?
    Is dat niet doorgegaan?
    Wat ga je na New York nog doen?
    Wij zitten nu in Portugal binnen omdat het buiten te koel (!!!) is, verder hebben we het prima hoor uitstekende locatie
    Lukt het jou niet foto's te plaatsen?

  • 10 Juli 2017 - 08:28

    Frans:

    Ben je niet op het Grand Centralstation geweest (ondergronds in Manhattan), hier zat ik in 1995 en 1996 vlak bij. De genummerde straten, ja dat is makkelijk, Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

back to the US of A 2017

en toen was het weer tijd voor een reisje ......
aangezien mijn visum nog 18 maanden geldig is vond ik het wel gepast om nog een verrassend roadtrip-je door het noorden van de V.S. te maken. kan ik gelijk bij mijn "Australische" vriend op visite, die woont namelijk in Falmouth, ME en dat is ongeveer 2 uurtjes vanaf Portland, ME ( niet te verwarren met Portland, OR - dat is aan de andere kant van het land ........ ook leuk ! )
aangezien de staten aan de East Coast allemaal relatief klein zijn zal ik in ongeveer 1 week 8 verschillende staten kunnen aandoen.
ik weet nog niet precies in welke volgorde maar ik begin in Boston Massachusetts, dan via Rhode Island, Connecticut, New York en New Jersey naar Philadelphia Pennsylvania en vandaar met een binnenlandse vlucht ( of trein, lijkt eigenlijk leuker maar het zal van de tijd afhangen die ik overhoud als ik in Philly ben ..... ) weer helemaal naar boven naar Portland Maine en na het bezoek aan Falmouth via New Hampshire weer terug naar Boston om aldaar op 11 juli weer via KEF terug te vliegen naar AMS - e.t.a. woensdag 12jul.
ik vlieg met WOW Air ( wat een gekke naam he ? ) maar dit is een redelijk nieuwe carrier die zijn hub heeft op Iceland waar ik ook nog nooit geweest ben dus dat komt mooi uit.
tot nu toe heb ik alleen nog maar een ticket AMS-KEF-BOS vice versa dus de rest moet ik allemaal nog uitvogelen maar dat is ook half de pret.
verheug me er nu al op en ik ga in de komende weken mijn dagboek alvast warmdraaien.
hoop dat het leuk is om te lezen
liefs
Laura

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2017

home sweet home

11 Juli 2017

back to the future

10 Juli 2017

to hoagie or not to hoagie

09 Juli 2017

being Rocky Balboa in 72 steps

08 Juli 2017

the fresh princess of Philly
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 43485

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: