only one more day to go - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu only one more day to go - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

only one more day to go

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

01 Juli 2017 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal, nog 1 dagje en dan is het weer zover. heb ik al gepakt ? nee dat moet ik nog doen. is mijn eerst overnachting al geregeld ? nee natuurlijk niet. alles weer op het laatste moment maar het komt goed, want wat hebben we nou eigenlijk nodig ? een ticket, een paspoort, een creditcard wat kleren en een tandenborstel, de rest kunnen we allemaal daar aanschaffen. het lijkt wel of ik daar ook steeds makkelijker in wordt want als ik me mijn vakanties van vroeger herinner dan was ik weken van tevoren al bezig met van alles en nog wat. het waren dan ook wel een ander soort vakanties, vaak op 1 plek en met de beentjes gestrekt op een strandbedje. ik zal niet zeggen dat dat niet meer gaat gebeuren want een weekje Kaapverdie was natuurlijk ook heerlijk maar er is bijna niet mooiers dan reizen en de omgeving in je opnemen, andere mensen ontmoeten en vooral niet weten waar je je de volgende dag zal bevinden. natuurlijk zit er wel een soort van plan achter elke reis maar dat is wat bij betreft minimaal want voor deze reis heb ik zoals gezegd alleen een ticket en zodra ik in Boston aankom wordt het een groot avontuur. al moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik vanavond nog wel een hotelkamer ga boeken voor de eerste nacht maar dat kan niet anders. maandag wordt dus een volledige dag in Boston, wil in ieder geval langs de "Cheers" bar en ik ga de "Freedom Trail" aflopen. dit pad leidt langs 16 historische locaties waaronder bijvoorbeeld het Revere House ( niet te verwarren met het "Ernest Hemmingway House" - zie een van mijn vorige verslagen op Key West - ben ik nog steeds van onderste boven ! ) dus ik wandel met andere woorden door "the American Revolution" maar het wordt vooral lopen, heel veel lopen. ik hoop alleen niet dat ik bedolven wordt onder de toeristen in hun matching outfits hobbelend achter een grote zonnebloem aan ........... ik trek lekker mijn eigen plan, geschiedenis-lesje hier, museum-pje daar, het wordt weer genieten ! hoop ook dat het weer een beetje mee zit, het is per slot van rekening zomer, ook in the States. van de week wat het nog tegen de 30 graden ( hoeft van mij ook niet ) maar als het niet regent ben ik al snel tevreden. eerst maar eens wat kleren in een koffertje gooien en zorgen dat ik mijn papieren allemaal bij de hand heb. ik heb er zin in !!! liefs Laura

  • 01 Juli 2017 - 21:11

    Petra:

    Goede reis Laura, geniet ervan! -X- Petra

  • 01 Juli 2017 - 22:33

    Sylvia:

    Lieve Laura,
    Ik wens je een fijn e tijd toe! Veel avontuur en heel veel lopen als ik jou ken.
    Wij vertrekken dinsdagochtend vroeg voor ons (luie) avontuur naar Portugal.
    We houden contact!
    Liefs Sylvia

  • 02 Juli 2017 - 10:15

    Marloes:

    Hi laura,fijne vakantie en fijne verjaardag 2 juli.groet marloes

  • 02 Juli 2017 - 10:39

    Frans:

    Goede reis en prettige verjaardag, Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

back to the US of A 2017

en toen was het weer tijd voor een reisje ......
aangezien mijn visum nog 18 maanden geldig is vond ik het wel gepast om nog een verrassend roadtrip-je door het noorden van de V.S. te maken. kan ik gelijk bij mijn "Australische" vriend op visite, die woont namelijk in Falmouth, ME en dat is ongeveer 2 uurtjes vanaf Portland, ME ( niet te verwarren met Portland, OR - dat is aan de andere kant van het land ........ ook leuk ! )
aangezien de staten aan de East Coast allemaal relatief klein zijn zal ik in ongeveer 1 week 8 verschillende staten kunnen aandoen.
ik weet nog niet precies in welke volgorde maar ik begin in Boston Massachusetts, dan via Rhode Island, Connecticut, New York en New Jersey naar Philadelphia Pennsylvania en vandaar met een binnenlandse vlucht ( of trein, lijkt eigenlijk leuker maar het zal van de tijd afhangen die ik overhoud als ik in Philly ben ..... ) weer helemaal naar boven naar Portland Maine en na het bezoek aan Falmouth via New Hampshire weer terug naar Boston om aldaar op 11 juli weer via KEF terug te vliegen naar AMS - e.t.a. woensdag 12jul.
ik vlieg met WOW Air ( wat een gekke naam he ? ) maar dit is een redelijk nieuwe carrier die zijn hub heeft op Iceland waar ik ook nog nooit geweest ben dus dat komt mooi uit.
tot nu toe heb ik alleen nog maar een ticket AMS-KEF-BOS vice versa dus de rest moet ik allemaal nog uitvogelen maar dat is ook half de pret.
verheug me er nu al op en ik ga in de komende weken mijn dagboek alvast warmdraaien.
hoop dat het leuk is om te lezen
liefs
Laura

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2017

home sweet home

11 Juli 2017

back to the future

10 Juli 2017

to hoagie or not to hoagie

09 Juli 2017

being Rocky Balboa in 72 steps

08 Juli 2017

the fresh princess of Philly
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 43604

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: