it's raining men, hallelujah - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu it's raining men, hallelujah - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

it's raining men, hallelujah

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

07 April 2023 | Australië, Hervey Bay

welkom op de enige druilerige ochtend van mijn vakantie die op dit moment is geland in Hervey Bay QLD en waar ik 7,5 jaar geleden op de boot naar Fraser Island ben gevaren. dat staat deze trip niet op het programma maar ik ga natuurlijk wel even een kijkje nemen in de haven waar de boot ligt aangemeerd. "the Ramada Resort Hervey Bay" ( de naam van het hotel klinkt als eentje in een slechte maffia film ) is een een prima maar standaard accommodatie en bij het inchecken gisterenavond kreeg ik een kamer toegewezen op de 1e etage met uitzicht over die zelfde haven als waar ik het net over had, niet verkeerd dacht ik zo. zoals gezegd, de ochtend begon met regen maar daar laten we ons natuurlijk niet door beinvloeden. ik doe het eigenlijk nooit maar laat ik nou deze vakantie een paraplu hebben meegenomen en die kwam dus goed van pas toen ik mijn ochtend wandeling ging maken. vandaag, 07 april is het Goede vrijdag en hoewel in Nederland dan gewoon alles open is ( ga in Amsterdam de stad maar eens in ) is hier bijna alles gesloten. gelukkig geldt dat niet voor alle eetgelegenheden in de omgeving en gelukkig ook niet voor een verdwaalde souvenirwinkel ( daarover later nog ) in het plaatselijke breakfast etablissement genaamd Smokey Joe's Cafe" ( alsof ik niet Australie maar in het wilde westen van Amerika zit ) was nog een tafeltje vrij. wat zullen we vandaag eens nemen ? "the pancake special" natuurlijk aangevuld met koffie en een lekker glas verse jus d'orange want dat had ik wel verdiend na die wandeling in de regen. tegen de tijd dat alles op was ( en dat duurde niet lang ) was het al minder gaan regenen dus tijd op de benen weer even te strekken. een stukje verderop is een lange pier waarop je volgens mij wel bijna een kilometer de zee in kan lopen, er leek geen einde aan te komen. er stonden verschillende mensen te vissen vanaf de pier en aan alle spullen die ze bij zich hadden leken het wel professionals. toen ik aan het einde van de pier was was het eindelijk ook gestopt met regenen en al was het zonnetje nog even in beraad met de wolken heb ik toch nog een paar mooie foto's kunnen maken. je kunt vanaf de pier ook Fraser Island zien liggen en daar heb ik nog goede herinneringen aan. het is een ontzettend groot eiland waar nog wilde dingo's leven ( dat zijn Australische wilde honden ) en ik zie nog zo de tourguide van toen voor me, genaamd Bob en dat was een enorm dikke maar ontzettend aardige kerel met een geweldig Australisch accent ( wat heb ik daar toch een zwak voor .............. ) de grote touristische trekpleister ( buiten het racen met een enorme truck over het strand ) is een scheepswrak van "the SS Maheno" ( zie foto ) dat is vergaan in 1935. er is na bijna 100 jaar niet veel meer van over en alleen aan de contouren kun je nog wel zien dat het een schip was. ik vond het toen al een lelijke grote hoop oud ijzer dus ik hoef er niet weer naartoe maar oordeel zelf. als je in de goede tijd van het jaar op deze plek bent kun je ook walvissen spotten maar punt 1: dat heb ik al een keer gedaan op de Azoren ( en geen Moby gezien ........... ) en punt 2 ik was er niet op de juiste tijd van het jaar, need I say more ? tijd om verder te lopen en je kunt helemaal langs de kust naar het volgende gedeelte van de stad lopen en het viel gelijk op dat het vanwege de Pasen een lang vrij weekend is want het was behoorlijk druk op het strand, vooral families met kinderen en ze hadden zo te zien a lot of fun ! veel kitesurfers ook weer en die maakten sprongen van volgens mij wel 10 meter hoog, heel spectaculair om te aanschouwen. een stukje verderop stonden weer hele rijen met prachtige vakantiehuizen, sommigen ook te koop maar ik had helaas mijn creditcard in het kluisje in het hotel laten liggen dus dat moeten we even voor een andere keer laten, jammer hoor want ook hier was het ene huis nog mooier dan de andere. ondertussen was het zonnetje gelukkig weer gaan schijnen en was het ook binnen een mum van tijd weer behoorlijk warm dus de zweetdruppeltjes kwamen door mijn flinke pas ook wel snel tevoorschijn. na een uurtje was het tijd even even wat te gaan drinken en er was een heel leuk terrasje op het strand waar ik mijn voeten even de nodige rust besloot te geven. ik raakte in gesprek met 3 Amerikaanse jongens ( backpackers ) uit de buurt van San Diego, California die ook een kopje koffie zat te drinken en heb meer dan 1,5 uur heel gezellig met ze zitten te praten over van alles en nog wat. het kwam natuurlijk goed uit dat ik zo vaak in Amerika ben geweest want dat leverde veel gespreksstof op. ze waren ook heel geinteresseerd in waar ik vandaan kwam en wat ik in Nederland allemaal uitspookte. "the Magic Word" was natuurlijk Amsterdam ........... daar moesten ze nog een keer naartoe ! rond de klok van 15:00hr besloot ik de terugweg in te zetten en ik nam afscheid van mijn gesprekspartners. onderweg kwam ik nog langs een huis waar nou eens niet een paard maar een schaap in de gang stond ( zie foto ) ik kon het niet goed zien maar het leek me een soort van meubelstuk wat ze voor de grap voor het raam hebben gezet, dat zie je ook niet elke dag, toch ? richting de haven kwam mijn hotel weer in zicht en ik bedacht me nog net op tijd dat ik nog niets te eten had ingeslagen voor de avond. ik had de enige supermarkt die vandaag open was al een half uur achter me gelaten dus ik weer terug gelopen ............ maar het moest wel want anders zou ik niets te eten hebben aangezien ik vanochtend al had gezien dat het restaurant van het hotel er niet echt uitnodigend uitzag ( soort van kantine ) de avond verder doorgebracht op de hotelkamer waar ik gelukkig een movie kanaal heb kunnen vinden want anders had het weer sport of reality tv geworden en dat is nu eenmaal not my cup of tea. morgen gaan we naar Brisbane maar nu ga ik een filmpje kijken en dan lekker slapen en morgen gezond weer op. keep up the good spirit. liefs, Laura


  • 21 April 2023 - 10:01

    Sylvia:

    Heb je wel eens overwogen naar Australië te emigreren?

    Lijkt mij best wel iets voor jou, hoewel wij jou dan natuurlijk ontzettend zouden missen zusje[e-1f62d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Laura

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 43956

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: