knock, knock, who's there ? - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu knock, knock, who's there ? - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

knock, knock, who's there ?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

03 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Shreveport

goede morgen,
de ochtend begon vandaag weer om 05.00 uur, we gaan terug in de tijd ......... maar niet erg hoor, ben toch een ochtendmens en dan kun je lekker rustig aan doen. ben om 07.00 weg gereden vanaf het motel in Jackson en heb nog een rondje door de stad gemaakt. niet echt een standaard hoofdstad, meer een country village met een paar imposante gebouwen dus na een klein uurtje had ik dat wel gezien.
door naar Vicksburg en een ieder die de geschiedenisboekjes nog kent ( voor mij was het erg lang geleden ....... ) weet dat zich hier een aanzienlijk deel van de Amerikaanse burgeroorlog heeft afgespeeld, compleet met de slagvelden die wij alleen uit films kennen.
als je zoals ik vaak in Amerika komt ( oh, wat ben ik toch een opschepper ! ) moet je toch z'n minst iets afweten van de geschiedenis.
ben als eerste naar het Visitor Information Center gereden voor wat achtergrond informatie en ik werd allerhartelijkst ontvangen door een aardige jonge man die ruim te tijd nam om me het een en ander te vertellen. hij deed voorkomen verrast te zijn dat zo'n ( relatief ) jonge dame interesse had in deze materie ( de meeste bezoekers zijn blijkbaar bejaarden ....... excuus, gepensioneerden ) maar volgens mij had hij een major in drama .......... ik vond het wel amusant en speelde de scene gewoon mee.
ik ben begonnen bij het National Military Park waar het heuvelachtige landschap in 1863 decor was van een van de meest bloedige gevechten uit de Amerikaanse geschiedenis. er staan meer dan 1000 monumenten op het park en die kun je onmogelijk allemaal bekijken dus ik ben met een plattegrond in de hand gewoon maar gaan lopen. er zit ook een enorme begraafplaats bij en hier heb ik me in een soort van golf karretje naartoe laten brengen want het park is zo groot dat dit anders niet te doen was geweest. hier liggen de overblijfselen van meer dan 17.000 soldaten en het aanzicht op al die graven was indrukwekkend maar het is te droevig voor woorden, al die jonge mannen, allemaal voor niets vermoord !
na het park ben ik de scenic route door het historische centrum gaan rijden. buiten een een aantal mooie gebouwen zijn er ook veel crafts winkeltjes en art galleries ( Marloes, je zou je hier zeker vermaken ) en als er niet zoveel auto's zouden rijden en/of geparkeerd zouden staan zou je denken dat je 150 jaar terug in de tijd bent gegaan, redelijk authentiek allemaal.
had ook nog bedacht om het McRaven House te bezoeken, "Mississippi's most hounted house" maar dat werd een beetje een tegenvaller. ten eerste was er helemaal niemand bij de ontvangst en ik vond het een beetje raar om zomaar door te lopen. ik heb nog wel geklopt en geroepen maar blijkbaar waren ze aan het schoonmaken of wat dan ook, er kwam niemand tevoorschijn. ben om het huis heen gelopen maar ook daar was niemand te bekennen en dat terwijl er op de parkeerplaats wel een aantal auto's stonden, heel vreemd ( over spookachtig gesproken ....... ) het zag er bij nader inzien nou ook niet heel erg uitnodigend uit, een beetje vervallen ( ben natuurlijk verwend na gisteren ) dus na een kwartiertje ben ik weer weg gegaan en het is niet dat ik er nou een uur voor heb moeten omrijden dus de schade bleef gelukkig beperkt.
tijd voor de lunch en die is genuttigd op een terras in het centrum waar ze maar wat blij waren met de klandizie want verder was er bijna niemand ....... uiteraard weer moeten uitleggen dat Amsterdam niet in Denemarken ligt en daarmee heb ik weer een goede daad verricht, toch ? ( aardrijkskundelesje voor de serveerster )
ondertussen was het al 14.30 uur en ik moest nog bijna 200 miles naar Shreveport, hup de auto in en gassen. je mag hier op de snelweg 70 miles rijden maar je wordt ingehaald door vrachtauto's en dat verbaasde me toch wel enigszins aangezien de boetes voor te hard rijden hier niet "avant le chat" zijn. ik waag me daar niet aan en hou me netjes aan de snelheid want ik wens niet ( alweer ....... zoals vorig jaar ) te worden aangehouden door de plaatselijke Bromsnor.
ondertussen was het wel een beetje gaan regenen maar de temperatuur zakte er niet echt van, het is nog steeds bloedheet. ik voelde aan de auto dat er ook af en toe een kleine windvlaag ontstond ( hoe zat het ook weer met het tornado seizoen ? ) twee handjes aan het stuur dan maar. vlak na mijn vertrek uit Vicksburg ben ik de staatsgrens naar Louisiana weer over gestoken en de volgende stop was in Monroe alwaar ik even een korte pauze heb genomen samen met mijn nieuwe vriend Iced Caramel Macchiato, kan ik iedereen aanbevelen, erg lekker.
aankomst in Shreveport was rond 17.00 uur ( hoe krijg ik het voor elkaar ? goede planning al zeg ik het zelf ...... ) en wederom geen probleem om een motelkamer te boeken. viel me op de laatste 3 motels allemaal worden gerund door Indiase mensen maar dat kan ook toeval zijn. de man aan de balie was wel een beetje moeilijk te verstaan, zat voor mijn gevoel in een scene van "Moeder wat is het heet" ( kent iemand dat nog ? ) maar met handen en voeten kom je een heel eind.
kamer is prima, heel groot deze keer en extreem schoon ( die van gisteren had beter gekund ....... ) dus ik ben weer helemaal in mijn nopjes en diner is served !
dikke knuffel, Laura

  • 04 Oktober 2019 - 10:18

    Sylvia:

    Zo: ontbeten, douchen, koffie en dan....het reisverslag van mijn zuster!
    Zoals gewoonlijk weer een heel epistel (hoe lang schrijf/tik je aan 1 verslag?)
    Hier is het uitgesproken rotweer, somber, nat en grijs....
    Blijf jij maar lekker genieten daar in het warme, sompige zuiden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Shreveport

Free styling USA 2019

breaking news !
na lang wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar toch weer Amerika te vereren met een bezoek. al heel lang ben ik van plan naar New Orléans te gaan en vorige jaar was het eigenlijk al de bedoeling maar alles ligt in dit enorme land zo mijlen ver uit elkaar dat het gewoon niet te doen was. zo zie je maar, ik moet wel terug, het is niet anders .....
the big picture is een reis door Texas en Louisiana, maar ik begin mijn reis met een bezoek aan Houston om aansluitend met de auto via Lafayette en Baton Rouge uit te komen in New Orléans.
ik kan niet wachten tot ik door Bourbon Street loop om nog maar niet te spreken van de prachtige begraafplaatsen waar je kunt verdwalen en dat klinkt ontzettend creepy maar als je mijn reis gaat volgen wordt het allemaal duidelijk wat ik daar mee bedoel.
daarna richting het noorden dwars door Louisiana waar de mooiste plantage huizen zijn te vinden waarvan ik er zeker een aantal zal bezoeken.
als het qua tijd allemaal mee zit wil ik via Arkansas nog doorrijden naar Oklahoma City om van daaruit weer naar beneden af te zakken en me dan te gaan vermaken in Dallas. of Austin en San Antonio nog op mijn pad komen hangt dus heel erg af van het feit of ze me wel of niet aannemen bij de Dallas Cowboys Cheerleaders .......
terug in Houston stap ik dan weer op het vliegtuig naar huis.
het zal al met al weer een spannende en onvoorspelbare reis worden en wat en wie ik weer allemaal tegenkom wordt voor het grootste gedeelte een verrassing maar dat is nou juist het leuke ervan.
leuk als je me via deze blog volgt, ik zal proberen er weer een informatief maar zeker ook grappig verhaal van te maken.
liefs,
Laura

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2019

ready for take off

07 Oktober 2019

let's have a couple of margarita's

06 Oktober 2019

send in the clowns

05 Oktober 2019

ready for a happy dance

04 Oktober 2019

a room with a view
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 43664

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: