dansen op een vulkaan - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu dansen op een vulkaan - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

dansen op een vulkaan

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

12 Mei 2019 | Portugal, Ponta Delgada

wow, wow en nog eens wow !
dat is wel hoe ik deze dag in 1 woord kan beschrijven want ik heb vandaag wel iets heel bijzonders gedaan.
de dag begon rustig aan met het ontbijtbuffet en dat was zoals gebruikelijk weer prima in orde en dit keer was het de beurt aan toast met een gebakken eitje dat zich prima had gedragen in de pan, heerlijk !
de mini croissantjes, dus dan moet je er wel 2 nemen ......... zijn hier ook niet te versmaden en ik had mazzel want er kwam net een nieuwe schaal aan dus ze waren nog lekker warm ook en al dat verse fruit is ook een must dus daar had ik ook weer een bordje vol van, vooral de ananas, die is hier volgens mij zo van de boom.
om 10 uur was het op naar de botanische tuin en die was zo gevonden, maar tien minuten lopen vanaf het hotel.
het heet de Jardim Antonio Borges ( dus niet jardin met een n ) en het is een botanische stadstuin opgezet door de naamgever van het park en was klaar in 1861 ( wat een mooi jaartal ) met paden, grotten en zeldzame exotische planten en bomen. het is wel jammer dat het grootste gedeelte nog niet in bloei stond maar je kunt je er misschien wel iets bij voorstellen. ik heb zoveel mogelijk foto's gemaakt en die spreken eigenlijk voor zich. oog eyecatcher is toch wel de enorme Ficus boom aan het begin van het park waarvan de wortels die boven de grond uit groeien zo groot zijn als een klein voetbalveld, enorm gewoon. verder heel veel verschillende soorten varens en palmbomen, de een nog mooier dan de ander. de bloemen, zoals gezegd kwamen nog niet overal goed uit de verf maar wat wel in bloei stond was werkelijk prachtig en in de meest mooie kleuren. het schijnt trouwens vanaf eind juni op het gehele eiland een oase van blauwe hortensias te zijn, ik heb de foto's gezien en het is echt niet normaal ( Google maar even )
na 2 uurtjes ben ik doorgelopen naar de haven om weer even een kopje koffie te drinken en lekker mensen te kijken.
afgelopen nacht had het weer vreselijk geregend maar nu was het heerlijk zonnig en dat gaf me goede hoop voor de excursie van vanmiddag naar de vulkaan. even voor 2 uur uur meldde ik me bij de plaatselijke VVV waar 2 bussen stonden te wachten maar geen van beide was voor mij bedoeld, what the ........ ? even vragen dan maar. de dame achter het loket zei zoiets als "busje komt zo"
kwart over 2 kwam het "busje" voorrijden en dat was me dur eentje, en deze "big truck" had in Churchill geen slecht figuur geslagen, je weet wel, die monstertrucks in noord Canada met de ijsberen ? ( of kijken jullie niet naar Floortje Dessing ? ) alleen deze was blauw.
de deur ging open en wat schertst mijn verbazing ? de gids was de zelfde als die van vrijdag, en ze herkende me nog, leuk !
de rit ging richting het westen van het eiland, gelijk de hoog de bergen in en de eerste stop was gelijk een beauty, het uitkijkpunt op de Lagoa Azul en de Lagoa Verde, de voormalige vulkaan krater die aan elkaar verbonden zijn door een brug en de naam zegt het al, het ene meer is blauw, het andere groen al was dat vandaag niet heel goed te zien ( check internet maar even ) dan moet het nog veel zonniger zijn. gelukkig geen mist boven het water ( zoals afgelopen donderdag toen de 2 zusjes van de vorige excursie er waren geweest - die hadden geen bal gezien ) dus het zicht was in 1 woord geweldig ( inclusief de selfies )
volgende stop was Cete Cidades, zeven dorpjes aan elkaar verbonden en geleden onder in de krater, leuk om even rond te lopen en ook een gek idee dat je op de bodem van een vulkaan staat.
vanaf dat moment was het off road, now the big truck makes sense ! en voor de mensen die net hun lunch achter de kiezen hadden ......... hand voor de mond en goed vasthouden dan maar. hoe hoger we de bergen in gingen, hoe smaller en slechter de paden werden maar mij hoor je niet klagen hoor, no problemo. over de toppen van de krater kwamen we bij het ultieme uitkijkpunt en raadt eens wat de chauffeur toen zei: "wie wil er bovenop de truck staan zodat je nog hoger staat ?"
nou, dat laat ik me natuurlijk niet 2x zeggen, trappetje op en hopla, ik sta binnen 30 seconden bovenop de big truck, prachtige foto's gemaakt maar naar beneden was toch even spannend. gelukkig ben ik ook weer heelhuids beneden gekomen maar wat wil je dan ook, als je uit een vliegtuig kunt springen en over de bogen van de Sydney Harbour Bridge kunt lopen is dit een eitje !
de rit naar beneden was ook weer een uitdaging maar ik hou er wel van, mensen achter me hoorde ik af en toe een gilletje slaken .........
ondertussen was het alweer bijna 7 uur geworden en na een bezoekje aan de plaatselijke ananas boerderij met het bijbehorende ananas ijsje werd de terugweg ingezet over de snelweg en om 07.30 precies zette de truck ons weer af bij de VVV en een dikke knuffel voor de hostess.
nog even iets te eten scoren, hoewel, zondag zijn de supermarkten hier dicht, was jezt gemacht ? gelukkig zie ik een reclamebord van Subway, nou dat moet dan maar weer ( nee hoor, jammie !!! )
dan op een holletje naar huis, eh sorry hotel and dinner may be served !
bon apetit to me
liefs, Laura

  • 13 Mei 2019 - 06:21

    Sylvia:

    Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar de foto's!
    Hoop dat je vandaag ook weer een fanatische dag beleefd
    Kus Sylvia

  • 13 Mei 2019 - 09:23

    Philip En Corrie :

    Op de bodem van een krater lopen, dat moet wel heel bijzonder voelen.
    Mijn tablet valt steeds uit, dus laat ik het er voor nu hierbij.
    Mooie dagen toegewenst die nog volgen. Laat je ons weten als je weer thuis bent.
    Dan wil ik je even bellen, voor een uitnodiging,
    Liefs, corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Ponta Delgada

una casa Portuguesa 2019

hallo allemaal en welkom op mijn reis blog
wat een heerlijk gevoel om weer met vakantie te gaan en wederom naar een plek die tot de verbeelding spreekt: de Azoren, of wel een stukje Portugal 1400 km uit de kust van het Iberisch schiereiland
de in totaal 9 bewoonde en 8 onbewoonde eilanden vormen een archipel in het midden van de Atlantische oceaan en is een autonome regio van de republiek Portugal
de zeer groene eilanden zijn allemaal van vulkanische oorsprong wat, als ik de website mag geloven hele mooie plaatjes zal gaan opleveren
een naderende uitbarsting ben ik niet bang voor want ik heb me daar op Bali ook kranig tegen kunnen verweren en de laatste echte grote erupsie is van kort voor mijn geboorte ergens in de 18e eeuw
ik heb een hotel geboekt op het grootste eiland Sao Miguel en van daaruit kun je verschillende leuke en actieve uitstapjes maken
van prachtige wandeltochten door de schitterende natuur en klimpartijen door de wildernis tot zwemmen in de warmwaterbronnen en het ontdekken van de lokale keuken ( zal wel veel lekkerbekjes worden )
ik heb zelfs begrepen dat we op walvisjacht kunnen ......... iemand een glaasje levertraan ?
het weer wordt een beetje een verrassing maar de temperaturen zijn, als ik de verhalen op internet mag geloven en het zo positief mogelijk bekijk op dit moment tussen de 17 en 22 graden alleen zo midden op de oceaan is dat toch altijd een beetje de vraag hoe dat gaat uitpakken
mijn ieniemienie koffertje wordt op 7 mei gepakt en de volgende dag vertrek ik dan voor 8 dagen naar deze toch wel unieke bestemming
volg me vooral op mijn blog en elke reactie is van harte welkom
Saludos amigos !
liefs Laura

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2019

treintje komt zo, treintje komt zo

15 Mei 2019

no broken souvenirs

14 Mei 2019

just smile and wave boys

13 Mei 2019

you gotta wok to walk

12 Mei 2019

dansen op een vulkaan
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 43606

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: