Chicago, my kind of town - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Chicago, my kind of town - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Chicago, my kind of town

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

24 September 2018 | Verenigde Staten, Chicago

OMG ! het is er dan toch van gekomen, ik ben gisterenavond aangekomen in Chicago, weliswaar heeft het allemaal wel wat lang geduurd maar geloof me, het is de moeite waard !
na al het heen en weer lopen op Kevlavik airport konden we dan om 20.15 uur eindelijk inchecken. voor mijn biologische klok was het toen al 22.15 uur dus ik was al meer dan 12 uur onderweg en dat is nog niet eens op de helft van de reis ............. en ik wordt ook een dagje ouder dus de vermoeidheid begon al een beetje toe te slaan.
gelukkig had ik nu een plek aan het gangpad en dat is toch prettiger dan tussen 2 andere mensen te worden opgesloten en we waren nog niet opgestegen of ik ben mijn ogen weer even aan de binnenkant gaan bekijken. het mocht slechts 2 uurtjes duren want ik schrok wakker vanwege enorme turbulentie, en niet zo'n beetje ook. ik ben toch heel wat gewend maar zo erg heb ik het nog nooit mee gemaakt en ik durf best toe te geven dat ik er een beetje angstig van werd. de piloot probeerde ons wel gerust te stellen maar ik weet zeker dat ik niet de enige was die met zijn of haar nagels in de stoelleuning greep.
toen het voorbij was - het heeft zeker wel een half uur geduurd - kon ik me weer een beetje ontspannen maar de rest van de vlucht heb ik alleen hazenslaapjes gedaan en ondanks de turbulentie kwamen we toch nog vroeger dan gepland aan op Chicago O'Hare Airport.
douane ging heel snel, mede dank zij de Esta Visum waarmee je versneld door de procedure kan stond ik binnen 30 minuten buiten.
maar ja ...... nu moest ik nog naar het hotel zien te komen en ik had van tevoren al besloten om de CTA train te nemen, dat kost maar $5 in tegenstelling tot een taxi wat wel tussen de $40 en $50 kan kosten, en dan heb ik het nog niets een over een nachttarief want het was ondertussen tegen middernacht. probleem was alleen dat ik wel nog even moest uitzoeken hoe naar het treinstation te komen. gelukkig staat er, zelfs om die tijd nog, personeel om je te helpen en dat had ik op dat moment wel even nodig want het stond in mijn beleving niet erg duidelijk aangegeven. als je het weet is het natuurlijk makkelijk maar dat is met alles. de vriendelijke dame heeft me op de airport shuttle richting treinstation gezet en aldaar was het a piece of cake. ik had thuis al gekeken welk station ik er weer uit moest en ik moest ook nog een keer overstappen maar dat was prima te doen. het is eigenlijk een beetje zoals in Parijs met elke lijn zijn eigen kleur en je kunt eigenlijk niet verkeerd rijden. ondertussen was het al 00.45 uur met een gevoelstemperatuur van 07.45 uur ( ik was dus al 24 uur wakker, lees: onderweg ) maar naar 2x vragen - in the middle of the night aan 2x een donker witte jongeman - liep ik het hotel binnen en daar zat een oude Chinese meneer die ik duidelijk stoorde in zijn dutje. hij sprak ook niet al te best Engels maar met handen en voeten kon ik eindelijk inchecken en liep hij mij voor naar een keurige kamer, ik had eerlijk gezegd erger verwacht aangezien ik in downtown Chicago een hotel voor $50 per nacht had genomen maar het was een plezierige verrassing en ik lag binnen 15 minuten in bed.
vanwege het tijdsverschil was ik wel weer heel vroeg wakker - die biologische klok he ....... maar dat was alleen maar prettig want ik wilde ook de eerste dag vroeg de stad in en om 09.00 uur liep ik het hotel uit om eerst bij Starbucks een coffee te scoren en daarna weer richting treinstation te lopen. wederom een hele goede en snelle verbinding want om 09.30 uur stond ik midden in het centrum.
de tourist die ik ben heb ik heel cliche de bus genomen en de eerste 2 uur een heel groot gedeelte van de stad gezien. zo weet je precies wat waar is en kun je bij de 2e ronde uitstappen om de boel van dichtbij te bekijken. heel veel gezien van alle architectonische gebouwen zoals the Chicago Theatre, the Water Tower en the Art Institute of Chicago tot aan Buckingham Fountain, the Navy Pier en nog veel meer, teveel om op te noemen. ook is the Hard Rock Cafe al gespot en daar gaan we morgen nog even langs om .......... de verzameling uit te breiden, wat anders ? zo'n eerste dag is altijd wel een beetje chaos om de weg terug te vinden want het centrum is zo ontzettend groot en zelfs met een kaartje in de hand ben ik op een gegeven moment toch een beetje verdwaald, ik was gewoon mijn richtingsgevoel een beetje kwijt en het duurde even voor ik weer op het juiste pad zat.
maar goed, uiteindelijk om 18.00 uur weer richting trein ( het is eigenlijk meer een metro - zeker ondergronds ) gegaan en onderweg nog iets te eten opgepikt voor ik tegen 19.00 uur het hotel weer instapte.
moet nog even melden dat het me echt opvalt hoe schoon het hier op straat is, echt opvallend en niet alleen in de grote straten.
last but not least, het merendeel van de bevolking hier is toch wel Afro American maar hoe groot ( lees: dik ) en scary ( lees: opvallend ) ze er soms ook uitzien, ik voel me hier heel erg veilig en ben zelfs een aantal keren zeer vriendelijk benaderd met de vraag "where yah from" omdat ik er blijkbaar toch als een toerist uitzie ???
doe mij morgen nog zo'n dag zou ik zeggen, voor nu laten we het er even bij, al kan ik nog wel een uur doorgaan want er is nog zoveel te vertellen en dat gaat ook zeker gebeuren, wordt vervolgt.
liefs
Laura

  • 25 September 2018 - 06:55

    Marloes:

    Klinkt allemaal erg leuk en spannend,voor mij als niet reiziger,maar die verhalen kan ik van genieten veel plezier tot later

  • 25 September 2018 - 14:12

    Sylvia:

    Go girl!!!
    Stoer allemaal hoor! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers want ik vind het ook zo fijn om te reizen en op avontuur te zijn...
    De vervelende dingen vergeet je snel en de leuke en spannende dingen onthoud je altijd en dat wordt je verhaal
    Ben benieuwd naar het vervolg
    Liefs Sylvia en Bert

  • 25 September 2018 - 14:16

    Sylviia:

    Ik hoop dat het lukt foto's te plaatsen

  • 25 September 2018 - 14:24

    Bert:

    Hartstikke leuk dit te lezen Go for iT Girl!!!!!!. Tot je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

on the road again USA 2018

hello again ............. lieve reisvrienden,
ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo dom ben geweest om me met een "verlopen" visum bij de incheckbalie op Schiphol te melden.
gelukkig heeft bijna iedereen die mijn verhaal heeft gevolgd troostende woorden gesproken en dat heeft me heel veel goed gedaan, dus allemaal heel hartelijk dank daarvoor, al zal er ook wel vreselijk om gelachen zijn met mezelf voorop, achteraf dan - en zo hoort het ook !
maar als er dan toch iets goeds uit heeft moeten voortkomen dan is het wel dat iedereen die dit heeft vernomen zich dit niet zal laten gebeuren, dus: YOU'RE WELCOME and this info is free of charge !
maar goed, een herkansing liet natuurlijk niet lang op zich wachten ( dat had ik binnen 24 uur al besloten ) en met een nieuw Visum ........ lees: GELDIG Visum in de pocket pak ik de draad gewoon weer op en lees vooral verder want er zijn een paar wijzigingen gemaakt op de originele plannen.
bij deze tweede poging is het gelukt om in plaats van een ticket naar Cleveland eentje naar Chicago te bemachtigen.
CHICAGO, the Windy City, de stad van Lake Michigan, art galleries en prachtige architectuur, maar ook die van Oprah Winfrey, baseball en gangsters ( hoewel ik die laatste natuurlijk niet in het echie hoop tegen te komen ! ) en nog veel en veel meer. teveel om op te noemen en dus zal ik me er zeker vermaken. een hotel voor de eerste 3 nachten ( in downtown Chicago ) is geboekt - misschien maak ik er nog 2 nachten van want de eerste nacht is bijna de moeite niet - ga ik nog over nadenken.
in grote lijnen is het dan de bedoeling om via Atlanta naar New Orléans af te reizen maar de afstanden zijn natuurlijk enorm dus ik weet niet of ik dat allemaal ga redden. het zal in ieder geval niet liggen aan de Greyhound bus want de chauffeurs zullen het deze keer zonder mij moeten doen. er zijn namelijk een aantal plekken die ik wil bezoeken die echt in the middle of nowhere liggen. daarom ben ik toch maar even naar www.PATmobiel.com gegaan. voor ik het wist had ik op "book a car" ( hello Jeep Cherokee ! ) gedrukt. soms ken ik mijn eigen kracht niet maar mijn creditkaart was blij met me ......... wat zeg je creditcard ???
voordeel is wel dat ik nu goedkope motels op het platteland kan nemen en dat is weer een flinke besparing op de dure hotelkosten in de grote stad ( als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, toch ? )
ook ga ik een bezoek brengen aan de Old State Reformatory in Mansfield Ohio en ik hoor iedereen al denken, wat moet je daar nou, maar als ik zeg: "get busy living, or get busy dying" waar moet je dan onmiddellijk aan denken ? natuurlijk is dat mijn all time favourite movie "the Shaw Shank Redemption".
deze voormalige gevangenis is ook de plek waar de film in 1994 is opgenomen en die plek kun je bezoeken.
ja, ja lezers onder jullie, het was eerst een boek - je weet wel ....... zoiets als een stapel faxen - maar het boek kan toch niet op tegen the real thing: de film ! ( lekker puh ....... )
het wordt in ieder geval een verrassende reis, that's for sure !!!
het wordt ook een langere reis dan de "mislukte" reis ( 17 dagen i.p.v. 13 dagen ) en uiteindelijk nog goedkoper ook ( laag-seizoen he ....... ) dus het heeft uiteindelijk allemaal zo moeten zijn, lees: KARMA
ik zal ook zeker genieten van het documenteren van mijn avonturen en hoop dat eenieder die meeleest dat ook zal doen
liefs, Laura

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2018

An other 1300 miles to go .........

07 Oktober 2018

May I see you licence, please ?

06 Oktober 2018

Little girl on the prairie

05 Oktober 2018

Moons over my hammy

04 Oktober 2018

It's now or never
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 43969

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: