rain and the city - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu rain and the city - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

rain and the city

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

07 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

de ochtend begon hier in New York met een heerlijk zonnetje maar toen ik om 08.00 uur de deur uit liep duurde het niet lang voordat het over was met het mooie weer. regen, regen en nog eens regen en niet zo'n beetje ook, het kwam met bakken uit de hemel. ik had gelukkig een sweater bij me die eigenlijk bedoeld was om mijn lichtelijk verbrandde schouders te bedekken. aangezien ik al een half uurtje onderweg was besloot ik niet terug te keren naar het hotel maar door te lopen en ergens een kopje koffie te gaan drinken. gelijk tijd voor een lekker ontbijtje, bagels kunnen ze hier wel maken ( kunnen we van de koffie wederom niet zeggen maar ik heb erger gehad - de afgelopen dagen ....... ) duurde zeker tot een uur of 11 tot het een beetje minder werd en ben toen toch maar gaan lopen, kon moeilijk de hele ochtend bij de koffietent blijven zitten. het bleef af en aan regenen dus ik heb het helaas niet helemaal droog gehouden. eerst maar eens naar Central Park wat vanwege de regen praktisch onbevolkt was, jammer maar dat maakte de wandeling er niet minder leuk om. de laatste keer was het juist heel erg druk en dat maakt het wel een stuk gezelliger maar de regen werd met de minuut minder en toen ik na een uurtje het park weer verliet was het zo goed als droog. vervolgens heb ik de metro gepakt naar Downtown Manhattan, Wall Street en Battery Park. wat gaat dat snel en het is heel makkelijk, just follow the color - elke metrolijn heeft zijn eigen kleur dus het is een piece of cake. zon was ondertussen weer gaan schijnen en gelijk was het weer bloedheet. nogmaals, gelukkig dat ik de sweater bij me had. je kon goed merken dat het een gewone werkdag was want het wemelde er van de zakenmensen ( duh......... Wall Street ! ) die zaken doen terwijl ze met stevige pas door de straat lopen compleet met ingebouwde cellphone en earpiece en een dubbele espresso in hun ander hand. erg aantrekkelijk ........ maar niet voor mij. daarna ben ik naar de Brooklyn Bridge gelopen, de iconische brug die in elke film of tv serie over New York wel in beeld komt en ik bedacht me opeens, je kunt er als voetganger natuurlijk ook overheen lopen en dat heb ik toen ook maar gedaan en ik moet zeggen, het was nog een pittige wandeling. aan de overkant heb je een geweldig uitzicht op de skyline van Manhattan, helaas zonder de Twin Towers maar nu met de Freedom Tower ( ook hoog ) en die was er nog niet de laatste keer dat ik hier was. Brooklyn Heights Park is ook leuk om te wandelen en van daaruit kon je ook goed Ellis Island en the Statue of Liberty zien liggen maar dat was te ver weg om er vandaag ook nog naar toe te lopen. ik dacht even de Staten Island Ferry ( die is gratis ....... ja, ik ben af en toe een krent ! ) terug naar Manhattan te kunnen nemen maar die gaat natuurlijk niet vanaf Brooklyn maar vanaf Staten Island .............. toen heb ik maar een van de andere, kleinere bootjes genomen en voor USD 2,75 ben je in 5 minuten aan de overkant. de rest van de middag in lower Manhattan rond gelopen en weer mijn ogen uitgekeken, al die prachtige jaren 30 wolkenkrabbers, dat ze die toen al konden bouwen, en met gevaar voor eigen leven denk maar aan de bekende foto's van die stoere mannen op die hijsbalken, geweldig ! voor ik het wist liep het weer tegen zessen en vond ik het welletjes voor vandaag, tijd om de voetjes in de lucht te gooien, met andere woorden, de metro terug naar 34th Street gepakt en nog een klein rondje in de buurt van het hotel gedaan om wat te eten te scoren en wat schaft de pot vanavond ? een heerlijke chicken wrap en een beker apple & cinnamon yoghurt met granola. wat ben ik blij dat ik niet van fastfood hou want daar wordt je hier natuurlijk ook mee dood gegooid, alles wat je maar kunt bedenken en vaak 24 uur per dag, het gaat maar door net als het verkeer want dat is hier echt een gekkenhuis. nou ben ik wel wat gewend maar gelukkig zit ik hier aan de zijkant van het hotel en heb ik totaal geen last van alle toeterende auto's en luide sirenes. terug in het hotel eerst maar eens gekeken waar de bus terminal precies is en wat een mazzel, dat is hier een paar straten verderop. de trein was geweldig maar wel erg duur dus ik wil morgen de bus naar Philadelphia pakken, kan nooit zo duur zijn als met de trein, toch ? ik had in principe maandag uitgetrokken om met mijn "australische" vriend af te spreken maar ik heb besloten dat het voor mij toch een beetje gekkenwerk is om voor 1 dag van Philadelphia naar Portland Maine te vliegen en dan de volgende dag weer terug naar Boston om mijn vlucht naar huis te halen, wordt een beetje kostbaar ook ............ het zou leuk zijn om hem weer te zien maar ik heb voorgesteld dat hij ook naar Boston kan komen echter, dat wilde hij niet. heel jammer dan, maar zo goed bevriend zijn we nou ook weer niet. voorlopig morgen eerst weer een leuk busreisje voor de boeg, heb even gekeken op internet en het is iets meer dan 2 uurtjes dus ik neem de middag bus dan kan ik morgenochtend nog in New York blijven. nog wel even een hotelletje zoeken maar dat is ( hopelijk weer ) zo gebeurd, alles komt goed ! dikke knuffel, Laura

  • 08 Juli 2017 - 17:04

    Sylvia:

    New York in the rain...je moet alles meemaken nietwaar?
    Wij hier in Portugal hebben zwaarbewolkt weer en 20C......dat is ook niet helemaal de bedoeling, maar wat doe je eraan: niets, gewoon accepteren
    Jij heel veel plezier in Philladelphia en we lezen het wel weer! Kus Sylvia en Bert

  • 10 Juli 2017 - 08:38

    Frans:

    Ja en dan de porties en de maat van de frisdrankbekers in de fastfoodrestaurants (en de hoeveelheid zakjes ketchup), en niet te vergeten de "dikke mensen" (ook wel in Canada of Australie maar minder). Leuk dat je met de metro bent gegaan, is heel goed te doen. Volgens mij hebben ze nu geen "token" systeem meer maar ook een soort chipkaart. Je kan ook een willekeurige bus nemen, zie je ook veel. In Portugal is het echt niet altijd mooi weer. In 1988 was ik er 2 weken met 12 dagen regen (oceaan depressies met een zuidelijke koers!) Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

back to the US of A 2017

en toen was het weer tijd voor een reisje ......
aangezien mijn visum nog 18 maanden geldig is vond ik het wel gepast om nog een verrassend roadtrip-je door het noorden van de V.S. te maken. kan ik gelijk bij mijn "Australische" vriend op visite, die woont namelijk in Falmouth, ME en dat is ongeveer 2 uurtjes vanaf Portland, ME ( niet te verwarren met Portland, OR - dat is aan de andere kant van het land ........ ook leuk ! )
aangezien de staten aan de East Coast allemaal relatief klein zijn zal ik in ongeveer 1 week 8 verschillende staten kunnen aandoen.
ik weet nog niet precies in welke volgorde maar ik begin in Boston Massachusetts, dan via Rhode Island, Connecticut, New York en New Jersey naar Philadelphia Pennsylvania en vandaar met een binnenlandse vlucht ( of trein, lijkt eigenlijk leuker maar het zal van de tijd afhangen die ik overhoud als ik in Philly ben ..... ) weer helemaal naar boven naar Portland Maine en na het bezoek aan Falmouth via New Hampshire weer terug naar Boston om aldaar op 11 juli weer via KEF terug te vliegen naar AMS - e.t.a. woensdag 12jul.
ik vlieg met WOW Air ( wat een gekke naam he ? ) maar dit is een redelijk nieuwe carrier die zijn hub heeft op Iceland waar ik ook nog nooit geweest ben dus dat komt mooi uit.
tot nu toe heb ik alleen nog maar een ticket AMS-KEF-BOS vice versa dus de rest moet ik allemaal nog uitvogelen maar dat is ook half de pret.
verheug me er nu al op en ik ga in de komende weken mijn dagboek alvast warmdraaien.
hoop dat het leuk is om te lezen
liefs
Laura

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2017

home sweet home

11 Juli 2017

back to the future

10 Juli 2017

to hoagie or not to hoagie

09 Juli 2017

being Rocky Balboa in 72 steps

08 Juli 2017

the fresh princess of Philly
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 43951

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: