where are the baby turtles ? - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu where are the baby turtles ? - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

where are the baby turtles ?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

25 Mei 2016 | Kaap Verdië, Santa Maria

goede smorgens allen,
vandaag was het tijd voor een excursie en wat goed dat ik toch heb besloten deze trip te boeken want het was het helemaal waard.
vanmorgen om 09.00 uur opgehaald door de hostess, Samantha een meisje van ik schat zo'n 23 jaar. heel lief en aardig en deed ontzettend haar best het ons allemaal naar de zin te maken. we hadden ook een leuke groep, totaal 12 mensen die over een viertal accomodaties moest worden opgehaald. ik was samen met 4 andere mensen als eerste aan de beurt en als laatste werden er nog mensen opgehaald bij Melia Tortuga ( ik heb er een foto van gemaakt - zag er heel mooi uit Frans ! )
en de reis kon beginnen.
vanuit Santa Maria was de eerste stop Ponta Preta alwaar we getuigen waren van de capriolen van een aantal zeer professionele kite surfers.
het lijkt me geweldig om dat goed te kunnen maar oh oh oh oh wat lijkt het me een drama om het te moeten leren ( vandaag maar niet dan )
volgende stop was het dorpje Murdeira waar er een prachtig uitzicht hadden over de kustlijn met vreselijk woeste golven. daar kun je ook maar beter niet effe een stukkie gaan zwemmen. foto's maken kan dan weer wel. het is nog een hele kunst om precies op het juiste moment af te drukken maar ik heb mijn beste gedaan.
via de hoofdstad Espargos, waar we later die dag nog zouden terug keren reden we door naar Palmeira waar we een rondleiding kregen en het lokale drankje konden uitproberen. het is niet echt mijn ding aangezien er alcohol in zit ( 45 % ...... ) dus ik heb vriendelijk bedankt maar de meeste heren lieten het zich goed smaken.
volgende stop was Buracona waar we in een soort van grot het zogenaamde "blauwe oog" konden bewonderen. als de zon hoog genoeg aan de hemel staat schijnt deze precies op het water in de grot en dan zie je een adembenemende blauwe kleur. jammer genoeg is het nog geen hoog zomer dus ik zag wel blauw maar het was niet te vergelijken met de foto's op de website.
onderweg naar de volgende stop parkeerde de chauffeur nog even op een plek midden in een soort van woestijn vlakte waar we Terra Boa konden aanschouwen. dat is de zogenoemde fata morgana van het eiland, en het was te zien maar ik denk niet dat de foto's zijn gelukt. het was gewoon te ver weg maar we zullen zien.
terug naar Espargos alwaar we de lunch kregen voorgeschoteld. ik heb gekozen voor de lokale specialiteit: Cachupa, wat het beste is te vergelijken met een soort van chili con carne maar dan "san" carne.
in plaats daarvan zat er ( ik denk ...... ) kip in en verschillende soorten bonen, groente en mais. ik vond het in ieder geval erg lekker.
na de lunch reden we via een hele steile weg naar boven naar het uitkijkpunt van de stad en inderdaad, het uitzicht was prachtig zo over al die fel gekleurde huisjes en je kon vanwege het prachtige weer ook heel ver kijken. je kunt op dat punt ook aan beide kanten de oceaan zien liggen. weer naar beneden was een hele uitdaging voor de chaufeur. volgende stop was Shark Bay waar veel citroen haaien schijnen te zwemmen. je kunt er niet te dicht bij komen maar juist dat voorkomt dat je het goed kunt zien. ik zag wel wat bewegen ( en dat bleken de vinnen te zijn ) maar zelf al werd ons verteld dat het vegetarische haaien zijn ( yeh, right !!! ) ik ben toch maar niet het water in gegaan. het mocht trouwens alleen op eigen risico en toch waren er dan weer mensen die toch met hun pootjes het water in gingen, levensmoe zou ik zeggen of mensen die geen prijs stellen op een paar voeten. wonder boven wonder hebben ze het allemaal overleefd.
de laatste echte stop was Pedra de Lume en daar kon je drijven in voormalige zoutmijnen die onder water zijn gezet. het water is 26 keer zouter dan normaal zeewater dus te vergelijken met de dode zee.
een ervaring rijker en je huid wordt er poezelig zacht van, heerlijk !
onderweg naar huis zijn we nog even gestopt bij een beachclub waar we met een lekker drankje de dag hebben afgesloten.
dankzij de lieve hostess en de leuke groep met mensen is het een geweldige dag geworden, eentje om niet meer te vergeten.
een ding is wel jammer, ik heb nog steeds geen baby schildpadjes gezien ....... alleen een aardewerken versie als presentje van TUI
liefs,
Laura

  • 26 Mei 2016 - 09:17

    Sylvia:

    Leuk verslag Laura, ben benieuwd naar de foto's!
    We hebben eindelijk een beetje zon hier⛅️

  • 26 Mei 2016 - 09:19

    Sylvia:

    Rest van mijn verhaal is verdwenen? Ik moet nu naar bodybalance: lekker binnen zweten op deze mooie dag

  • 28 Mei 2016 - 10:07

    Frans:

    Beste Laura,

    Deze excursie heb ik in 2013 ook gemaakt, met een jeep. Had jij een jeep of was het een bus(je)?

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 43547

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: