simplicity goes a long way - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu simplicity goes a long way - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

simplicity goes a long way

Door: Laura Patricia

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

24 Maart 2023 | Australië, Adelaide

hallo allemaal, daar zijn we weer, nog steeds in Adelaide ( tot maandagochtend ) de problemen met de wifi zijn nog steeds niet opgelost en ik heb zo het flauwe vermoeden dat iemand van IT doelbewust de wifi heeft verwijderd. nogmaals, ik vermoed het, ik weet het niet zeker maar het is toch wel heel vreemd dat ik van het ene op het andere moment, zonder dat ik ook maar iets raars het gedaan niet meer op internet kan inloggen. het ligt echt aan de laptop en heeft niets te maken met het hotel of de verbinding die ik daar zou kunnen krijgen. vandaag is het zaterdag dus dan gebeurd er sowiezo helemaal niets maar Chris, mocht je dit maandag lezen, zou je dan nog een keer aan IT kunnen vragen wat er gebeurd zou kunnen zijn ? ( en Chris: ZScaler werkt trouwens ook niet ............ authenticate knop kan ik niet gebruiken en retry werkt ook niet, anders had ik je via de werkmail een bericht kunnen sturen ) heeft iemand van IT wellicht rood licht gegeven en de wifi doelbewust laten verwijderen ? het is voor mij een vraag die door mijn hoofd spookt en al heb ik mijn werk laptop meegenomen ( mijn eigen laptop is zo verschrikkelijk langzaam en verouderd ) dan nog .......... als andere mensen hun werk telefoon de hele dag gebruiken voor prive zaken dan vraag ik me af wat het probleem zou zijn als ik 1x per dag internet gebruik voor mijn reisblog, en ik doe het niet eens tijdens werktijd !!!!! ( het zal wel weer aan mij liggen ) batterij kan ( lees: wil ) ik niet verwijderen aangezien ik nergens op de laptop zie waar ik die zou kunnen verwijderen, geen klepje waar de laptop geopend zou kunnen worden en de enige optie zou zijn om de gehele achterkant met een schroevendraaier los te maken maar dat ga ik niet doen. ik heb de resetknop gebruikt en 10-15 seconden ingedrukt gehouden en ik hoorde een klik dus dat werkte wel, maar toen ik daarna weer opstarte wederom niets veranderd ( als iemand anders nog een tip heeft: merk laptop Lenovo type T490 ) ik laat het voor nu en zal het de rest van de vakantie 1x per dag blijven proberen maar als de wifi knop niet terug komt op instellingen dan is het voor mij einde oefening en komen er waarschijnlijk geen dagelijkse verslagen meer want dan ben ik afhankelijk van waar ik een bibliotheek kan vinden waar ik op internet kan. genoeg voor nu, terug naar mijn vakantie. Adelaide is geweldig, heerlijke stad en ik tref prachtig weer, niet te warm maar warm genoeg om lekker in een korte broek en een t-shirt te lopen. het doet een beetje Europees aan en hoewel er ook genoeg hoge gebouwen zijn is het over het algemeen oude limestone buildings afgewisseld met om de 2, 3 blokken een park(je) waar je heerlijk kunt wandelen. de mensen zijn hier ook ontzettend aardig en behulpzaam, heb al een aantal keren een gesprek aan kunnen knopen, in het hotel of gewoon buiten op straat als ik even een verkeerde afslag had genomen. het hotel is gelegen op North Terrace wat, de naam zegt het al de noordelijke straat is van een soort vierkant die de binnenstad omcirceld. ben vanmiddag even langs mijn vorige hotel gelopen ( Ibis hotel is vlak om de hoek van hotel waar ik nu zit ) en het zag er allemaal nog precies het zelfde uit als 7 jaar geleden. daar vandaan ben ik via een van de vele parken die het vierkant omringen doorgelopen naar Victoria Pakapakanthi park alwaar ik een wandelroute nam die uitkwam op het King Rodney Park en je ziet het, ik ben dol op wandelparken maar dat is ook geen straf met dit mooie weer. onderweg een aantal keren gestopt en lekker mensen gekeken onder het genot van een heerlijke butterscotch muffin en mijn grote vriend Long Black Jack ( zoek maar op ........... ) en nee dat is geen plaatselijke aboriginal waarvan je er hier trouwens heel veel hebt en ze zijn niet allemaal in goede staat zullen we maar zeggen. doet me een beetje denken aan wat Frans me eens vertelde over Alice Springs ( vul de rest zelf maar in ) wel sneu maar wat doe je eraan ? geld geven is geen optie want dan komen ze allemaal achter je aan ( of klink ik nou als een gigantische snob ? ) de tijd vliegt als je het naar je zin hebt en het was ondertussen alweer 15:00hr geworden, je loop een eind weg en voor je het weet besef je je dat je ook nog terug moet ( klinkt als mijn vader die vroeger even fietste naar Limburg en ook om 16:00hr dacht, " oh jee, ik moet nog terug .............. " aangekomen bij het hotel, het was ondertussen 18:30hr vond ik het welletjes en na een lekkere douche ben ik in mijn super zachte badjas lekker met de voetjes in de lucht gegaan. het eten hou ik zoals jullie weten altijd erg simpel en was vandaag een spicy chicken wrap en die had ik na zo'n lange dag wel verdiend vond ik zelf ( net als het stuk cheesecake trouwens, mmmmmmmmmmmm ) morgenochtend ga ik eens even kijken hoe we zondag met de trein naar Gawler kunnen, wellicht kan ik vast een ticket kopen want het wordt wel een vroegertje, 09:30hr afgesproken met Dal dus dan moet ik toch zeker wel de trein van 08:30hr hebben en ik weet nu nog niet precies hoe de time table is. is maar 1 manier om daar achter te komen. zaterdag is de laatste dag in Adelaide en zondag dus heen en weer naar Gawler. maandag vlieg ik naar Sydney en daar beginnen weer hele nieuwe avonturen richting Brisbane etc etc etc. dus wordt vervolgt. liefs, Laura


  • 25 Maart 2023 - 07:10

    Marloes:

    Hoop dat al je WiFi problemen snel opgelost zijn

    heerlijk dat mooie weer. Hier een beetje onrustig onze mops Grace hebben we inlaten slapen ze werd plotseling ziek ,toch nog onverwacht al was ze op leeftijd 13,5 jaar geworden

    we missen haar enorm

    nou Laura veel plezier daar hoor je weer zou zonde zijn als WiFi niet opgelost word

    groet van ons


  • 25 Maart 2023 - 09:07

    Sylvia:

    Hoi Laura,

    wat ontzettend vervelend dat je problemen hebt met de laptop!

    Probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn, is zonde van je prachtige vakantie.

    Ik ga gauw door naar je volgende verslag van de treinreis[e-1f618][e-1f69e][e-1f69e][e-1f69e][e-1f69e]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Laura

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 43692

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: