ready for take off - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu ready for take off - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

ready for take off

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

08 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Houston

goede morgen/middag,
na een kort nachtje ben ik aangekomen op de airport van Houston. vanmorgen eerst nog even afscheid genomen bij IHOP, de laatste American pancakes van het jaar zullen we maar zeggen, en ze waren heerlijk. dan op weg naar George Bush International Airport, ongeveer 40 minuten vanaf het motel en het was druk onderweg, maar niet te druk, moest wel nog 2x door een Toll poortje heen, had ik nog niet eerder gehad deze trip, ook niet bij aankomst om de stad uit te komen, beetje raar maar het zal wel goed zijn. na de tank nog even te hebben vol gegooid ben ik om 09.00 uur aangekomen bij de car rental en alles was gelukkig in orde. moet er niet aan denken als dat niet zo was geweest, heb wel even een foto van de km stand gemaakt en ik moet het nog even optellen maar volgens bij heb ik minstens 2500 miles gereden ( misschien nog wel meer ) dan met de shuttle vanaf de car rental naar de airport en dat nam ook zeker wel 5 minuten in beslag ....... allemaal goed geregeld. op dit moment zi ik te wachten tot ik kan inchecken, ze hebben hier ( tot mijn grote verbazing ) geen self service incheck balies dus ik zal moeten wachten tot de echte balie open gaat. zal daarna nog even proberen wat te schrijven als ik door de douane heen ben. eerst nog een kopje koffie en dan gaan we.
NB: ik probeer straks ik dit zelfde reisverslag even door te gaan dus wellicht krijgen de mensen die zich hebben aangemeld voor de update een melding dat dit verslag 2x wordt gepost. gewoon doorlezen in het zelfde verslag dus en als het niet lukt doe ik het thuis.
hoop woensdag ochtend om 07.00 uur aan te komen op AMS
tot zo, straks ( hopelijk ) nog meer nieuws. ciao en tot later.
en dan nu ....... the continuing story of Playton Place, maar dan anders. nadat ik mijn laptop moest uitzetten omdat er geen stroom te krijgen was op de airport ( kapotte outlets ) brak het lange wachten aan, dat krijg je ervan als je zo vroeg bent, maar niet erg hoor, ik vermaak me altijd wel. kwam in gesprek met een vrouw die 3 weken bij haar tweelingzuster in Houston had gezeten maar ze was hier voor het eerst en of ik haar even op sleeptouw wilde nemen. geen probleem hoor, loop maar achter mij aan. tegen de tijd dat de balie open ging liep het nog niet erg storm en ik had al een vermoeden dat de vlucht weer half leeg zou zijn wat voor een nachtvlucht natuurlijk goed nieuws is voor de passagiers. even tussendoor, kan me na deze 2 vluchten niet voorstellen dat dit een winstgevende bestemming is ....... maar het kan ook toeval zijn, wie zal het zeggen.
douane was een makkie maar bij de security check werd ik eruit gepikt en mijn laptop werd grondig onderzocht op sporen ( leek wel CSI Houston ....... ) maar niets gevonden en na 10 minuten kon ik weer doorlopen. Francis was achter mij aangelopen en we hebben tot vertrek met elkaar opgetrokken. ze heeft een B&B op Terschelling in Oosterend ( zou zomaar kunnen dat Philip & Corrie daar wel eens zijn geweest ??? ) en ze nodigde mij gelijk uit om eens langs te komen, wat lief he ? daar ga ik in het voorjaar maar eens kijken.
wel iets meer dan een half uurtje vertraging dus rond de klok van 15.45 uur gingen we de lucht in. en inderdaad, de vlucht was nog niet eens voor een derde vol. zodra het kon heb ik mezelf 4 stoelen toegeeigend zodat ik een uitje zou kunnen knappen, nou dat is gelukt hoor, zeker de helft van de vlucht geslapen, heerlijk !
heb ondertussen de eindafrekening van de car rental in de mail ontvangen ( alleen voor de upgrade, rest zat al in de Fly Drive) en ik heb ruim 2300 miles gereden ( dat is 3700 km ....... ik schrik er zelf van ) maar het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest. ik heb echt niet het gevoel dat ik teveel in de auto heb gezeten want ik heb ontzettend veel gezien en gedaan en toch de avonden rust kunnen nemen om weer op te laden voor de volgende dag.
om 06.45 uur zijn we geland op AMS en ook hier liep alles van een leien dakje want om 07.15 stond ik al op de Plaza. alleen nog even met de trein & tram en voor 08.00 uur was ik thuis, in tegenstelling tot Francis, die moest nog op haar koffer wachten, dan met de trein en ook nog met de boot, die is vanavond om 11.00 uur pas thuis zegt ze .........
we hebben mailadressen uitgewisseld en afscheid genomen.
heb ondertussen een optelsom gemaakt en de totaal stand is 13 + een aantal voor familie en wat vage kennissen ........ en nog wat andere snuisterijen, ik heb me deze keer een stuk beter kunnen inhouden, wijsheid komt met de jaren zeggen ze, toch ?
de eind conclusie van deze vakantie: ga allemaal naar New Orléans !!!
ik wil iedereen die heeft meegelezen en gereageerd heel hartelijk dank voor de belangstelling en we zien elkaar vast snel weer.
liefs, Laura

  • 08 Oktober 2019 - 21:52

    CorriePhilip:

    Heb een goede reis, Laura!
    En veilige aankomst op AMS,
    Phillip en Corrie

  • 09 Oktober 2019 - 13:08

    Meta:

    Nu ik jouw bericht lees ben je alweer in Nederland.
    Geniet nog maar lekker na.

  • 09 Oktober 2019 - 18:58

    Marloes:

    Heel gezellig altijd jouw reisverhalen,ook dank dat je ons meenemmt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Free styling USA 2019

breaking news !
na lang wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar toch weer Amerika te vereren met een bezoek. al heel lang ben ik van plan naar New Orléans te gaan en vorige jaar was het eigenlijk al de bedoeling maar alles ligt in dit enorme land zo mijlen ver uit elkaar dat het gewoon niet te doen was. zo zie je maar, ik moet wel terug, het is niet anders .....
the big picture is een reis door Texas en Louisiana, maar ik begin mijn reis met een bezoek aan Houston om aansluitend met de auto via Lafayette en Baton Rouge uit te komen in New Orléans.
ik kan niet wachten tot ik door Bourbon Street loop om nog maar niet te spreken van de prachtige begraafplaatsen waar je kunt verdwalen en dat klinkt ontzettend creepy maar als je mijn reis gaat volgen wordt het allemaal duidelijk wat ik daar mee bedoel.
daarna richting het noorden dwars door Louisiana waar de mooiste plantage huizen zijn te vinden waarvan ik er zeker een aantal zal bezoeken.
als het qua tijd allemaal mee zit wil ik via Arkansas nog doorrijden naar Oklahoma City om van daaruit weer naar beneden af te zakken en me dan te gaan vermaken in Dallas. of Austin en San Antonio nog op mijn pad komen hangt dus heel erg af van het feit of ze me wel of niet aannemen bij de Dallas Cowboys Cheerleaders .......
terug in Houston stap ik dan weer op het vliegtuig naar huis.
het zal al met al weer een spannende en onvoorspelbare reis worden en wat en wie ik weer allemaal tegenkom wordt voor het grootste gedeelte een verrassing maar dat is nou juist het leuke ervan.
leuk als je me via deze blog volgt, ik zal proberen er weer een informatief maar zeker ook grappig verhaal van te maken.
liefs,
Laura

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2019

ready for take off

07 Oktober 2019

let's have a couple of margarita's

06 Oktober 2019

send in the clowns

05 Oktober 2019

ready for a happy dance

04 Oktober 2019

a room with a view
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 43617

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: