ready for a happy dance - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu ready for a happy dance - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

ready for a happy dance

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

05 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Dallas

een hele goede zondagmorgen allemaal,
vandaag, zaterdag was een dag vol verrassingen ............ leuke en iets minder leuke ( geen paniek, alles is weer opgelost )
de dag begon om 07.00 uur na een heerlijke nachtrust en vol verwachting stapte ik in de auto richting downtown Dallas om de stad te verkennen. in tegenstelling tot de andere grote steden hebben ze hier niet een hop on, hop off bus maar een trolley ( net zo eentje als in Key West ) parkeren was zoals verwacht een eitje en ik was net als de andere keren een van de eersten, mooi plekje in de schaduw dus ( niet dat dat heel veel uitmaakt want het wordt alsnog verziekend heet in de auto - hulde aan de airco ....... ) de ticket office van de tour was op de hoek van de parking dus dat was ook snel gevonden, sofar so good.
de trolley vertrok pas om 10.45 uur dus ik had nog ruim de tijd om even iets anders te doen en aan de overkant van de straat bevind zich the Sixth Floor Museum waar alles in het teken staat van JFK ( the president ) van souvenirs tot historische informatie over de aanslag die op een steenworp van het museum is gepleegd. er ligt zelfs een groot kruis op de weg die de plek markeert waar het precies is gebeurd en het gebouw waar vanuit geschoten is hebben ze ook een toeristische attractie van gemaakt ( daar stond ondertussen een rij van wel 50 mensen voor de kassa dus dat heb ik maar voorbij laten gaan ) dan maar richting trolley en na een kwartiertje vertrok deze voor een rit van zo'n 80 minuten. de chauffeur ( tevens tour guide ) was een vrolijke dame van middelbare leeftijd maar het eerste waar ze over begon was de fooienpot ........... of we daar maar vooral iets in wilden gooien anders had haar zoon vanavond niet te eten. grapje natuurlijk maar om daar nou mee te beginnen, beetjes vreemd.
de tour voer langs een aantal "highlights" maar de meesten had ik in ieder geval nog nooit van gehoord.
wat verrassend leuk was: the Dallas Art District en daar ben ik dan ook even uitgestapt om een kijkje te nemen. een leuke wandeling gemaakt langs allerlei winkeltjes en stalletjes met verschillende kunstvormen. ik heb niet heel erg veel verstand van kunst en het was niet heel hoogstaand maar wel leuk om te zien. de volgende trolley gepakt en de rit vervolgens weer opgepakt. ander tour guide, ook weer een dame ( iets jonger deze keer ) en ze vertelde over de gebouwen die we passeerden maar die heb ik alleen vanuit de trolley bekeken. foto's maken was trouwens een beetje moeilijk want de trolley reedt niet erg stabiel, en ik weet niet goed waar dat door komt want de wegen waren niet slecht of zo. ben nog een keer uitgestapt en wel bij the Farmers Market waar ook weer heel veel stalletjes met vooral groente en fruit stonden ( niet bijster interessant ) en foodtrucks waar ik nog even een laat ontbijtje heb opgescharreld ( koffie en een broodje )
na een uurtje had ik het daar ook wel gezien en ben weer op de trolley stapt voor het laatste stukje. moet eerlijk zeggen dat deze tour me een klein beetje is tegen gevallen, het zijn vooral grote wolkenkrabbers en hotels maar na New Orléans was dat ook moeilijk te evenaren.
het was ondertussen 14.00 uur geworden en ik vond het welletjes, de grote stad moest plaats maken voor iets anders. gisteren had ik in een folder gelezen over McKinney, een historisch stadje zo'n 40 minuten ten noorden van Dallas. moest alleen eerst nog even tanken en dat had ik weer ( !!! ) veel te lang uitgesteld want ik stond flink in het rood. zal je net zien, in de drukte van de stad was het even een probleem om een tankstation te vinden en tot drie keer aan toe was ik weer net te laat voor de afslag. begon hem nu wel een beetje te knijpen, het zal toch niet ........ voor de zoveelste keer neem ik me voor om voortaan niet tot het laatste moment te wachten, de tijd zal het leren. het is gelukkig goed afgelopen en aan de hoeveelheid benzine kon ik merken dat ik net op tijd was ( ik ben een sukkel ! ) ik zag mezelf al helemaal langs de kant van de weg staan, wat had ik dan moeten doen, geen idee maar de goden waren me vandaag goed gezind. ( thank you ! )
opgelucht vervolgde ik de rit naar McKinney en bij aankomst wachtte me een prettige verrassing, een historisch stadje met veel kleine straatjes en leuke winkeltjes waar ze de meest uiteenlopende dingen verkochten. een verademing na het moderne drukke centrum van Dallas. het is jammer dat ik hier niet vanmorgen als eerste naartoe ben gereden want de stalletjes met art en crafts begonnen al met opruimen, ik pakte nog net het staartje mee. na een uurtje heb ik de auto weer gepakt en heb nog een half uurtje rond gereden ( leuk filmpje van gemaakt )
de terugweg naar het motel zou geen probleem moet zijn maar pakte dat even anders uit ........... gaf Navi opdracht om naar Motel 6 in Dallas North West te rijden maar bij aankomst kwam ik voor een niet zo prettige verrassing te staan. bleek het verkeerde motel te zijn !
nou hoor ik iedereen denken: waarom kijk je in de GPS niet even in history ? nou, dat had niet veel zin want gisteren heb ik ook alleen Dallas ingevoerd en toen de eerste de beste Motel 6 langs de snelweg gepakt, zonder goed te kijken waar ik nou precies terecht kwam.
normaal gesproken zou dat niet eens erg zijn, je pakt gewoon het eerste de beste Motel 6 wat je tegen komt maar aangezien ik mijn koffertje vanmorgen natuurlijk in het motel had laten staan en ik ook voor 2 nachten al had betaald moest ik natuurlijk wel bij het juiste motel uitkomen. ik raakte toch wel aardig in paniek want ik had er vanmorgen even niet bij stil gestaan dat er meerdere vestigingen van Motel 6 zijn in de omgeving en door het drukke verkeer had ik ook niet opgemerkt dat ik helemaal verkeerd zat. wat nu, want welke moest ik nou eigenlijk hebben ? op de gok ben ik de snelweg weer opgegaan en probeerde de volgende, ook niet !!! de moed zakte me nu een beetje in de schoenen, maar aan de andere kant, ik moest toch in de buurt zijn ?
nummer 3 was gelukkig raak en van binnen deed ik even een happy dance ......... de tip van de dag is: als je ergens meerdere nachten verblijft: schrijf dan even het adres op !!!!! je weet maar nooit. eind goed, al goed maar het was wel even zweten. ik maak ook nooit wat mee .......
gelukkig had ik in McKinney wel al iets te eten opgepikt dus snel naar boven en even bijkomen. wat een dag ! belangrijkste is echter dat het allemaal goed is afgelopen en er geen ongelukken zijn gebeurd ( was wel bijna een spookrijder - ook weer niet goed opgelet ! ) kan er bij nader inzien allemaal wel om lachen maar op het moment zelf was het alles behalve grappig.
zo, nu even eten en dan met de voetjes omhoog, heb ik wel verdiend.
ga zo nog even kijken hoe ik morgen naar Arlington moet komen want mijn auditie is om 11.00 uur ........ wens me maar succes.
fijne zondag, Liefs Laura

• 06 Oktober 2019 - 09:48

Frans:

Beste Laura,

Ik lees nu pas al jouw verslagen, leuk dat je het naar je zin hebt en wat een uitgebreide verslaggeving. Voor mij is het een deel herkenning omdat ik in 1996 ook in het zuiden van de VS ben geweest, oa. Houston (Spacecenter) en New Orleans (Waterfront). Ik wens je nog een prettige voortzetting van je vakantie.

NB: Ik ben komende week in Denenmarken (Kopenhagen) en mogelijk ook Zweden (Malmo).

Frans

• 06 Oktober 2019 - 09:59

Sylvia:

Zo, dat was weer even spannend! Maar die momenten moeten er ook zijn, het gevoel van opluchting is dan heerlijk!
    Arlington happy dance auditie om 11.00?? Dat moet ik even googelen.....

• 06 Oktober 2019 - 10:05

Nogmaals Sylvia:

Aha... Pharrell....wat een vrolijk lief filmpje!
    Ik herinner mij een stukje film dat wij hebben van een soort zumba / aerobics in CenterParks.....
    Succes met de auditie!

• 06 Oktober 2019 - 22:05

Corrie:

Ha Laura, dat lijkt me schrikken als je je verblijfplaats niet meer weet. Maar, zoals je schrijft, het is weer goed gekomen. Ik hoop dat het op je verdere reis steeds mee zit. En als je terugkomt in Nederland: winterjas aan; het is hier koud! Maar eerst nog genieten, laat je weten als je weer op Nederlandse bodem bent?

• 08 Oktober 2019 - 11:17

Marloes:

Nou jij houd de spanning erin zeg