lang leve de electronische snelweg ! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu lang leve de electronische snelweg ! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

lang leve de electronische snelweg !

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

03 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Memphis

drama, drama, drama .........
maar laat ik bij het begin beginnen.
vanmorgen vertrokken vanaf het motel richting downtown Atlanta en dat was nog niet eenvoudig. het was ontzettend druk maar na een uurtje stond ik er dan toch maar toen moest ik nog een parkeerplek zien te vinden. en toen volgde de verrassing: in tegenstelling tot Nashville wemelt het hier van de public parkings dus dat was ook snel opgelost, voor maar $6 voor 2 uur, viel me reuze mee. je zult het niet geloven maar toe ik de hoek om liep struikelde ik zowaar over the Hard Rock Cafe, BINGO ! en ze waren ook al open, die magneet heb ik dus alvast in the pocket. ik heb ruim 1,5 uur rondgelopen en toe had ik het wel weer gezien, het is niet echt een gezellige wandelstad, veel hoge kantoorgebouwen maar wellicht had ik een ander gedeelte van de stad moeten ( kunnen ) kiezen.
niet getreurd want er is nog meer te doen vandaag, namelijk rijden richting Memphis. het stond niet echt in de reisplannen maar ik had op internet gezien dat het een prachtig stuk rijden is over de Appalachian Highway via Birmingham, Tuscaloosa, Tupelo en the Holly Springs National Forest. het was wel ruim 5 uur maar ik had verder de hele middag nog, en zelfs nog tijd om een aantal stops te maken. het was inderdaad een schitterende rit, dwars door Georgia, Alabama, Mississippi en Tennessee en dat betekend 4 staten in 1 middag. het lijkt heel veel, en dat is het ook wel voor iemand die thuis per jaar nog geen 10.000 km rijdt .............. maar je moet het zien als een soort van 4 landenpunt, kijk anders maar even op Google maps.
de omgeving is echt prachtig, door de bergen en langs meren en dalen, je moet de foto's maar eens kijken als ik weer thuis ben, en ja, ja ......... ik heb weer foto's en filmpjes onder het rijden door genomen, ik kom er eerlijk voor uit maar echt alleen als genoeg afstand had van ander verkeer. thuis zal ik het NOOIT meer doen !
ik kwam pas in de vroege avond aan in Memphis en het motel was weer snel gevonden maar het internet hier bar slecht. het duurde wel een uur voordat ik verbinding had er het floept er ook steeds weer uit, maar wat wil je ook als het password "Graceland" is ........... ik hoop dus dat ik het verslag wel kan opslaan en versturen. over Graceland gesproken, ik denk dat ik morgen toch eens ga kijken of ik daar toch een bezoekje aan kan gaan brengen maar aangezien ik niet echt een Elvis fan ben zal het er vanaf hangen hoe duur dat allemaal gaat worden, zou zomaar een entree van $50 kunnen zijn, we gaan het allemaal zien, zal zo even checken op internet .......... als ik het voor elkaar krijg.
maak het daarom vandaag niet te lang, morgen weer een nieuwe kans met hopelijk een betere verbinding
liefs, Laura

  • 04 Oktober 2018 - 05:07

    Marloes:

    Als je toch in de buurt bent zou ik het maar doen wereldreiziger
    Heerlijk zo n verhaal iedere ochtend bij mijn ontbijt
    Gezellig
    Gr marloes

  • 04 Oktober 2018 - 07:52

    Bert:

    Het blijven fantastische verhalen, je moet misschien wel met je schrijverstalent gaan doen!!.Ga zo door meissie en geniet.

  • 04 Oktober 2018 - 12:46

    Sylvia:

    Is drama,drama, drama niet een beetje overdreven voor een slechte internetverbinding?
    ik dacht dat er ik weet niet wat gebeurd was!!!
    Ik zou toch even gaan kijken bij goeie ouwe Elvis nu je kans hebt....
    Ik zal je verhalen nog missen straks
    Zus Sylvia

  • 04 Oktober 2018 - 18:45

    Philip En Corrie :

    Ook wij dachten dat er ikweetnietwat gebeurd was, maar lezende je verhaal is het te overzien. Leuk, die spontane initiatieven. Ben je nooit bang om te verdwalen? Of niet op tijd bij je hotel of motel aan te komen? Heel ondernemend. Kom je ook interessante mensen tegen?
    We volgen je wederwaardigheden, nu weer gewoon vanuit huis, zijn net 3 dagen terug uit Oslo. Prettige voortzetting van de trip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

on the road again USA 2018

hello again ............. lieve reisvrienden,
ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo dom ben geweest om me met een "verlopen" visum bij de incheckbalie op Schiphol te melden.
gelukkig heeft bijna iedereen die mijn verhaal heeft gevolgd troostende woorden gesproken en dat heeft me heel veel goed gedaan, dus allemaal heel hartelijk dank daarvoor, al zal er ook wel vreselijk om gelachen zijn met mezelf voorop, achteraf dan - en zo hoort het ook !
maar als er dan toch iets goeds uit heeft moeten voortkomen dan is het wel dat iedereen die dit heeft vernomen zich dit niet zal laten gebeuren, dus: YOU'RE WELCOME and this info is free of charge !
maar goed, een herkansing liet natuurlijk niet lang op zich wachten ( dat had ik binnen 24 uur al besloten ) en met een nieuw Visum ........ lees: GELDIG Visum in de pocket pak ik de draad gewoon weer op en lees vooral verder want er zijn een paar wijzigingen gemaakt op de originele plannen.
bij deze tweede poging is het gelukt om in plaats van een ticket naar Cleveland eentje naar Chicago te bemachtigen.
CHICAGO, the Windy City, de stad van Lake Michigan, art galleries en prachtige architectuur, maar ook die van Oprah Winfrey, baseball en gangsters ( hoewel ik die laatste natuurlijk niet in het echie hoop tegen te komen ! ) en nog veel en veel meer. teveel om op te noemen en dus zal ik me er zeker vermaken. een hotel voor de eerste 3 nachten ( in downtown Chicago ) is geboekt - misschien maak ik er nog 2 nachten van want de eerste nacht is bijna de moeite niet - ga ik nog over nadenken.
in grote lijnen is het dan de bedoeling om via Atlanta naar New Orléans af te reizen maar de afstanden zijn natuurlijk enorm dus ik weet niet of ik dat allemaal ga redden. het zal in ieder geval niet liggen aan de Greyhound bus want de chauffeurs zullen het deze keer zonder mij moeten doen. er zijn namelijk een aantal plekken die ik wil bezoeken die echt in the middle of nowhere liggen. daarom ben ik toch maar even naar www.PATmobiel.com gegaan. voor ik het wist had ik op "book a car" ( hello Jeep Cherokee ! ) gedrukt. soms ken ik mijn eigen kracht niet maar mijn creditkaart was blij met me ......... wat zeg je creditcard ???
voordeel is wel dat ik nu goedkope motels op het platteland kan nemen en dat is weer een flinke besparing op de dure hotelkosten in de grote stad ( als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, toch ? )
ook ga ik een bezoek brengen aan de Old State Reformatory in Mansfield Ohio en ik hoor iedereen al denken, wat moet je daar nou, maar als ik zeg: "get busy living, or get busy dying" waar moet je dan onmiddellijk aan denken ? natuurlijk is dat mijn all time favourite movie "the Shaw Shank Redemption".
deze voormalige gevangenis is ook de plek waar de film in 1994 is opgenomen en die plek kun je bezoeken.
ja, ja lezers onder jullie, het was eerst een boek - je weet wel ....... zoiets als een stapel faxen - maar het boek kan toch niet op tegen the real thing: de film ! ( lekker puh ....... )
het wordt in ieder geval een verrassende reis, that's for sure !!!
het wordt ook een langere reis dan de "mislukte" reis ( 17 dagen i.p.v. 13 dagen ) en uiteindelijk nog goedkoper ook ( laag-seizoen he ....... ) dus het heeft uiteindelijk allemaal zo moeten zijn, lees: KARMA
ik zal ook zeker genieten van het documenteren van mijn avonturen en hoop dat eenieder die meeleest dat ook zal doen
liefs, Laura

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2018

An other 1300 miles to go .........

07 Oktober 2018

May I see you licence, please ?

06 Oktober 2018

Little girl on the prairie

05 Oktober 2018

Moons over my hammy

04 Oktober 2018

It's now or never
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 43435

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: