live like the rich and famous - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu live like the rich and famous - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

live like the rich and famous

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

01 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Nashville

een zeer goede morgen allemaal,
ik begin alweer aardig gewend te raken aan het Amerikaanse leven, zal ik wel terugkomen ??? het gaat hier allemaal zo gemoedelijk en ik kom alleen maar aardige mensen tegen die het maar wat interessant vinden zo'n vrouw alleen op reis door een ver en vreemd land.
vanmorgen alweer vroeg vertrokken vanaf Georgetown richting Lexington, dat is een ritje van ongeveer 30 minuten om te ontbijten bij IHOP ( International House of Pancakes en het was de dichtstbijzijnde vestiging ) dus even geen muffin vandaag. de overdreven aardige Amerikaanse serveerster ( zo zijn ze hier bijna allemaal ) bracht me een "stapel" American pancakes ( wat hier een "normale" portie is ) die zo lekker waren dat ik serieus overweeg daar in Nederland een traditie van te maken, hoewel .......... laten we dat toch maar niet doen want ik denk dat je me dan voortaan naar huis kunt rollen ......... maar een keertje moet kunnen.
ik raakte in gesprek met een jonge man uit Canada die ook op een roadtrip was alleen ging hij de andere kant op, eindbestemming: New York ( been there .. done that ! ) en ik nodigde hem uit om bij me te komen zitten. ( brutale mensen hebben de halve wereld, toch ? ) hij had ook veel gereisd en was zelfs ook in Nederland geweest, weliswaar 20 jaar geleden maar hij kon het zich nog goed herinneren, en vooral de coffeeshops volgens mij ......... ( heb ik geen ervaring mee ) maar verder een hele aardige gast. we hebben zeker een uur zitten kletsen en toen vond ik het wel weer tijd om de weg op te gaan want ik had nog een heel schema voor de boeg, en oh ja, of we contact konden houden via Facebook ........... grapjas ! hij viel nog net niet van zijn stoel, weer een illusie armer, poor guy ..........
volgende stop was toch weer Frankfort want ik heb gisterenavond op internet gelezen dat je er een prachtige Mansion Southern Style kunt bezoeken, denk maar North & South of Gone with the wind, maar dan zonder de hoepeljurken. het is eigendom van zowel de inwoners van Kentucky als het woonhuis van de Governor. een soort van paleis dus waar je kunt wandelen door de officiele vertrekken met heel veel kunst ( oude schilderijen = indrukwekkend maar not my cup of tea ) een prachtige inboedel in de Franse stijl en heel veel antieke serviezen en glaswerk wat blijkbaar echt gebruikt wordt voor grote feesten en partijen. je mocht trouwens binnen geen foto's maken, heel jammer ........ de heer en/of dame des huizes waren niet thuis, die zaten wellicht op "kantoor" ??? er zat ook een prachtige tuin bij, helemaal in de Franse stijl en daar heb ik ook zeker nog een uur doorheen gewandeld. het was allemaal nog eens gratis ook en dat verbaasde me wel omdat je zou denken dat ze het geld voor de bezichtigingen dan weer zouden kunnen gebruiken voor onderhoud of zoiets. er waren niet heel veel bezoekers en soms liep ik helemaal in mijn eentje dus ik denk dat maandag voor mij een goede keus was, lekker rustig ! en ik had gewoon nog mazzel ook want normaal gesproken zijn ze op maandag gesloten ........ dit was toevallig een uitzondering vanwege een of andere feestdag later deze week.
halverwege de middag ben ik weer in de auto gestapt om de reis te vervolgen richting Nashville, Tennessee en daar ben ik nu, weer in een Motel 6, beetje sjofel deze keer maar verder niets mis mee. het valt me wel op dat er toch wel veel verschil zit in de vestigingen onderling. volgens mij zijn het allemaal franchises maar die zouden toch 1 standaard policy moeten hebben lijkt mij, niet dus ! en zeker niet wat de prijs betreft want deze is weer een stuk duurder dan die in Georgetown.
tanken is hier in de States trouwens een feest want ik was weer bijna leeg en er ging 13 gallon = een kleine 50 liter in voor zo'n $36 en dat is dan weer ongeveer EUR 32,00 - het is ongelofelijk wat een afzetters, lees: gangsters het bij ons in Nederlands zijn, echt schandalig !!!
en dan is er nog breaking news: I'm rich !!! want de 1 oktober Staatsloterij was me goed gezind ..... ik heb EUR 5,00 gewonnen, denk dat ik maar first class terugvlieg zondag ! kan ik lekker met de beentjes onderuit, nou ja, over 9 dagen weer een kans zullen we maar zeggen.
ik ga nog even een rondje lopen en me voorbereiden op morgen
liefs Laura

  • 02 Oktober 2018 - 04:21

    Marloes:

    Zo reizigster je gaat lekker ,en klinkt ook als mooi weer daar ,hier is de herfst ingetreden ,regen en wind .kim net van mijn ochtend wandeling met Grace .
    Ook wel weer lekker een jas aan.
    Nou weer eeen gezellig verhaal ,geniet maar lekker
    Gr marloes

  • 02 Oktober 2018 - 13:36

    Sylvia:

    Hoi zus,
    Mooi verhaal weer! Ik krijg gewoon zin om ook zo'n roadtrip te doen in Amerika.
    Leuk ook dat je zo makkelijk contact maakt, ik kan mij voorstellen dat (jonge) mensen zich achter het oor krabben als je niet op Facebook bent en zelfs geen smartphone bezit........
    Lekker verder genieten van je mooie reis en nog niet aan het einde denken, dat is nog ver weg!
    Liefs Sylvia en Bert

  • 02 Oktober 2018 - 13:39

    Sylvia:

    Ik zie net: dit dagboek is 13000 keer bekeken! Wie zijn die lezers allemaal die niet reageren?
    Kom op mensen, doe ook een reactie=leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

on the road again USA 2018

hello again ............. lieve reisvrienden,
ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo dom ben geweest om me met een "verlopen" visum bij de incheckbalie op Schiphol te melden.
gelukkig heeft bijna iedereen die mijn verhaal heeft gevolgd troostende woorden gesproken en dat heeft me heel veel goed gedaan, dus allemaal heel hartelijk dank daarvoor, al zal er ook wel vreselijk om gelachen zijn met mezelf voorop, achteraf dan - en zo hoort het ook !
maar als er dan toch iets goeds uit heeft moeten voortkomen dan is het wel dat iedereen die dit heeft vernomen zich dit niet zal laten gebeuren, dus: YOU'RE WELCOME and this info is free of charge !
maar goed, een herkansing liet natuurlijk niet lang op zich wachten ( dat had ik binnen 24 uur al besloten ) en met een nieuw Visum ........ lees: GELDIG Visum in de pocket pak ik de draad gewoon weer op en lees vooral verder want er zijn een paar wijzigingen gemaakt op de originele plannen.
bij deze tweede poging is het gelukt om in plaats van een ticket naar Cleveland eentje naar Chicago te bemachtigen.
CHICAGO, the Windy City, de stad van Lake Michigan, art galleries en prachtige architectuur, maar ook die van Oprah Winfrey, baseball en gangsters ( hoewel ik die laatste natuurlijk niet in het echie hoop tegen te komen ! ) en nog veel en veel meer. teveel om op te noemen en dus zal ik me er zeker vermaken. een hotel voor de eerste 3 nachten ( in downtown Chicago ) is geboekt - misschien maak ik er nog 2 nachten van want de eerste nacht is bijna de moeite niet - ga ik nog over nadenken.
in grote lijnen is het dan de bedoeling om via Atlanta naar New Orléans af te reizen maar de afstanden zijn natuurlijk enorm dus ik weet niet of ik dat allemaal ga redden. het zal in ieder geval niet liggen aan de Greyhound bus want de chauffeurs zullen het deze keer zonder mij moeten doen. er zijn namelijk een aantal plekken die ik wil bezoeken die echt in the middle of nowhere liggen. daarom ben ik toch maar even naar www.PATmobiel.com gegaan. voor ik het wist had ik op "book a car" ( hello Jeep Cherokee ! ) gedrukt. soms ken ik mijn eigen kracht niet maar mijn creditkaart was blij met me ......... wat zeg je creditcard ???
voordeel is wel dat ik nu goedkope motels op het platteland kan nemen en dat is weer een flinke besparing op de dure hotelkosten in de grote stad ( als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, toch ? )
ook ga ik een bezoek brengen aan de Old State Reformatory in Mansfield Ohio en ik hoor iedereen al denken, wat moet je daar nou, maar als ik zeg: "get busy living, or get busy dying" waar moet je dan onmiddellijk aan denken ? natuurlijk is dat mijn all time favourite movie "the Shaw Shank Redemption".
deze voormalige gevangenis is ook de plek waar de film in 1994 is opgenomen en die plek kun je bezoeken.
ja, ja lezers onder jullie, het was eerst een boek - je weet wel ....... zoiets als een stapel faxen - maar het boek kan toch niet op tegen the real thing: de film ! ( lekker puh ....... )
het wordt in ieder geval een verrassende reis, that's for sure !!!
het wordt ook een langere reis dan de "mislukte" reis ( 17 dagen i.p.v. 13 dagen ) en uiteindelijk nog goedkoper ook ( laag-seizoen he ....... ) dus het heeft uiteindelijk allemaal zo moeten zijn, lees: KARMA
ik zal ook zeker genieten van het documenteren van mijn avonturen en hoop dat eenieder die meeleest dat ook zal doen
liefs, Laura

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2018

An other 1300 miles to go .........

07 Oktober 2018

May I see you licence, please ?

06 Oktober 2018

Little girl on the prairie

05 Oktober 2018

Moons over my hammy

04 Oktober 2018

It's now or never
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 43458

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: