go Bears ! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu go Bears ! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

go Bears !

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

25 September 2018 | Verenigde Staten, Chicago

hallo allemaal,
2e dag in Chicago en ik moet zeggen, ik begin me hier al aardig thuis te voelen. het richtingsgevoel wat ik gisteren niet had was vandaag zowaar niet weg slaan want ik waande me een weg door de straten alsof ik er al jaren woon. nadat het vannacht vreselijk heeft geregend en ik verschillende keren wakker ben geworden vanwege het onweer was het geen straf om weer lekker vroeg de straat op te gaan. de koffietent herkende me ( al na 1 dag ??? ) en vroeg of ik weer een large cappuccino wilde, what are the odds ........... nou, dat doen we dan maar dacht ik zo, heerlijke gewoonte om de dag mee te beginnen, toch ? op naar de trein ( lees: metro ) dan maar, heb maar weer een dagkaart genomen dan kun je overstappen wat je wil en van hot naar her reizen. ben begonnen met de Chicago Architecture Center Historic Neighborhood Tour en die was werkelijk geweldig, met een hele leuke gids genaamd Sean en Sean was, hoe kan het ook anders van Ierse afkomst ( en parttime comedian, echt waar ! ) en dat wilde hij laten weten ook. verbaasde me nog dat hij niet in een St. Patricks Day outfit was gekleed. de tour bestond uit een rit door Chicago's South and West side neighborhoods zoals Greektown, Little Italy, Pilsen, Chinatown en Bronzeville. er werd van alles verteld over de historie van de prachtige gebouwen en hoe imposant de wolkenkrabbers ook zijn ( en die zijn er natuurlijk ook plenty ) zoals de oude gebouwen maken ze ze niet meer tegenwoordig. het is natuurlijk allemaal een beetje toeristisch gedoe maar voor mij toch de perfecte manier om in een zeer korte tijd zoveel mogelijk van de stad te verkennen. in mijn eentje had ik, laten we maar eerlijk zijn toch een beetje als een kip zonder kop rond gelopen, dan maar de toerist uithangen. de tour eindigde in een soort van cultureel centrum speciaal ingericht met o.a. oude werktuigen uit de tijd dat machines nog in de minderheid waren. wat een helden die mannen, met gevaar voor eigen leven zulke gebouwen uit de grond stampen, petje af !
na de lunch ben ik doorgelopen naar Soldier Field en dat is het vaste stadion van de American footballclub the Chicago Bears. ik dacht altijd dat het een baseballclub was ....... silly me, want dat zijn natuurlijk the Chicago Cubs of the Chicago White Sox ( hoe komen ze op al die namen ? ) ben er niet heel lang gebleven want als er geen wedstrijd is, is er ook niet veel te beleven. een stukje verderop is the Adler Planetarium en the Shedd Aquarium, beiden vast heel leerzaam maar ik vond de buitenkant bekijken genoeg want het wemelde er van de Japanners en daar werd ik een beetje zenuwachtig van, mij teveel volume productie zullen we maar zeggen ........ no problemo want ik ben weer op de bus gestapt, op naar de laatste stop van vandaag, the Hard Rock Cafe en ja mensen ..... ik heb er weer eentje hoor ! nee, niet aan de haak geslagen ( al was de verkoper wel een lekker hapje ) maar een original HRC guitar magneetje natuurlijk ( feel free to bring me one wherever you go, thanks ! ) maar daarmee is Chicago voor mij nog geen afgesloten hoofdstuk want morgen heb ik nog de hele dag voor ik om 18.00 uur de auto ga ophalen dus ik ben van plan om de dag te beginnen aan het strand van Lincoln Park en vandaar zie ik wel wat de dag met zich mee brengt. voor nu, oogjes dicht en snaveltje toe ( en laptop dicht ) want ik ben best moet na zo'n enerverende dag.
see y'all later, Go Bears !
liefs, Laura

  • 26 September 2018 - 04:52

    Marloes:

    Veel beleefd en dit is pas je beginnetje,fijn dat je je op je gemak voelt
    Gr marloes

  • 26 September 2018 - 13:49

    Sylvia:

    Fijn hè, dat je nog helemaal aan het begin bent, nog ontelbaar dagen te gaan zeg maar
    Rij voorzichtig in je Jeepie
    Liefs Sylvia

  • 26 September 2018 - 13:57

    Bert:

    Weer een fantastisch verslag we volgen je op de voet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

on the road again USA 2018

hello again ............. lieve reisvrienden,
ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo dom ben geweest om me met een "verlopen" visum bij de incheckbalie op Schiphol te melden.
gelukkig heeft bijna iedereen die mijn verhaal heeft gevolgd troostende woorden gesproken en dat heeft me heel veel goed gedaan, dus allemaal heel hartelijk dank daarvoor, al zal er ook wel vreselijk om gelachen zijn met mezelf voorop, achteraf dan - en zo hoort het ook !
maar als er dan toch iets goeds uit heeft moeten voortkomen dan is het wel dat iedereen die dit heeft vernomen zich dit niet zal laten gebeuren, dus: YOU'RE WELCOME and this info is free of charge !
maar goed, een herkansing liet natuurlijk niet lang op zich wachten ( dat had ik binnen 24 uur al besloten ) en met een nieuw Visum ........ lees: GELDIG Visum in de pocket pak ik de draad gewoon weer op en lees vooral verder want er zijn een paar wijzigingen gemaakt op de originele plannen.
bij deze tweede poging is het gelukt om in plaats van een ticket naar Cleveland eentje naar Chicago te bemachtigen.
CHICAGO, the Windy City, de stad van Lake Michigan, art galleries en prachtige architectuur, maar ook die van Oprah Winfrey, baseball en gangsters ( hoewel ik die laatste natuurlijk niet in het echie hoop tegen te komen ! ) en nog veel en veel meer. teveel om op te noemen en dus zal ik me er zeker vermaken. een hotel voor de eerste 3 nachten ( in downtown Chicago ) is geboekt - misschien maak ik er nog 2 nachten van want de eerste nacht is bijna de moeite niet - ga ik nog over nadenken.
in grote lijnen is het dan de bedoeling om via Atlanta naar New Orléans af te reizen maar de afstanden zijn natuurlijk enorm dus ik weet niet of ik dat allemaal ga redden. het zal in ieder geval niet liggen aan de Greyhound bus want de chauffeurs zullen het deze keer zonder mij moeten doen. er zijn namelijk een aantal plekken die ik wil bezoeken die echt in the middle of nowhere liggen. daarom ben ik toch maar even naar www.PATmobiel.com gegaan. voor ik het wist had ik op "book a car" ( hello Jeep Cherokee ! ) gedrukt. soms ken ik mijn eigen kracht niet maar mijn creditkaart was blij met me ......... wat zeg je creditcard ???
voordeel is wel dat ik nu goedkope motels op het platteland kan nemen en dat is weer een flinke besparing op de dure hotelkosten in de grote stad ( als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, toch ? )
ook ga ik een bezoek brengen aan de Old State Reformatory in Mansfield Ohio en ik hoor iedereen al denken, wat moet je daar nou, maar als ik zeg: "get busy living, or get busy dying" waar moet je dan onmiddellijk aan denken ? natuurlijk is dat mijn all time favourite movie "the Shaw Shank Redemption".
deze voormalige gevangenis is ook de plek waar de film in 1994 is opgenomen en die plek kun je bezoeken.
ja, ja lezers onder jullie, het was eerst een boek - je weet wel ....... zoiets als een stapel faxen - maar het boek kan toch niet op tegen the real thing: de film ! ( lekker puh ....... )
het wordt in ieder geval een verrassende reis, that's for sure !!!
het wordt ook een langere reis dan de "mislukte" reis ( 17 dagen i.p.v. 13 dagen ) en uiteindelijk nog goedkoper ook ( laag-seizoen he ....... ) dus het heeft uiteindelijk allemaal zo moeten zijn, lees: KARMA
ik zal ook zeker genieten van het documenteren van mijn avonturen en hoop dat eenieder die meeleest dat ook zal doen
liefs, Laura

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2018

An other 1300 miles to go .........

07 Oktober 2018

May I see you licence, please ?

06 Oktober 2018

Little girl on the prairie

05 Oktober 2018

Moons over my hammy

04 Oktober 2018

It's now or never
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 43498

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: