lost and found to the rescue - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu lost and found to the rescue - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

lost and found to the rescue

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

17 December 2017 | Nederland, Amsterdam

voor de laatste keer deze reis, hallo allemaal,
wat een onderneming weer, van het ene eind van de wereld naar het andere in 15 uur, alsof het niets is. maar laten we bij het begin beginnen. we werden zaterdagavond om 19.00 PM door de ( voor ons inmiddels bekende ) chauffeur Gilan opgehaald bij het hotel. niet voor de eerste keer probeerde hij ons een telefoon nummer te ontfutselen, en begrijp me goed hoor, het was een aardige jongen maar zowel Celina als ik hadden daar geen zin in. alleen was zij zo "dom" geweest wel haar telefoon nummer te geven en daardoor bleven er - tot nu toe nog steeds - appjes binnen stromen. ( oh ja, ze heet dus helemaal geen Mariscza, was ik dat vergeten te melden ? het lijkt er niet eens op ..... )
maar goed, hij zette ons keurig op tijd af bij de vertrekhal en konden we gaan inchecken. het is maar een relatief klein vliegveld dus alles verliep soepeltjes en snel en binnen een half uur waren we door de security en de douane heen en konden we nog even wat laatste taxfree inkopen doen. de sigaretten zijn hier uiteraard ook weer veel goedkoper dan in Nederland dus dat koopje kon ik niet laten liggen. heb gelijk 2 sloffen gekocht, eentje zogenaamd voor Celine ........ en bedankt !
omdat we weer zo nodig een lekker bakkie koffie wilden drinken kwamen we bijna te laat aan bij de gate maar bijna is nog niet helemaal dus ondanks de stress ( even voor de goede orde, bij Celina, niet bij mij ! ) was er niets aan het handje. wel jammer dat het ondertussen alweer donker was want ik had een prachtig plaatsje bij het raam maar al die lichtjes was ook mooi om te zien. aangekomen in Singapore moesten we weer van boord en konden we nog even een uurtje rondlopen. ook werd het ondertussen wel weer tijd om de korte broek te verruilen voor een warmer exemplaar en alles paste nog ...... had ik toch meer moeten eten ? weer aan boord, het was ondertussen middernacht ben ik na een laatste maaltijd in slaap gevallen en met tussenposes heb ik een goed deel van de nacht mijn ogen van de binnenkant kunnen bekijken, ondanks de huilende baby's ......
voor op schema kwamen we om 07.30 AM aan op Schiphol en was de vakantie nu toch echt voorbij, snel naar huis.
echter, toen ik al bijna bij de douane stond kreeg ik een halve hartverzakking, mijn sigaretten !!!!! aan boord laten liggen, wat sukkel ben ik toch. terug lopen kon niet meer, poortjes zijn eenrichtingsverkeer dus er zat niets anders op dan gelijk door te lopen naar het loket van KLM lost and found. daar trof ik een hele aardige jongen die gelijk iemand naar de kist stuurde om te kijken of deze nog in de bagagebak lag, maar helaas ....... verdwenen, shit !!!!! samen met de souvenirs en 2 pretzels die ik voor onderweg nog had gekocht foetsie ! alles bij elkaar toch wel EUR 100,00 schat ik zo. of ik maar even online een formuliertje wilde invullen, m.a.w. "u hoort nog van ons" en met lood in mijn schoenen verliet ik Schiphol, er zat niets anders op.
maar wat schetst mijn verbazing, ik werd 's middags om 15.00 PM gebeld door KLM om me te vertellen dat mijn tasje was gevonden. HULDE AAN DE SCHOONMAKERS !!! ik ga morgen na het werk even langs, is alles toch nog goed gekomen en we kunnen voorlopig gewoon lekker door blijven roken, uche uche uche ........
ondertussen is het koffertje uitgepakt, zijn de wasjes alweer gedraaid en de plantjes liefdevol toegesproken, ben klaar om morgen weer met frisse moed aan de slag te gaan.
heel graag tot een volgende reis.
see ya later, Laura

  • 17 December 2017 - 19:03

    Sylvia:

    Welkome back sissie!
    Nu maar weer wennen aan het Hollandse klimaat......
    Xxxxxxx

  • 17 December 2017 - 20:45

    Stefan:

    Hee Laura!
    Welkom terug, klinkt als weer een geslaagde trip! Toch het gevoel dat je veel langer weg bent geweest?
    Wat een geluk dat je je spullen toch nog terug hebt! Meestal kan je dat volgens mij wel schudden als je ze ergens laat liggen.

    Succes met het acclimatiseren weer hier!
    Liefs,
    Stefan

  • 17 December 2017 - 21:44

    Marloes:

    Fijn ,je bent weer heelhuids terug en ook nog goed afgelopen met de vergeten spullen ,werk ze weer maandag,gr marloes

  • 22 December 2017 - 10:56

    Frans:

    Net je laatste verslag gelezen, blijft vervelend als je iets vergeet hoe goed je er ook aan denkt, is mij vorig jaar ook 2x overkomen met een plastic tasje met net gekochte boeken die ik in de trein liet staan, nooit meer teruggezien en maar nieuwe gekocht, en laatst met een paraplu. Fijn dat je het naar je zin gehad hebt. Singapore, daar heb ik in 2003 36 uur en 2 nachten doorgebracht door een vertraging van 36 uur bij Quantas.

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 1055
Totaal aantal bezoekers 43563

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: