a day to remember - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu a day to remember - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

a day to remember

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

14 December 2017 | Indonesië, Denpasar

hallo werkpaardjes,
de dagen vliegen voorbij hier en vandaag was geen uitzondering. weer lekker vroeg op vanmorgen en na het ontbijt richting bushalte vertrokken om mijn niet vooropgezette plan uit te voeren. met een plattegrond in mijn hand en een grote fles water was het wachten op het busje en aangezien deze busjes hier regelmatig rijden hoefde ik niet lang te wachten voordat deze voor kwam rijden. het zijn mini busjes en heel makkelijk te herkennen omdat er met grote letters "public bus" op staat, kan niet missen dus. voor 20.000 roepia ( dat is ongeveer EUR 1,25 waar hebben we het over ? ) koop je een enkele reis bij een verkooppunt ( een dag pasje was er alleen vanaf 3 dagen en kost 120.000 roepia, dus dat was niet nodig ) en kun je zo lang in de bus blijven zitten als je wilt en het leek me het beste om eerst een rondje te maken, een beetje zoals met de toeristen hop on, hop off bussen ( die je hier overigens niet hebt ) zodat ik een beetje een overzicht kreeg op de route. als eerste maar eens de Kuta Line proberen. het ging nog verbazend snel, je gaat een stuk land inwaards daar is het helemaal niet toeristisch, dag en nacht verschil met de strand area. na een half rondje ben ik uitgestapt en verder gegaan waar ik gisteren lopend was geeindigd. een kopje koffie, dat had ik ondertussen ook wel verdiend na deze ondernemende reis ...... nou ja, we waren ondertussen nog geen uur verder ! had het stukje met de bus dus ook kunnen lopen of een taxi kunnen nemen wat ook 20.000 roepia kost maar dit was wel weer zo avontuurlijk over de hobbel de hobbel wegen in het achterland ....... onderweg kwam ik een bordje "Ground Zero Monument" tegen. daar had ik niet eerder van gehoord en besloot gelijk te gaan kijken. het heeft overigens niets te maken met New York maar met de bomaanslag van 2002 op een discotheek op Bali en is een gedenkteken voor alle slachtoffers. er stond een enorme rij om foto's te maken maar vreemd genoeg hebben de meeste mensen blijkbaar geen idee waar het monument voor staat want ze gaan er op de foto als volwaardige toeristen, vrolijk en met de handjes in de lucht. het enige wat ik op zo'n moment kan denken is, je zal er maar op dat moment net toevallig op vakantie zijn en zoiets gebeurd door een aantal gekken ! vreselijk, heb een beetje respect. ( tussen 2 haakjes, onze vriend de vulkaan heeft nog niets van zich laten horen - schijnt wel te borrelen maar dat is alles )
ben er niet te lang stil blijven staan en weer naar de boulevard gelopen om even te gaan lunchen. wat nu weer te kiezen ? het zo verleidelijk om toe te geven aan alle heerlijkheden die hier worden aangeboden, want zoetigheid daar houden ze hier wel van en ik ben ook een zoetekauw. soms kun je de verleiding nu eenmaal niet weerstaan, vandaag is zo'n dag, lekker, lekker ! en nog een ijsje toe, wat vind je daar van ? dan maar geen bus terug en lopend ben ik de terugweg begonnen. het was weer heel warm vandaag maar als je eenmaal bezig bent gaat het prima, je moet alleen onderweg niet teveel gaan zitten, daar wordt je alleen nog maar moeier van. rond 17.00 PM was ik weer terug bij het hotel en binnen 5 minuten lag ik in het zwembad, zalig !
enige wat me vandaag nog rest is iets te eten halen ( we doen makkelijk vandaag ) en jullie een beetje vermaken.
morgen weer een cultureel dagje, wordt om 07.00 AM opgehaald en gaan dan richting "Central Bali", kan niet wachten ! jammer dat ik moet gaan slapen ( wat zeg ik nu weer ????? somebody call a docter ! )
fijne dag allemaal - jullie middag is nu net begonnen )
liefs, Laura

  • 14 December 2017 - 16:41

    Sylvia:

    Leuke foto,s vooral die met hoeheethijookalweer uit Canada.
    Die heeft al heel wat van de wereld gezien!
    En ik maak die foto's gewoon met met smartphone, makkelijk hoor.........
    Je bent wel weer avontuurlijk bezig zus, geen gevaarlijke mannen?
    Het ziet er lekker zonnig uit, wij hebben de zon al in geen eeuwigheid meer gezien....
    Geniet nog even, kus Sylvia (ook van Bert een dikke zoen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 43496

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: