Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Laura de Boer

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

18 November 2015 | Australië, Byron Bay

daar ben ik weer,
zoeken van een bibliotheek wordt steeds eenvoudiger, zeker in de grote steden dus hier volgt nog een kort verslag van de afgelopen 48 uur
dinsdag aangekomen in Byron Bay, en dat is met rcht een echte hippie kolonie, een en al jonge mensen met outfits van de jaren 70 ( zou ik me toch thuis bij moeten voelen ) en heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel relaxed
prachtig stand en het weer was schitterend dus ik het een "klein" dipje in de oceaan gemaakt, heerlijk ! ( en geen foto natuurlijk, die tijd hebben we gehad .............. )
hotel was prima, bijna aan het strand en ik heb het weer heel makkelijk kunnen vinden, zelfs zonder de navigatie was het denk ik wel gelukt ( compliment reisbureau voor de route beschrijvingen )
vanmorgen weer vroeg omdat er verder dan het strand niet heel veel meer te zien of doen was in Byron Bay dus ik dacht, laat ik zorgen dat ik vroeg in Brisbane ben, en dat lukte: 12.00 uur precies reed ik de stad in, veel minder chaotisch dan Sydney, gelukkig dus ook dit hotel in 1x gevonden ( ik leer het nog eens )
prachtig lijkt wel 5 sterren hotel en ook weer in het centrum, met hier gelukkig een ondergrondse parkeergarare ( ad AUSD 20,00 per nacht = x 2 - had reisbureau ook weer vergeten te melden ! )
ik ben net de stad ingelopen en ga dadelijk het centrum maar eens verkennen
morgen naar Australia Zoo, ben heel benieuwd hoe dat gaat worden, een krokodil knuffelen is toch niet iets wat je elke dag meemaakt ...........
zal proberen vrijdagochtend nog een verslagje te maken
tot dan !
Laura

  • 18 November 2015 - 07:57

    Marloes:

    Zo jij houd het nog wel een tijdje uit zo te horen ,je kan trots op je zelf zijn ,ben wel steeds nieuwsgieriger naar je foto s,
    Maar dat komt straks en kan je alles nog een paar keer opnieuw beleven .
    Hier alles zijn gangetje ,tot later
    Groet marloes

  • 18 November 2015 - 08:35

    Petra:

    Hoi Laura, leuk om zo over je avonturen Down Under te lezen! Ik ben ook nieuwsgierig naar je foto's. Doe je wel voorzichtig met die krokodil ;) veel plezier in Brisbane verder, en hou ons op de hoogte

    Groetjes Petra

  • 18 November 2015 - 18:49

    Sylvia:

    He aussi!
    Je gaat lekker hè, steeds meer zelfvertrouwen: prima
    Heb je al leuke natives ontmoet?
    Leuk naar de zoo benieuwd naar je verhalen! Wij hebben een hele dag doorgebracht in de
    Zoo van Barcelona. Was heel leuk!
    En nog steeds prachtig weer, hier slaat de herfst nu echt toe: storm en regen brrrrrr
    Veel plezier de komende dagen, ik hoop dat de tijd heel langzaam voor je gaat!

  • 18 November 2015 - 20:42

    Stefan:

    Heya Laura!!

    Byron Bay klinkt als een plaatsje waar je het, met wat meer tijd ter beschikking, best een tijdje uit zou kunnen houden :-). Mooi dat het reizen allemaal zo voorspoedig gaat. Benieuwd naar je verhalen over Brisbane.

    Doe je wel een beetje voorzichtig met die Kroko's? Wat is dat geknuffel?? Uit de buurt blijven van de "Salties" he!

    Liefs, Stefan

  • 18 November 2015 - 21:29

    Theo Griepink:

    Hi Laura, we've been following your adventures with interest and realise it's coming to an end all too soon. Looks like you've been enjoying yourself whilst you've covered a great distance in this beautiful country. To do all this on your own and having to make all these daily decisions cannot be easy. You're quite adventurous, actually. We wish you an interesting stay in Brisbane and a safe trip home to the Netherlands and western Europe, which unfortunately in your absence has changed forever and not necessarily for the better. It was very nice to have briefly caught up with you in Melbourne. Wishing you all the best and a safe trip home. Till we catch up with you again,

    Theo and Cecelia Griepink, Melbourne

  • 18 November 2015 - 23:01

    Philip De Boer:

    Hoi Laura!
    Fijn dat je het naar je zin hebt , we volgen je avonturen regelmatig.Heb je ook emoes gezien de austr. struisvogels?Het moet een grootse ervaring zijn ineen zo ander land, waar het nu zomer is. De temp. die jij nu hebt kunnen wij alleen van dromen!Wij wensen je een goede verdere reis en een behouden reis terug naar huis.
    Corrie & Philip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Aussi adventure 2015

een lang gekoesterde droom komt eindelijk ten uitvoer
na een grondige voorbereiding is het dan eindelijk zover
///// I'm going down under !!!!! /////
vertrek donderdag 29 oktober 2015 vanaf Schiphol en via Hong Kong hoop ik dan vrijdag 30 oktober aan te komen in Melbourne
na een verblijf van 2 dagen bij neef Theo en familie reis ik maandag 02 november met een binnenlandse vlucht door naar Adelaide om aldaar excursies te maken naar o.a. Kangeroo Island en Mccleods Country
donderdag 05 november reis ik weer terug naar Melbourne om de volgende dag de auto op te halen en mijn reis te vervolgen via o.a. Lakes Entrance, Sydney, Brisbane, Australia Zoo en Fraser Island and everything in between ................
op 23 november reis ik dan vanaf Brisbane weer terug via Hong Kong ( alwaar ik nog een hele dag heb om de boel te verkennen ) om dinsdag 24 november hopelijk weer veilig terug te keren op Schiphol
ik zal proberen mijn reisverslagen regelmatig te uploaden maar iedereen die mij een beetje kent zal begrijpen dat dit niet mijn eerste prioriteit is
ik ben en blijf een beetje analphasocialmedia ( is dat een woord ??? nu wel ! ) maar het is natuurlijk altijd leuk om een beetje feedback te krijgen want dat zal mij weer inspireren om mijn avonturen met de achterban te delen
ik wens mijzelf natuurlijk een hele fijne en vooral veilige reis en hoop dat het alles wordt wat ik me er van tevoren van heb voorgesteld
liefs
Laura

Recente Reisverslagen:

24 November 2015

Hong Kong

22 November 2015

Hervey Bay - Fraser Island

20 November 2015

Brisbane - Australia Zoo

18 November 2015

Byron Bay

16 November 2015

Port Stephens - Coffs harbour
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 43492

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: