Lakes Entrance - Tilba - Canberra - Reisverslag uit Tilba Tilba, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Lakes Entrance - Tilba - Canberra - Reisverslag uit Tilba Tilba, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Lakes Entrance - Tilba - Canberra

Door: Laura de Boer

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

12 November 2015 | Australië, Tilba Tilba

hallo iedereen,
hier weer een verslagje van down under
ben op dit moment in Sydney en wat een bedoening om midden in de stad ( 's avonds ..... ) met je auto het goede hotel te vinden, maar goed het is allemaal gelukt, auto staat wel in de parkeergarage a AUD$ 100,00 voor de 4 dagen dat ik hier ben, dat had de travelagent er even niet bijgezegd ........ maar goed, kniesoor die daarop let, toch ?
waar was ik gebleven, oh ja Lakes Entrace, dat was nou weer heel makkelijk te vinden en het hotel was ook heel goed, alleen was er een stel naast mij die midden in de nacht even besloten ruzie te maken, en niet zo'n beetje ook, idioten !
receptie was niet meer aanwezig en ik had ook geen zin om allemaal rare toeren uit te halen en te gaan bellen, het zou vanzelf wel weer stoppen ( na 2 uur ......... ) en dat allemaal in lekker plat engels, heel fijn !
plaatsje Lakes Entrace was heel leuk, heel veel mooie foto's gemaakt en daar kwam ook mijn laatste versalg vandaag, vanuit de bibliotheerk, en dat was nog gratis ook, blijf wel een nederlander he ?
vanuit Lakes Entrace doorgereden naar Tilba Tilba, ook wel Central Yilba, een werkelijk schitterend sprookjesdorp, lijks zo uit een boek van Hans Christiaan Andersen te komen, en de B&B heb ik geen woorden voor, zo ontzettend mooi, ik voelde me gewoon een prinsesje, ik kreeg zelfs een hele mooie cottage voor mezelf, bijna groter dan mijn hele huis, als je wilt kun je er met 5 man slapen, ik nam natuurlijk het prinsessenbed en heb geslapen als een (doornen)roosje, je gaat hier trouwens wel vroeg naar bed want ik wil eigenlijk zo min mogelijk in het donder rijden, vooral in "the country" lijkt me anders nogal gevaarlijk met al die bergen en bochten.
ben terwijl ik daar was ook nog een dagje naar Canberra geweest, opzich ook al een hele dagtour, ong. 600 km heen en terug, maar ik heb het gehaald voor donder "thuis" te komen
gisteren weer vertrokken vanuit Tilba, ecdht jammer, had nog wel langer willen blijven maar we moeten door naar SYDNEY !!!
wat een geweldige stad, heb het niet helemaal gehaald voor donker dus het was allemaal even spannen zo links rijdend in een vreemde drukke stad ........ Amsterdam is er niets bij, denk periferique maar dan 10x zo druk ......... wat ben ik een bikkel he ???
Travelodge is prima, tot nu toe trouwens nog geen enkele "crappy" kamer gehad, gelukkig, alles is trouwens wel zonder ontbij ( behalve Ibis hotel in ADL ) maar eten is een beetje improviseren, eet bijna elke avond noodlesoup, vind ik toevallig nog lekker ook, en het is goedkoop.
heb niet zoveel zin om uit eten te gaan, geef er niks om en het is me allemaal te duur ( ik weet het, het ligt aan mij ......... )
verder veel large cappucinos en latte machiatos, kost op zich niet veel, gemiddels AUS$ 4,50 goedkoper dan in Nederland tenminste.
heb bij Theo en Cecelia trouwens wel heerlijk gegeten, Stefan weet er alles van )
vanmorgen om 07.00 uur vertrokken uit hote, je moet het meeste van je dag maken, toch en de hop on hop off bus genomen ( ik was de eerste klant ......... heel veel foto's bij Opera House & Harbour Bridge gemaak ( en ook laten maken door voorbijganger, hoewel het meer aan mij is gevraagd dan andersom, zie ik er zo betrouwbaar uit ??? ) zijn wonder boven wonder ook goed gelukt, maar ben er nog steeds niet achter hoe deze toe te voegen aan de verslagen ........ wordt vervolgt
ben nu even terug om de tour naar de Blue Mountains van morgen te confirmeren en ga dan weer door op de 2e hop on hop off tour, naar Bondi Beaxch deze keer, weer is goed (genoeg ) niet ziedend heet maar lekker
zie dat mijn tijd alweer bijna om is dus ik moet weer afsluiten,
kom voor ik weg ga uit Sydney nog wel even terug met meer verhalen
see ya !!!
Laura
ps let niet op de schreifvouten, heb geen tijd om terug te lesen ..........

  • 12 November 2015 - 09:14

    Frans De Boer:

    Beste Laura,

    Omdat mijn e-mail geblokkeerd was lees ik je verslag pas nu. Fijn dat je het naar je zin hebt, ik zie veel herkenning van 10 en 12 jaar geleden, Sydney met de Harbour (bridge), Bondi Beach en Canberra. Ook begrijp ik dat je niet van uitgebreid eten houdt, dat doe ik ook niet. Geloof het of niet maar ik heb sinds gisteren een mobiele telefoon met internet! (06-49 03 52 28). Daar mijn vaste lijn nog steeds "dood" is en ook een ander toestel het niet doet (maar wel internet) en ook mijn e-mail geblokkeerd was en ik alleen met bellen naar een en nummer en dan een sms code invoeren de e-mail kon deblokkeren maar ik geen sms kon ontvangen op de vaste telefoon heb ik besloten toch maar een mobiel te nemen. Ik ben van plan mijn vaste telefoon weg te doen want daar betaal ik € 38 voor terwijl ik nauwelijks bel en nu betaal ik voor de mobiel maar € 30 en dan ook met internet. Het is nog erg wennen en priegelig.
    Ik ga strak je andere verslagen lezen (niet in volgorde) en wens je nog veel plezier down under!

    Frans

  • 12 November 2015 - 11:46

    Marloes:

    Zo je gaat als een speer en je je mag zeker trots op jezelf zijn . Vind het leuk dat je steeds wat schrijft .
    Geniet maar met volle teugen inderdaad de dagen vliegen voorbij.knap hoor hoe je overal op af gaat ,volgens mij heb je straks wel een overvol hoofd zoveel zieje daar .fijn dat het weer goed is . Tot later lieve groet marloes knuffel van Grace

  • 12 November 2015 - 14:03

    Sylvia:

    Hè Laura,
    We zijn trots op je meisje!!
    In een vreemde, drukke stad in het donker links rijden, wat een bikkel ben je!!
    Fijn ook dat het niet zo heet is, dat kost zoveel energie en dat eten, dat is toch niet belangrijk?
    Wij genieten van je verslagen! Keep iT up down under!!!
    Liefs van je trouwe volgers xxxxxxx

  • 12 November 2015 - 15:45

    Stefan:

    Ha Laura!

    Knap hoor, een beetje zo'n vreemde stad in karren in het donker. Zou ik me niet heel zeker bij voelen.. Wel redelijk brede wegen enzo daar toch? En dat parkeergeld... je hoeft alleen maar 4 pakjes minder te roken toch? ;-)

    Benieuwd hoe Canberra was.. ik ben daar zelf niet heen geweest. Een soort van compromis-hoofdstad begrijp ik, omdat Melbourne en Sydney het niet eens konden worden? Mooi dat je allemaal leuke accommodaties hebt gehad! Kan je ook een beetje tot rust komen (behalve als je malloten als buren hebt inderdaad..).
    Eten is inderdaad een beetje improviseren; broodje hier, soepje daar inderdaad. Volgens mij ging ik ook wel eens vlak voor sluitingstijd langs al die sushi-tenten. Die moeten dan van dat spul af en geven het bijna weg :-).

    Blue Mountains heb ik hele mooie verhalen over gehoord! Ik ben benieuwd naar je belevenissen daar!

    Liefs, Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tilba Tilba

Aussi adventure 2015

een lang gekoesterde droom komt eindelijk ten uitvoer
na een grondige voorbereiding is het dan eindelijk zover
///// I'm going down under !!!!! /////
vertrek donderdag 29 oktober 2015 vanaf Schiphol en via Hong Kong hoop ik dan vrijdag 30 oktober aan te komen in Melbourne
na een verblijf van 2 dagen bij neef Theo en familie reis ik maandag 02 november met een binnenlandse vlucht door naar Adelaide om aldaar excursies te maken naar o.a. Kangeroo Island en Mccleods Country
donderdag 05 november reis ik weer terug naar Melbourne om de volgende dag de auto op te halen en mijn reis te vervolgen via o.a. Lakes Entrance, Sydney, Brisbane, Australia Zoo en Fraser Island and everything in between ................
op 23 november reis ik dan vanaf Brisbane weer terug via Hong Kong ( alwaar ik nog een hele dag heb om de boel te verkennen ) om dinsdag 24 november hopelijk weer veilig terug te keren op Schiphol
ik zal proberen mijn reisverslagen regelmatig te uploaden maar iedereen die mij een beetje kent zal begrijpen dat dit niet mijn eerste prioriteit is
ik ben en blijf een beetje analphasocialmedia ( is dat een woord ??? nu wel ! ) maar het is natuurlijk altijd leuk om een beetje feedback te krijgen want dat zal mij weer inspireren om mijn avonturen met de achterban te delen
ik wens mijzelf natuurlijk een hele fijne en vooral veilige reis en hoop dat het alles wordt wat ik me er van tevoren van heb voorgesteld
liefs
Laura

Recente Reisverslagen:

24 November 2015

Hong Kong

22 November 2015

Hervey Bay - Fraser Island

20 November 2015

Brisbane - Australia Zoo

18 November 2015

Byron Bay

16 November 2015

Port Stephens - Coffs harbour
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 43488

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: