Melbourne - Foster - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Melbourne - Foster - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Melbourne - Foster

Door: Laura de Boer

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

09 November 2015 | Australië, Melbourne

hallo iedereen,
even snel een verslagje want internetcafes zijn hier niet te vinden, ben nu in de bibliotheek, wel gratis maar je krijg maar een beperkte tijd dus snel typen dan maar
vrijdag samen met Theo de auto opgehaald in MEL maar dat had nog wat voeten in aarde, adres dat het reisbureau had opgegeven was het kantooradres en de auto stond midden in de stad, Theo boos, midden in de spit naar centrum gereden maar uiteindelijk toch aangekomen bij Hertz, auto meegekregen Mitsubishu Outlander, wat een bakbeest ( voor mij dan ) maar een heerlijke auto
heel geode om de parkeergarage uit te komen heel small allemaal maar stond na een kwartier veilig buiten. toen achter Theo aan naar huis ( Ashwood, buitenwijk ) en aldaat nog even een snelle hap en toen was het dan eindelijk zover, de roadtrip gaat beginnen.
moet eerlijk zeggen, had meer moeite met de wijk uitkomen dan met de snelweg want alles gaat hier, net als in Amerika zoals ik me kan herrinneren heel relaxed, gelukkig maar
binnen de tijd marge aangekomen in Foster ( kijk maar op de kaart ) en hote the Confort Inn was werkelijk heel goed, beetje uit zijn krachten gegroeid motel, schijn een hele keten van te zijn, waar ik later deze rijs nog wel achter zal komen
en wat denk je ? heb al een roadkill accident op de allereerste dag ................... ahhhhhhhhhhhh arme wombie ..........
nee hoor, grapje, maar roadkill zeker !!! heb toch wel een zeker aantal vliegen een vroege dood laten sterven, mogen ze rusten in vrede op de voorruit ( vliegen zijn ook dieren, toch ? )
enniewee, zie dat ik nog 2 minuten heb en in kan dus even niet in gaan op de dag van gisteren in Lakes Entrace, volgt later wel een verslagje van
iedereen de hartelijke groeten en tot snel
Laura


  • 09 November 2015 - 07:44

    Marloes:

    Nou dat klinkt bussy ,leuk je weer te horen als is het kort dat maakt niet uit ,je zal inmiddels al veel gezien hebben .
    En doe je voorzichtig daar op de road. Groet marloes

  • 09 November 2015 - 14:59

    Sylvia:

    Nou, het avontuur is begonnen, stoer hoor in zon'n grote auto midden in een grote stad. De snelwegen zullen wel relaxter gaan!
    Rij vooral voorzichtig en geniet van de dingen om je heen.
    Wat betreft dat filmen, ik zei dat rode knopje vooraan maar dat is bij mijn nieuwste camera.
    Enfin, je heb de handleiding meegenomen neem ik aan.
    je neef gaf een heel tof concert zaterdag, jammer dat je er niet bij kon zij!
    Doe rustig aan en we zien je volgende verslag tegemoet, bye bye

  • 10 November 2015 - 21:07

    Elsje Grim:

    Heeeeeeeee wereldreizigster!

    Wat ben je verschrikkelijk stoer! Eerst al die vliegreizen en dan nu die enorme auto!
    Ook nog bloggen, nou goed hoor!
    Ik begrijp dat je flink aan het genieten bent, geweldig! Ben benieuwd naar de foto's.
    Moet je later maar een Australië presentatie houden!

    Ik blijf je volgen: Heel veel plezier!
    xxx

    Liefs,
    Els




  • 10 November 2015 - 22:13

    Gerda:

    Wat een avontuur beleef je weer en die grote auto lekker stoer geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Kijk uit naar je volgende verslag spannend.

    Liefs Gerda

  • 11 November 2015 - 14:51

    Stefan:

    Hee Laura!

    Ja dat gedoe met beperkt in de bieb internetten komt me bekend voor inderdaad. En de internetcafe’s nemen af nu iedereen maar wifi heeft… In de meeste hotels zou je ook wel terecht moeten kunnen?

    Stoer hoor dat je in zo’n grote bak rijdt, en dan ook nog even lekker aan de verkeerde kant van de weg natuurlijk. Lukt dat een beetje? Wel een beetje oppassen voor de Wombies he, met je Outlander! Denk dat als je erop af rijdt, ze zich gewoon omdraaien met hun gepantserde achterwerk de auto lanceren! En vliegen mag je raken.. word je helemaal gek van daar.

    Liefs, Steef

  • 12 November 2015 - 09:35

    Frans De Boer :

    Beste Laura,

    Dit gedeelte langs de kust, wat erg mooi moet zijn, heb ik in 2003 niet gedaan, ik ging per trein dus meer landinwaarts. Let goed op overstekende kangaroo's want ik ken verhalen van aangereden dode kangaroo's langs de weg. In Brisbane is de "Cat" een openbaar vervoerverbinding te water over de Brisbane river een aanrader.

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Aussi adventure 2015

een lang gekoesterde droom komt eindelijk ten uitvoer
na een grondige voorbereiding is het dan eindelijk zover
///// I'm going down under !!!!! /////
vertrek donderdag 29 oktober 2015 vanaf Schiphol en via Hong Kong hoop ik dan vrijdag 30 oktober aan te komen in Melbourne
na een verblijf van 2 dagen bij neef Theo en familie reis ik maandag 02 november met een binnenlandse vlucht door naar Adelaide om aldaar excursies te maken naar o.a. Kangeroo Island en Mccleods Country
donderdag 05 november reis ik weer terug naar Melbourne om de volgende dag de auto op te halen en mijn reis te vervolgen via o.a. Lakes Entrance, Sydney, Brisbane, Australia Zoo en Fraser Island and everything in between ................
op 23 november reis ik dan vanaf Brisbane weer terug via Hong Kong ( alwaar ik nog een hele dag heb om de boel te verkennen ) om dinsdag 24 november hopelijk weer veilig terug te keren op Schiphol
ik zal proberen mijn reisverslagen regelmatig te uploaden maar iedereen die mij een beetje kent zal begrijpen dat dit niet mijn eerste prioriteit is
ik ben en blijf een beetje analphasocialmedia ( is dat een woord ??? nu wel ! ) maar het is natuurlijk altijd leuk om een beetje feedback te krijgen want dat zal mij weer inspireren om mijn avonturen met de achterban te delen
ik wens mijzelf natuurlijk een hele fijne en vooral veilige reis en hoop dat het alles wordt wat ik me er van tevoren van heb voorgesteld
liefs
Laura

Recente Reisverslagen:

24 November 2015

Hong Kong

22 November 2015

Hervey Bay - Fraser Island

20 November 2015

Brisbane - Australia Zoo

18 November 2015

Byron Bay

16 November 2015

Port Stephens - Coffs harbour
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 43495

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: