Welcome home baby ! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu Welcome home baby ! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Welcome home baby !

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

10 December 2016 | Verenigde Staten, Miami

een zeer goede morgen allemaal,
in tegenstelling tot wat ik van plan was hier het eindverslag van mijn trip-je vanaf de thuisbasis in Amsterdam, maar we doen gewoon of ik dit gisteren heb geschreven, ok ? WI-FI op Miami Airport was toch niet gratis en om nou USD 10,00 te betalen voor een half uurtje internet vond ik een beetje overdreven. ik heb het wel geprobeerd en Google kwam ook wel tevoorschijn maar de "waarbenjijnu.nl"site of gmail lukte niet, jammer dan ..... ok, dus even back in time:
vrijdagochtend weer vroeg op ( wat een verrassing ) om te zorgen dat ik om 07.00 uur kon uitchecken, moest namelijk om 07.30 uur op de airport zijn om de Greyhound bus terug naar Miami te kunnen halen. de volgende ging pas om 16.30 en dan zou ik mijn vlucht niet halen.
receptie heeft een taxi voor me gebeld en binnen 5 minuten stond er niet de gebruikelijke "yellow cab" voor de deur maar een ROZE taxi, echt waar, heb een foto om dit te bewijzen. leuke taxi-chauffeur en we raakte aan de praat over van alles en nog wat. hij vertelde o.a. dat hij een voormalig chauffeur van de tourbus van heel veel bands was geweest, waaronder "the Greatfull Dead" en nog een paar anders bands waar ik nog nooit van gehoord had. hij was de hele wereld over geweest maar dat leven kun je blijkbaar maar zo lang volhouden dus nu rijdt hij in een "pink cab" in Key West. heel veel grappige verhalen en het merendeel zal wel waar zijn geweest maar je moet het denk ik ook met een korreltje zout nemen.
was op tijd op de airport, gelukkig maar want de bus wacht op niemand. kwam ook weer een Zwitserse jongen tegen die op de heenreis ook in de bus zat, hij had eerder dit jaar iets voor zijn opleiding gedaan in New York en had daarna een maand of 3 door Amerika gereisd en ging nu weer door naar Washington en Philadelphia, zou ik ook wel willen ......
voor me in de bus zat ook nog een Amerikaanse vent en ook daar raakte ik mee in gesprek. weer zo'n verhaal: een muzikant die de bars en restaurants af gaat en nu na 3 maanden weer voor een paar weken naar huis ging ( lees: Charleston, West Virginia ) beetje vrije vogel maar wel heel aardig en ook zeer geinteresseerd in wat ik allemaal had beleefd, al vond hij het geloof ik maar vreemd dat ik niet op Facebook zit ...... over vreemde vogels gesproken, ja ja ja ik weet het mensen en ik heb nieuws voor jullie: dat gaat ook niet gebeuren !
om het verhaal compleet te maken, achter me zat een man die de hele weg heeft liggen snurken, nou ja je kunt beter zeggen: hij heeft een heel tropisch oerwoud liggen omzagen met tussenpozen waarbij ik dacht "hij is toch niet dood ?" en hij zag er ook nog eens uit alsof hij onder een brug vandaan kwam. zo maak je nog eens wat mee ......
bij aankomst op Miami Airport afscheid genomen van beide ( niet snurkende ) heren, zij moesten binnen een uur hun connecting flight halen in tegenstelling tot ondergetekende want mijn vlucht ging pas om 19.50 uur dat was dus wachten geblazen maar helaas ook geen tijd genoeg om weer even terug te gaan naar Miami. heb het wel overwogen maar de tijd daarvoor was toch te kort en dan loop je ook nog eens met je koffertje te slepen, uiteindelijke geen goed idee, dus dan maar wachten en een beetje heen en weer lopen tot ik om 16.30 uur kon inchecken.
ik dus nog wel geprobeerd om tijdens het lange wachten mijn blog te activeren maar zoals eerder gezegd: me no lucky !!!
de vlucht had ook nog een 2 uur vertraging dus al met al gingen we tegen 21.00 uur de lucht in. naast me zat een stel dat een roadtrip door Florida had gemaakt, verhalen uitgewisseld totdat het tijd was om een tukje te doen. tot mijn grote verbazing heb ik redelijk goed kunnen slapen in het vliegtuig, nachtvlucht ( ook wel "Red Eye" genoemd ) is altijd een beetje afwachten maar dit keer ging het dus prima en om 11.00 uur zaterdagochtend zijn we geland op Schiphol. even over 11.30 uur was ik al thuis ( trein & tram ) scheelt een stuk als je snel het vliegtuig uit bent en alleen handbagage hebt, toch ?
einde van mijn reisje door Florida en voor herhaling vatbaar want een roadtrip door de Southern States staan ook zeker nog op mijn verlanglijstje.
tot slot wil ik nogmaals iedereen die mijn verslagen heeft gelezen hartelijk danken, jullie reacties hebben mijn reis des te leuker gemaakt.
graag tot een volgende keer
kissie kissie !!!
Laura

  • 10 December 2016 - 15:14

    Sylvia:

    Welcome home!
    Nu maar dromen over de volgende trip, doe ik ook altijd
    See you at Christmas

  • 10 December 2016 - 19:43

    Marloes:

    Zo dat was een reis in vogelvlucht ,maar ik vind het super dapper

  • 10 December 2016 - 21:44

    Petra:

    Leuk om zo over je Amerikaanse avonturen te lezen Laura, welkom thuis. Oost west thuis best! Enne, is je volgende reis soms naar Noorwegen ;) groetjes van ons 3-en

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

searching for Hemmingway 2016

hallo allemaal,
vrije dagen zijn om leuke dingen mee te doen, dus toen ik het eind van dit jaar nog een paar ........... dagen over had was er al snel besloten dat ik niet de hele tijd thuis zou blijven. en waar gaan we nu weer naar toe ? een weekje lekker weer is natuurlijk heerlijk maar om de winter een beetje te omzeilen gaan we wel weer even een paar uurtjes vliegen, het is niet anders. na een heerlijke "niets doen" vakantie afgelopen mei naar Kaapverdie is het dit maal de beurt aan een iets avontuurlijker reisje naar zonnig Florida, en ja ja, ik heb de temperatuur al gecontroleerd: het is daar nu tussen de 21 en 28 graden, goed te doen, toch ? ik heb deze keer alleen een ticket geboekt en een motel voor de eerste nacht, de rest zien we daar wel, moet niet zo moeilijk zijn, en anders slapen we gewoon in het park ............. wil in ieder geval een dagje naar Fort Lauderdale en natuurlijk naar Key West !!!!! of ik dat met de auto ga doen ? was wel de bedoeling maar nog spannender is het wellicht om het met openbaar vervoer te doen ( liften gaan we echt niet doen, kijk je wel eens naar "Reportage" ??? ) het is wel allemaal een beetje kort dag maar het komt vast goed. ik meld me wel weer als ik daar ben want de laptop gaat weer mee al was het alleen maar om een dagboek voor mezelf bij te houden. elke reactie is van harte welkom.
groetjes
Laura

Recente Reisverslagen:

10 December 2016

Welcome home baby !

09 December 2016

Best Key Lime Pie ever

08 December 2016

Back to fairytaleland

07 December 2016

Visiting the rich and famous

06 December 2016

Welcome to the Sunshine State
Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 43433

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: