wie maakt me los ? - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu wie maakt me los ? - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Laura Patricia Boer - WaarBenJij.nu

wie maakt me los ?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura Patricia

24 Mei 2016 | Kaap Verdië, Santa Maria

hola mes amis,
wat is het toch een opgave zo'n vakantie-tje, het valt allemaal niet mee om elke dag maar weer met mooi weer op te staan terwijl het elders in de wereld ( lees Nederland ) maar blijft regenen. echter, het mag hier dan wel droog, zonnig en warm zijn, de straffe wind is een aangename bijkomstigheid, zonder dat zou het ( voor mij ) niet uit te houden zijn in de zon. wat een verschil met vroeger, toen lagen we van 08.00 uur 's ochtends tot 06.00 uur 's avonds te bakken in de zon, zonder parasol !
daar kunnen we niet meer tegen, he Gerda ?
ben vanmorgen even naar de markt ( nou ja, markt ..... ) geweest en heb me vergaapt aan alles wat de mensen hier proberen te verkopen. uiteraard de gebruikelijke vis, groente en fruit maar het is ook een beetje het Waterlooplein van Sal, en ze proberen je allemaal naar hun kraampje te lokken. gelukkig niet zo opdringerig als in sommige andere landen want daar hou ik helemaal niet van en al helemaal niet als ze aan je gaan lopen trekken. dat is hier wel anders, mensen zijn echt heel erg vriendelijk, zelfs de Senegalezen waar ik van tevoren toch een beetje bang voor was behandelen je met alle respect, zonder gescheld als je niets wilt kopen. kijk, die weten hoe het hoort.
en Irma, die visafslag op de pier kom ik elke dag langs en het is inderdaad heel leuk om te zien hoe dat in z'n werk gaat met al die gekleurde bootjes, heb ik ook heel veel foto's van gemaakt, die ik overigens nog steeds niet aan mijn blog kan toevoegen ( ben ik nou zo dom, of is de site nou zo slim ? - please don't answer ....... )
in de stad geluncht en was om 14.00 uur weer terug in het appartement.
paar baantjes getrokken in het prachtige zwembad en de rest van de middag aan het strand mijn boek verder ontleed ...... we zijn al op pagina 288 ( van de 424 ) had je niet gedacht he Sylvia ???
hoop dat ik het in het vliegtuig terug naar huis uit kan lezen.
en voor morgen heb ik toch maar een dag-excursie geboekt genaamd: "Postcards of Sal"
ben benieuwd, tis met een mini busje, max 20 personen.
zal vast leuk zijn. heb in ieder geval al aanspraak aan 4 andere mensen uit deze accommodatie en wie weet wat we nog meer tegenkomen.
we gaan het allemaal meemaken en morgen uiteraard weer een verslag.
gaaroetjes,
Laura

  • 25 Mei 2016 - 00:12

    Marloes:

    Oh leuk man allemaal ,en ja dat boek is echt heeeel goed en smaakt straks naar meer Laura.
    E- reader ook heel handig ...grapje,
    Groetjes van ons en knuffel van Grace

  • 25 Mei 2016 - 18:38

    Sylvia:

    Veel plezier op de excursie

  • 29 Mei 2016 - 09:32

    Frans:

    Ja die pier met die vissers en levende vis herinner ik mij levendig

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Laura

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 43469

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: